hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 213
Tuossahan puhutaan Rolexin sertifioinnista käytetyille kelloille - huolto ja takuu, ei niinkään että ne olisivat Rolexin itse myymiä?
Arvaus: annetaan AD:ille mahdollisuus myydä käytettyjä Rolex-speksin mukaan huollettuja ja virallisella takuulla ja ehkä myös ilman Rolexin suositushinnoittelua.
Jos Rolex niitä itse välittäisi, niin mistä nuo myyntiin tulevat kellot olisi hankittu? Omasta B-laarista? Tuskin vapailta markkinoilta. Ei silti, jonkunlaista refurbished-kauppaa tekevät monet firmat muilla aloilla joko valtuutettujen myymälöiden kautta tai valmistajalähtöisestikin.
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Eli siis että esim. Lindroos voisi myydä uutta Subbaria ovh:lla ja käytettyä Subbaria lähes kaksinkertaisella markkinahinnalla? Voisi olla houkutus myydä uudetkin käytettynä sitten...
Jos tarjoaisin omaa Subbaria ostettavaksi/vaihdossa niin mahdettaisiinko siitä maksaa yli uuden ovh:n?. Tai jos mulla olisi joku vintageherkku, niin miten se hinnoiteltaisiin?
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 213
Siinä on tällainen rajoitus:
"Rolex CPO programme concern only watches that have been purchased from authorized retailers, and that are more than three years old. The idea here is to prevent flippers and speculators from bringing back “unworn” watches to have them part of the CPO programme."

Tuo pointti että kello pitää olla AD:n myymä, eivätkös ne kaikki ole - ainakin alunperin?
 

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
Siinä on tällainen rajoitus:
"Rolex CPO programme concern only watches that have been purchased from authorized retailers, and that are more than three years old. The idea here is to prevent flippers and speculators from bringing back “unworn” watches to have them part of the CPO programme."

Tuo pointti että kello pitää olla AD:n myymä, eivätkös ne kaikki ole - ainakin alunperin?
Jotenkin tulkitsen tuon lauseen, että sen joka kellon tuo myyntiin, pitää olla ostanut se AD:lta
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 213
Jotenkin tulkitsen tuon lauseen, että sen joka kellon tuo myyntiin, pitää olla ostanut se AD:lta

Mitenhän tuo varmistetaan - rekisteröimällä ostajat ja tsekkaamalla paperit?

Bucherer, joka on ensimmäinen AD jonka kanssa Rolex aloittaa tuotapikaa tämän CPO-ohjelman, teki jo aiemmin itse oman Certified Pre-Owned mallinsa. Näistä oli jo vertailuita ja jos se antaa mitään kuvaa niin sertifiointi nostaa jonkun verran keskimääräistä käytetyn hintaa verrattuna yleiseen 2nd hand -hintatasoon. Suuressa osassa malleista yli ovh:n, mutta toki joissain myös alle. Esimerkiksi day-daten sertifioitu käytetty malli on edullisempi kuin uutena ostettu, kun taas subi-daytona-gmtmasterit reilusti kalliimpia.
 

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
Mitenhän tuo varmistetaan - rekisteröimällä ostajat ja tsekkaamalla paperit?
Ostajathan rekisteröidään jo nyt. Papereita ei kyllä kysytty, joten siinä mielessä voi tietysti ostaa jonkun toisenkin lukuun - mutta jos jo ostovaiheessa tietää että kello on menossa jollekin muulle, niin sittenhän tuo joku muu voisi yhtä hyvin ostaa itse.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Osaisiko joku selvittää, mistä tämä termi ”Rolex-diplomatia” on saanut oikein alkunsa? Siis nimenomaan, miten Rolex liittyy tähän toimintaan.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009260362.html
Tuohan on todella kuvaava nimi toiminnan luonteesta. Luksustavaraa ja mahdollisia vastapalveluksia. Rolex varmaan sellainen tuote, että vähän tyhmempikin kaveri tajuaa arvon. Joku Patek voisi perus-virkamieheltä mennä merkkinä ohi ja vaikutus ei olisi haluttu ;)

Suomessa tämä kuvio tainnut jo siisteytyä. Meillä viran haltijaa lähinnä tylsästi lahjotaan nykyään lipuilla ja majoituksella Jatseille & Suomi-areenaan. Mahdollisesti saattaa oopperajuhlat olla tarjolla paremmalle väelle. Kaukana ne ajat kun "pyytämättä ja yllättäen" saattoi Buster ilmestyä mökin rantaan. Tai näin vanhemmat kollegat ovat kertoneet

Sen verran paljon yhdessä elämän vaiheessa noita kutsuja tuli, ettei voinut kuin ihmetellä miksi väki lähtee lahjonnan polulle noin pienellä. Maailmalla homma tehdään jutun perusteella vielä kunnolla: Rolexeja, kämppiä ja kalliita autoja. Meillä vastaavaan tulokseen riittää nykyään lämmin olut ja sateinen päivä "köyhän-miehen-Sarasvoita" kuunnellessa, jossain Porin takamaastossa, pääsisi edes jonnekin lämpimään. ;)
 
Viimeksi muokattu:

kuoris

Jäsen
Liittynyt
13.4.2016
Viestit
175
Periaatteessa ihan positiivinen asia Rolexin CPO. Muutamalle tutulle tullut (super?)fake Rolex second hand myyjältä, luulisi että Rolexilla sitä ongelmaa ei ole. Toki jos haluavat luoda pitkät jonot käytetyillekkin Rolexeille niin se ei ole hyvä juttu…ja tuskin niitä käytettyjä alle uuden hintojen myydään ettei business kärsi.
 

Harbal

Uusi jäsen
Liittynyt
28.9.2022
Viestit
11
Käväisinpä sitten tuossa muutama päivä sitten Lahdessa paikallisella AD:lla. Laitoin tilaukseen Explorerin ja GMT-masterin. Edellisen kohdalla puhuttiin muutamasta vuodesta ja jälkimmäisen kohdalla useista vuosista. Mukavaa sinänsä se, ettei puhuttu jonosta tjms mitään, vaan sain laittaa suoraan tilauksen sisään. Kokemuksena, jos halutaan keskustella Rolex-kokemuksesta, se oli aavistuksen valju. Minut istutettiin Rolex-nurkkaukseen ja kysyttiin haluanko kahvia. En halunnut vaan kerroin mitä haluan. Sain kokeilla ranteeseen mallikelloja, tiedot otettiin ylös ja siinä se. 3h Lahteen ja 3h kotiin. Kiitos Rolex tästä kokemuksesta :)
Henkilökunta siis sinänsä oli ystävällistä ja kysymyksiin vastattiin. Ei siinä mitään. Mutta jotenkin ajattelisin että tämän voisi hoitaa toisellakin tapaa, varsinkin kun kai kellojen luovutukseenkin sitten liittyy sama proseduuri. Tämä kritiikki kohdistuu nyt luonnollisesti Rolexiin, ei tähän AD:hen.
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 200
wNeqPPn.jpg
 

Kellopete

Uusi jäsen
Liittynyt
19.8.2022
Viestit
15
Käväisinpä sitten tuossa muutama päivä sitten Lahdessa paikallisella AD:lla. Laitoin tilaukseen Explorerin ja GMT-masterin. Edellisen kohdalla puhuttiin muutamasta vuodesta ja jälkimmäisen kohdalla useista vuosista. Mukavaa sinänsä se, ettei puhuttu jonosta tjms mitään, vaan sain laittaa suoraan tilauksen sisään. Kokemuksena, jos halutaan keskustella Rolex-kokemuksesta, se oli aavistuksen valju. Minut istutettiin Rolex-nurkkaukseen ja kysyttiin haluanko kahvia. En halunnut vaan kerroin mitä haluan. Sain kokeilla ranteeseen mallikelloja, tiedot otettiin ylös ja siinä se. 3h Lahteen ja 3h kotiin. Kiitos Rolex tästä kokemuksesta :)
Henkilökunta siis sinänsä oli ystävällistä ja kysymyksiin vastattiin. Ei siinä mitään. Mutta jotenkin ajattelisin että tämän voisi hoitaa toisellakin tapaa, varsinkin kun kai kellojen luovutukseenkin sitten liittyy sama proseduuri. Tämä kritiikki kohdistuu nyt luonnollisesti Rolexiin, ei tähän AD:hen.
Itse kävin kyseisessä liikkeessä viime lokakuussa laittamassa tilauksen sisään. Kävelin sisään ja tiskille, kerroin mitä haluan ja kävelin ulos :) aikaa meni n.2min ja kokemus oli varsin mukava, kun se hoitui nopeasti. Itse ehkä enemmän odotan sitten siltä hetkeltä kun menen noutamaan kelloa, toki en silloinkaan odota mitään prumeluureja mutta onhan se odotettu tapahtuma :)
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Itse kävin kyseisessä liikkeessä viime lokakuussa laittamassa tilauksen sisään. Kävelin sisään ja tiskille, kerroin mitä haluan ja kävelin ulos :) aikaa meni n.2min ja kokemus oli varsin mukava, kun se hoitui nopeasti. Itse ehkä enemmän odotan sitten siltä hetkeltä kun menen noutamaan kelloa, toki en silloinkaan odota mitään prumeluureja mutta onhan se odotettu tapahtuma :)

Ihan mielenkiinnosta, millaista kokemusta sitten odotit?
Pahoittelen sivuraidetta, tällä ehkä haluan kertoa sitä, että luksustavaraa myydään aika eritavoilla myös kotimaassa:

Maailmalla erikoisin kokemus palvelun karkaamisesta täysin käsistä sattui Kansas Cityssä olevassa hifiliikkeessä. Myyjä kautta rantojen kyseli millaista hifiä löytyy kotoa, kerroin meneväni kuulokkeilla kun raskaampi kalusto kotimaassa. Suoraan myös sanoin, että maassa sen verran lyhyen aikaa, etten ostamassa vaan katselemassa tulevaisuutta ajatellen. Ajattelin suomalaiseen tyyliin, että häätö tulee. Sen sijaan vietiin takahuoneeseen kuuntelutilaan, haettiin levyt esiin, tuotiin ruokapuolta ja aikuisten juomia eteen. Todettiin, että onhan meillä myynti Suomessakin. Hienoa edustusta merkiltä. Kokeileppa tehdä sama kotimaisessa Rolexin myymälässä venäläiseltä kuullostavan aksentin kanssa.

Usein tuumaan kelloliikkeessä, että en ostamassa vaan katselemassa tulevaisuutta ajatellen loppuu asiakaspalvelu heti ja myyjä katoaa takahuoneeseen selaamaan instagramia. Keskisen kellolle tosin täytyy antaa positiivista palautetta, rouva ystävällisesti kertoi, että "Jos haluat verkkokaupan varastosta katsella malleja niin hän hakee. Tilaile rauhassa sitten kotoa." Palvelu on siis kyläkaupassa parempaa kuin Lindroosilla...

Kotimaan osalta aistii, että aftersales palvelutkin ovat kyllä kellopuolella usein aika kuraa kun vertaa vaikka tuohon hifipuoleen. Aika pienillä ostoksilla saattaa tulla kutsuja asiakasiltoihin ja erilaisiin tapahtumiin tutustumaan uutuuksiin. Viimeksi tuli kutsua kutustumaan Genelecin kotiteatteriratkaisuja leffateatteriin tarjoilujen kera, rahaa olin firmaan käyttänyt alle käytetyn Tudorin verran. Facebookin kelloryhmissä on väki ihmeissään, jos Maira joskus saa kutsun jonnekkin ;) Se olisi vain hemmetin paljon halvempaa sitouttaa olemassa oleva asiakas kuin hankkia uusia. Mutta omahan on liiketoimintansa.

Aikanaan kun nuorena poikana ensimmäisessä myyntityössä olin. Toimitusjohtaja painotti kovasanaisesti. "Älä koskaan aliarvioi asiakkaan maksukykyä tai ostohaluja" tämä on parhaita oppeja mitä koskaan saanut asiakaspalveluun. Tämän opin kun saisi noiden kivipalatsien myyntitykeille vietyä perille. Suurimmat kaupat tein tuolloin "resupekka-metsämiehen" näköiselle jampalle, joka tuli mummopyörällä firman pihaan. Kaveri rakensi tuolloin neljä luksus paritaloa golf-kentän viereen...
 
Viimeksi muokattu:

Kellopete

Uusi jäsen
Liittynyt
19.8.2022
Viestit
15
Pahoittelen sivuraidetta, tällä ehkä haluan kertoa sitä, että luksustavaraa myydään aika eritavoilla myös kotimaassa:

Maailmalla erikoisin kokemus palvelun karkaamisesta täysin käsistä sattui Kansas Cityssä olevassa hifiliikkeessä. Myyjä kautta rantojen kyseli millaista hifiä löytyy kotoa, kerroin meneväni kuulokkeilla kun raskaampi kalusto kotimaassa. Suoraan myös sanoin, että maassa sen verran lyhyen aikaa, etten ostamassa vaan katselemassa tulevaisuutta ajatellen. Ajattelin suomalaiseen tyyliin, että häätö tulee. Sen sijaan vietiin takahuoneeseen kuuntelutilaan, haettiin levyt esiin, tuotiin ruokapuolta ja aikuisten juomia eteen. Todettiin, että onhan meillä myynti Suomessakin. Hienoa edustusta merkiltä. Kokeileppa tehdä sama kotimaisessa Rolexin myymälässä venäläiseltä kuullostavan aksentin kanssa.

Usein tuumaan kelloliikkeessä, että en ostamassa vaan katselemassa tulevaisuutta ajatellen loppuu asiakaspalvelu heti ja myyjä katoaa takahuoneeseen selaamaan instagramia. Keskisen kellolle tosin täytyy antaa positiivista palautetta, rouva ystävällisesti kertoi, että "Jos haluat verkkokaupan varastosta katsella malleja niin hän hakee. Tilaile rauhassa sitten kotoa." Palvelu on siis kyläkaupassa parempaa kuin Lindroosilla...

Kotimaan osalta aistii, että aftersales palvelutkin ovat kyllä kellopuolella usein aika kuraa kun vertaa vaikka tuohon hifipuoleen. Aika pienillä ostoksilla saattaa tulla kutsuja asiakasiltoihin ja erilaisiin tapahtumiin tutustumaan uutuuksiin. Viimeksi tuli kutsua kutustumaan Genelecin kotiteatteriratkaisuja leffateatteriin tarjoilujen kera, rahaa olin firmaan käyttänyt alle käytetyn Tudorin verran. Facebookin kelloryhmissä on väki ihmeissään, jos Maira joskus saa kutsun jonnekkin ;) Se olisi vain hemmetin paljon halvempaa sitouttaa olemassa oleva asiakas kuin hankkia uusia. Mutta omahan on liiketoimintansa.

Aikanaan kun nuorena poikana ensimmäisessä myyntityössä olin. Toimitusjohtaja painotti kovasanaisesti. "Älä koskaan aliarvioi asiakkaan maksukykyä tai ostohaluja" tämä on parhaita oppeja mitä koskaan saanut asiakaspalveluun. Tämän opin kun saisi noiden kivipalatsien myyntitykeille vietyä perille. Suurimmat kaupat tein tuolloin "resupekka-metsämiehen" näköiselle jampalle, joka tuli mummopyörällä firman pihaan. Kaveri rakensi tuolloin neljä luksus paritaloa golf-kentän viereen...
Tässä myös ehkä kulttuurieroja ja hyvin huomasi pari vuotta sitten että jos asioit kultasepänliikkeessä (itärajalla) niin myyjää et kiinnostanut juuri lainkaan, koska hän odotti sitä itärajan takaa saapunutta asiakasta, joka ostaa kymmen tai satakertaisilla summilla kuin sinä.

Itse olen hankkimassa kyseisen kellon ihan vain siksi että olen aina ollut kiinnostunut tuosta mekaniikasta ja jokin tuossa merkissä on aina kiehtonut. En osta mallia, joka säkenöi ranteessa ja huutaa kaikille että täällä minä olen vaan haluan suht näkymätöntä tyyliä ja laatua käteeni. Tästä syystä en ehkä odota tuossa tilaushetkessäkään mitään sen ihmeellisimpiä asioita. Uskoisin että tämänhetkinen tilanne on vaikea myyjillekin koska joutuvat palvelemaan asiakasta sekä esittelemään tuotteita, jotka EHKÄ saadaan sitten asiakkaalle vuosien päästä ja on eri juttu sattuuko tätä asiakasta enää silloin kyseinen tuote edes kiinnostamaan. Parempi siis panostaa ehkä siihen luovutushetkeen..

Sen sijaan siitä mistä itse tykkään että kun ostat jotain suht arvokasta ja laadukasta niin saat luovutushetkellä jotain pientä siihen kuuluvaa extraa mukaan esim tässä tapauksessa nyt vaikka Rolex lippis tai vastaava..
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Tässä myös ehkä kulttuurieroja ja hyvin huomasi pari vuotta sitten että jos asioit kultasepänliikkeessä (itärajalla) niin myyjää et kiinnostanut juuri lainkaan, koska hän odotti sitä itärajan takaa saapunutta asiakasta, joka ostaa kymmen tai satakertaisilla summilla kuin sinä.
Tässä se ongelman ydin juuri. Kun sitä ei koskaan kaverista tiedä päällepäin mitä kaveri on valmis ostamaan. Tai esimerkiksi paljonko tullaan esimerkiksi seuraavan kymmenen vuoden aikana tekemään kauppaa, mikäli jaksat juuri siinä ensikontaktissa panostaa.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 599
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös