Jotkut metalliranneekket joissakin kellomerkeissä vaativat joko erittäin näppärät näpit tai pihti mallisen irrtoitus työkalun jolla voi painaa molemmista päistä yhtä aikaaOk, eli sopiva koko riippuu enemmänkin rannekkeesta kuin kellon merkistä?
Jotkut metalliranneekket joissakin kellomerkeissä vaativat joko erittäin näppärät näpit tai pihti mallisen irrtoitus työkalun jolla voi painaa molemmista päistä yhtä aikaaOk, eli sopiva koko riippuu enemmänkin rannekkeesta kuin kellon merkistä?
Ja vastaus omaan kysymykseen löytyikin: Paksuus 1.8/0.9 mm ja tappien päät ovat kartiomaiset.Olisiko kellään tietoa minkä paksuisia jousitappeja Sinn asentaa 104-malleihin nahkarannekkeen kanssa? Olen hankkimassa vasta työkaluja rannekkeenvaihtoon ja näin ollen en ole omastani voinut ottaa vielä mittoja koska en ole vielä irrroittanut ranneketta. Samalla tilaisin tapit työkalujen kanssa.
Tuntuu vähän hönöltä kysyä mutta kuuluuko tinkiminen pelin henkeen vintage kelloa kivijalasta ostettaessa? Tyyliin hinta > 1 k€.
Tässä pikkukysymystä..
Olen pitkään jo himoinnut ostavani jonkun Ball-kellon. Nyt törmäsin ebayn kautta uusia kelloja myyvään liikeeseen usassa ja siellä on mielestäni (epäilyttävän?) halpaan hintaan trainmaster legend. Onkohan tuo joku vanha malli.. mitenkähän tritium putket vielä valaisee jos vanha? Miten tuo puoliintumisaika toimii kun se on 12 vuotta, meneekö silloin kokonaan pimeäksi vai osittain? Liike saanut ihan hyvät palautteet ja aiemmat ebay ostokset on mennyt hyvin, uskaltaisinkohan ostaa?
Pitäisi myös päättää että tummalla vai vaalealla taululla..
https://www.ebay.com/itm/Ball-Mens-Watch-Trainmaster-Legend-Automatic-Silver-Tone-Dial-NM2030D-SJ-SL/352653961858?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
Kyllä mekaaninen, co-axial 8500. Jään siis seuraamaan tilannetta.Kyllähän tuo hienosti rajoissa menee. Siis huom mekaaninen.
Miten herkästi automaattikellon vetopainon tulisi pyöriä? Kesällä ostamassani Sinnissä se pyörii hieman kulmikkaasti, toisin kuin edellisessä kellossani, Longinesissa, jossa varsinkin huollon jälkeen vetopaino pyöri erittäin herkästi. Sinnin ongelma on nyt se että sen käyntivara ei tahdo riittää tällaisella toimistotyöntekijällä vaan sitä joutuu välillä vetämään. Lonkussa tällaista ongelmaa ei ollut, tosin siinä oli virallisestikin muutaman tunnin pidempi käyntivara kuin tuossa Sinnissä.
Tätä joutuu myös hiukan (kerran) ravistamaan jolloin oikeastaan vain paino putoaa alapuolelle. Lonkussa paino pyöri herkästi useita kierroksia kevyesti kerran ravistamalla tai jos kelloa vain käänsi niin paino seurasi herkeämättä mukana. Sinnissä liike on kulmikkaampaa eikä pelkästään kelloa kääntämällä paino välttämättä aina pyörähdä vaan pitää ravistaa että pyörähtää. Sinnissä paino on toki pienempi kooltaan. Taidan kuitenkin ottaa yhteyttä myyjään josko takuuhuolto olisi paikallaan.Normitilanteessa pyörii kallistaessa. Mulla oli joskus Certina, jota sai tosissaan ravistaa ennenkuin pyöri ja kävi em. syystä takuuhuollossa.
Sinn lähtikin sitten tänään takuuhuoltoonTätä joutuu myös hiukan (kerran) ravistamaan jolloin oikeastaan vain paino putoaa alapuolelle. Lonkussa paino pyöri herkästi useita kierroksia kevyesti kerran ravistamalla tai jos kelloa vain käänsi niin paino seurasi herkeämättä mukana. Sinnissä liike on kulmikkaampaa eikä pelkästään kelloa kääntämällä paino välttämättä aina pyörähdä vaan pitää ravistaa että pyörähtää. Sinnissä paino on toki pienempi kooltaan. Taidan kuitenkin ottaa yhteyttä myyjään josko takuuhuolto olisi paikallaan.
Kiitokset vastauksesta.
Kellofoorumi on Tyyliniekan ylläpitämä kelloaiheinen yhteisö, joka tavoittaa kuukausittain jopa kaksikymmentä tuhatta vierailijaa.