Älykellot

Ollek

Uusi jäsen
Liittynyt
15.4.2014
Viestit
94
Älykellohan on melkeinpä vastakohta rannekellolle.

Mutta on niissä jotain yhtäläisyyksiä.

Toistaiseksi älykellot on olleet aika köykäisiä toteutuksia.

Ainakaan henk. koht. en kaipaa spämmiä enkä muutakaan postia ranteeseen.

Älykellon näytöllä pyörivä 'analoginen kello' on vain varjo. Tulee mieleen Platonin idea-oppi.

Mutta pakko myöntää, että puhelin kulkisi kätevästi mukana rannekkeena.

Kaikki esineet, joita ihminen ranteeseensa ripustaa, ovat jonkinlainen viesti kanssaihmisille.

Mitä mieltä foorumilaiset on älykelloista?
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Älykellot

En ainakaan henk.koht. ite tykkää yhtään. Mulle kello on myös koru, eikä ainakaan nykyiset älykellot juurikaan hivele silmiä.
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Älykellot

Multa saa halvalla Samsung Gearin ykkösversion. Siinä minun mielipide siitä.
 

Ollek

Uusi jäsen
Liittynyt
15.4.2014
Viestit
94
Vs: Älykellot

Veikkasinkin, että älykellot ei oo täällä suosiossa luonnollisestikaan.

Älykellot on muovisia rakennelmia. Ainakaan toistaseksi ei mitään mullistavia toimintojakaan.

Lähivuosina on mielenkiintosta nähdä, mitä markkinoille tulee. Kuluttaja panostaa ranteeseensa yhäti enemmän rahaa. Tag Heuer on hyvä esimerkki markkinointivetoisesta kuluttajabrändistä - ja sikäli on mielenkiintosta, että Apple palkkas TH:n myyntijohtajan leipiinsä.

Varmaan monelle tuttu, mutta ainakin yksi valmistaja laittaa älykelloonsa myös mekaanisen kellon:
kairoswatches.com
 

Liitteet

  • yo-dawg-xzibit-15.jpg
    yo-dawg-xzibit-15.jpg
    56,7 KB · Katsottu: 96

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Älykellot

Onhan Pebble jo hyvä yritys älykelloksi. Itse miellän toistaiseksi noi vehkeet puhelimen etänäytöksi. Varsinaista omaa älyähän niissä ei ole. Vai onko?
 

Ollek

Uusi jäsen
Liittynyt
15.4.2014
Viestit
94
Vs: Älykellot

Totta puhut, jkk, että älykellot on puhelimen etänäyttöjä pitkälti.

Hardware-puolelta tarkasteltuna älykellot on täsmälleen yhtä lailla tietokoneita kuin älypuhelimetkin. Mutta laitteen käyttö määräytyy juuri sen mukaan, mitä ominaisuuksia valmistaja on siihen ohjelmoinut. Se, että älykello on kuin puhelimen etänäyttö, on teknisesti yhtä monimutkainen temppu kuin, että älykello olisi kokonainen puhelin itsessään. Esim. LG:n valmistamassa älykellossa on paikka SIM-kortille.

Villi veikkaus on, että 10 vuoden kuluttua älykello on 'kypsä' tuotekategoria kunnon akkujen ja kaareutuvien näyttöjen ansiosta. Mutta siinä vaiheessa jokin muu idea on puskemassa markkinoille.

Jos näyttölaitteen viisarit liikkuvat kvartsikiteen värähtelyn perusteella, on merkityksetöntä, onko näyttölaite analoginen vai digitaalinen. Siksi jotenkin tuntuu, että mekaaniset kellot tulee säilymään älykellojen jälkeenkin. Ainakin allekirjoittaneelle tasaisesti liukuva sekuntiviisari nautinnollinen, jopa rauhoittava, näky. Elämä ei ole excel-taulukko.
 

Kellox

Jäsen
Liittynyt
5.10.2013
Viestit
166
Vs: Älykellot


JP:n kanssa samoilla linjoilla. Nykyään on vaikka minkälaisia kikottimia jotka laitetaan ranteeseen ja kas ne muuttuvat kelloksi, "on se jännä juttu, on se, hyvin jännä".


JP sanoi:
En ainakaan henk.koht. ite tykkää yhtään. Mulle kello on myös koru, eikä ainakaan nykyiset älykellot juurikaan hivele silmiä.
 

Ollek

Uusi jäsen
Liittynyt
15.4.2014
Viestit
94
Vs: Älykellot

Vähän niinkuin Bell & Rossin kellot. ;)

Kellox sanoi:
JP:n kanssa samoilla linjoilla. Nykyään on vaikka minkälaisia kikottimia jotka laitetaan ranteeseen ja kas ne muuttuvat kelloksi, "on se jännä juttu, on se, hyvin jännä".


JP sanoi:
En ainakaan henk.koht. ite tykkää yhtään. Mulle kello on myös koru, eikä ainakaan nykyiset älykellot juurikaan hivele silmiä.
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: Älykellot

Ei vois kyllä vähempää kiinnostaa älykellot. Kello on tosiaan mullekin koru. Eikä noista älykellohärveleistä ole siihen.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Älykellot

Frederique Constantilta on tulossa kyllä mukiinmenevä "älykello".

http://smartwatch.frederique-constant.com/
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: Älykellot

Maira sanoi:
Frederique Constantilta on tulossa kyllä mukiinmenevä "älykello".

http://smartwatch.frederique-constant.com/
Ainakin ulkonäöllisesti mukiinmenevä.
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 200
Vs: Älykellot

Im-Late-Anyway-Watch.jpg
 

mikahe

Uusi jäsen
Liittynyt
25.1.2016
Viestit
26
Vs: Älykellot

Minua kiinnostaa "älykelloa" (x2) jotain pari vuotta käyttäneenä loppuvaiheessa lähinnä tarkan ajan näyttö. Yleensä virhe on -3..-2 s (Samsung Gear 2, kun puhelinta ei ole rootattu ja on siksi ~0.5..2 s jäljessä) ja vajaa +1 s (Sony SW 3, puhelin on lähempänä kuin 0.05 s oikeasta ajasta).

Ällistyttävää kyllä, älykellossa voi olla wifi (-> NTP) ja jopa GPS, joten tarkan ajan saaminen ei olisi ongelma. Mutta en ole löytänyt valmiita kellosovelluksia, jotka näitä oikeasti hyödyntäisivät. Pitäisi ilmeisesti duunata itse.

Noh, tänään saapuu Citizenin GPS-kello, joten toivottavasti tilanne paranee.
 

KIBkellofani

Jäsen
Liittynyt
25.6.2013
Viestit
328
Vs: Älykellot

Kaikkeahan on nykyisin kaupan, mutta tarvitseeko ostaa? Minuun älykellot eivät tee vaikutusta. Kellon pitää olla mekaaninen automaatti. Mieluiten sveitsiläinen.
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Älykellot

Miksi pitäisi tehdä vaikutuksen? Minulla on Apple Watch vain liikunnan seuraamista varten ja toisessa kädessä sykemittari. Ehkä turhan monimutkaista, mutta toimii minulla.
 

mikahe

Uusi jäsen
Liittynyt
25.1.2016
Viestit
26
Vs: Älykellot

Minuun teki itse asiassa vaikutuksen SWR50:n oletuskellotaulun portaattomasti liikkuva "sekuntiosoitin" - Grand Seikon tapaan. Siitä ajan näkee tarkimmin, perinteinen askellushan on jopa melkein sekunnin jäljessä.

Toisaalta kahden kellon näyttämän ajan vertaaminen on huomattavasti hankalampaa, varsinkin jos molemmissa olisi portaaton sekuntiviisari. Syrjäsilmällä askeltavan sekuntaattorin sentään näkee ongelmitta.
 

ariv

Uusi jäsen
Liittynyt
27.11.2017
Viestit
12
Tokmannista sweex älykello 29,95 euroa. Ihan uteliaisuuttani vaan, tiedä tekeekö tuolla sitten mitään.Eipä tuo paljoa kukkaroa vajentanut.
 

Liitteet

  • kello.jpg
    kello.jpg
    311,7 KB · Katsottu: 19


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 603
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös