Omegan ja Blancpainin julkaiseminen Swatch versiona kielii heikosta omistajaohjauksesta. Nopean rahastuksen vuoksi tuotemerkin maine liitetään kertakäyttöroskaan. Työllä ja vaivannäöllä haetaan "prestige" tuotteen hohtoa ja sitten päädytään muoviin... saman voi tehdä monella tavalla. Grand Seiko on saanut suht lyhyessä ajassa hyvän maineen laadun ansiosta. Emoyhtiöstä Seikosta irrottautuminen kuitenkin jäi puolitiehen: hyvän koneiston ympärille laitetaan kaikki suklari, sportti ja vipstaakikuoret jotka löytyvät Seiko5:n ja vastaavien laarista, alehyllyiltä. Aikoinaan 70-luvulla Seikon maailmanvalloitus perustui halpaan hintaan, keskinkertaisuuteen ja volyymilla vallataan markkinat. Sama idea näyttää kulkevan yhä mukana. Joissain kelloissa perinteinen, konservatiivinen habitus olisi pitkällä aikavälillä viisaampaa kuin kaikkien käyttäjäryhmien mielistely. Alkuperäinen hyvä idea hukkuu massaan, volyymiin, kosmetiikkaan.
Seuraava kirjoittaja saa olla eri mieltä ja hyvä niin. Yli 50-vuotiaan konservatiivinen asenne pääsi tässä esille...