Blancpain

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja W.R.C.
  • Aloitettu Aloitettu


W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 331
93AmeVR.jpg


BLANCPAIN S.A. on Jehan-Jacques Blancpain:in vuonna 1735 perustama Sveitsiläinen kellofirma ja merkki.

https://www.blancpain.com/en

Blancpain S.A.
Le Rocher 12
1348 Le Brassus
Suisse

Tel. (+41) 21 796 3636
Fax (+41) 21 796 3637

iLsox93.jpg


Innovation is our tradition | Blancpain
 
Viimeksi muokattu:
BLANCPAIN X Swatch
Fifty Fathoms


https://www.blancpain.com/en/blancpainxswatch
6hafMq8.jpg



Kellon hinta SWATCH liikkeessä on n. 390 euroa (lokakuu 2023)

42mm Blancpain X Swatch ref. SO35P100 "Pacific Ocean"
NBbTLhh.jpg

BLANCPAIN X SWATCH PACIFIC OCEAN SO35P100

  • Keltainen biokeraaminen kuori, kruunu, solki ja helat
  • Ulkohalkaisija 42,3 mm, paksuus 14,4 mm
  • Kaliiperi 19 kivinen Swatch SISTEM51 automaattikoneisto
  • Käyntivara 90 h (ja antimagneettinen Nivachron liipottimen jousi)
  • Mikäli vetoa lisätään kruunusta - kiertosuunta vastakelloon
  • Päivyri-ikkuna (pikasiirrolla) klo 4 ja 5 välissä
  • Vesitiiviys 50 fathoms (91 m / 300 ft / 9 bar)
  • Lasike biopohjainen materiaali naarmunesto pinnoitteella
  • Super-LumiNova osoittimissa, indekseissä ja kehässä
  • Kehä (musta) 120 pykälää vastakelloon, biokeraaminen asteikko naarmunestolla
  • Ranneke pitkä NATO uusiomuovista (merestä kerätyt kalastusverkot)
  • Rannekeakselit ovat ruuvikiinnitteisiä (0,9mm kuusiokanta)
i4knWya.jpg

PKwXU0Y.jpg


https://blancpainblog.com/news/hands-on-with-the-blancpain-x-swatch-scuba-fifty-fathoms/
 
Viimeksi muokattu:
Eikä ole edes aprillipäivä. Tekeekö Swatch nyt kaikista omistamistaan kellomerkeistä moonswatchit?
 
Eikä ole edes aprillipäivä. Tekeekö Swatch nyt kaikista omistamistaan kellomerkeistä moonswatchit?
Vähän tuo kertakäyttökulttuurin ja pikamuodin valuminen tähänkin harrastukseen tympii kyseisissä kelloissa: Tehdä nyt kello, jossa koneisto suljettu pysyvästi umpeen ja kotelokin taitaa olla aika lailla entinen kun kerran avaa... Rohkein ratkaisu tässä tosin on tuo hintalappu.

Designin puolesta tyylikkäitä kelloja, sitä ei voi kiistää. Toteutus vaan melko karu sekä ympäristön, että kestävien arvojen näkökulmasta. Yhdenlainen "ympäristörikos" kun noita pusketaan massalla maailmalle. Kyllähän tämä tulee myymään uskomattoman määrän kelloja.

Katemarginaali muuten jotakin ihan käsittämätöntä näissä. Oma veikkaus kustannuksista on maksimissaan jossain 5 euron luokassa.

Niin karulta kuin kuullostaakin, melkein ennemmin tästä kellosta tilaisin noita kiinankopioita, niissä sentään huollettava seikon koneisto ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä tämä "kerää koko sarja" toimii vielä toisen kerran kuten moonswatchien kanssa, mutta ei ikuisesti. Toki tuo alkuperäinen 50 fathoms sukellussyvyys oli hauska yksityiskohta.

En ole ihan varma miten porttiteoria on toiminut - paljonko moonwatchien myynti on kasvanut moonswatch-sarjan myötä?

Voisihan tuota varmaan jatkaa lähes ikuisesti, seuraavaksi Omegan bond-seamasterit, GO:n seventies squaret, Brequetin type xx pilotit... mutta aika nopeasti kyllä ostava yleisö väsyy.
 
Ehkä tämä "kerää koko sarja" toimii vielä toisen kerran kuten moonswatchien kanssa, mutta ei ikuisesti. Toki tuo alkuperäinen 50 fathoms sukellussyvyys oli hauska yksityiskohta.

En ole ihan varma miten porttiteoria on toiminut - paljonko moonwatchien myynti on kasvanut moonswatch-sarjan myötä?

Voisihan tuota varmaan jatkaa lähes ikuisesti, seuraavaksi Omegan bond-seamasterit, GO:n seventies squaret, Brequetin type xx pilotit... mutta aika nopeasti kyllä ostava yleisö väsyy.
En oikein varma tässäkään tapauksessa porttiteorian toimivuudesta.

Kyllä kai tämä on aika suoraviivainen tapa hyödyntää olemassa olevia teollisuusoikeuksia. Se on aivan käsittämätön määrä rahaa mitä noilla "parin-euron"muovikelloilla on konserni tehnyt lyömällä niihin omegan merkin. Kyllä tässä on keksitty lyhyelle aikavälille "laillinen tapa painaa rahaa".

Vähän veikkaan jo Blancpainin kohdalla, että alkaisiko hype ainakin osassa markkinoita nopeammin yskiskellä. Ei ainakaan tässä maassa ole ollut mikään hittimerkki suuren harrastajamassan keskuudessa, saati perus kaduntallaajille. Toisaalta tässähän se nyt tulee markkinointi hoidettua tälle porukalle.

Pidemmällä aikavälillä en oikein hahmota onko tämä kuinka loistava idea. Yleisesti ottaen tämän tyyppiset brändiyhteistyöt, jossa selkeästi alemman segmentin tuotetta on vivutettu paremmalla brändiin tuotteella on hyödyttänyt vain toista osapuolta.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä logiikka noissa on että eivät myy netissä vaan niitä täytyy jonottaa ja vain harvoista paikoista saa edes (oletan tässä olevan sama kuin Omegassa)? Noita Moonswatcheja tiedän ainakin 3 tyyppiä jotka olisivat ostaneet, mutta kun ei ollut tarjolla. Nyt noita saisi yksityisiltä "halvalla" (= vain vähän ovhta kalliimmalla), mutta eipä hirveästi taida porukkaa kiinnostaa.
Mietin että jos myisivät noita kaikille heti netissä, niin myynti olisi kovempi. Vaikea uskoa että panttaamalla myyvät enemmän.
 
Mikä logiikka noissa on että eivät myy netissä vaan niitä täytyy jonottaa ja vain harvoista paikoista saa edes (oletan tässä olevan sama kuin Omegassa)? Noita Moonswatcheja tiedän ainakin 3 tyyppiä jotka olisivat ostaneet, mutta kun ei ollut tarjolla. Nyt noita saisi yksityisiltä "halvalla" (= vain vähän ovhta kalliimmalla), mutta eipä hirveästi taida porukkaa kiinnostaa.
Mietin että jos myisivät noita kaikille heti netissä, niin myynti olisi kovempi. Vaikea uskoa että panttaamalla myyvät enemmän.
Pari syytä omalla mutu-tuntumalla tulee mieleen. Toinen on markkinoinnillinen ja toinen tuotantotekninen.

Markkinointijargonilla: "Keinotekoisella pulalla" saadaan ostajalle FOMO-tilat päällensä. En voi kiistää, etteikö itselläkin Lontoossa kesällä tullut ajatus pitäisikö sittenkin ostaa kun tarjolla on ja näistä pula. "Pulalla" lasketaan siis ostajan päätöksentekokynnys melko alas. Pakko saada, jottei jää ilman. Vapaassa myynnissä verkkosivuilla voi aina pohtia ja tilata myöhemmin, jos ei ole varma. Tässä tapauksessa voisi se illan pohtiminen johtaa tilanteeseen, jossa toteaa, että on se liki 500 euroa liikaa tästä tuotteesta. Kun saa ostamaan, niin kyllä ihminen kulutuskäyttäytymisensä järkeilee itselleen jälkikäteen, varsinkin tuotteessa jota hankala saada.

Tarkoitus kai myös luoda euron muovikappaleesta ihan kunnon ilmiö ja tässä onnistuttukin. Tuskin olisi samaa "meininkiä" jos tuote olisi kaiken kansan tilattavissa. Mekin tässä parhaillaan teemme markkinointia ja hypeä kun jutustelemme tuotteesta. Tehokasta tuo kun ihan julkaisut noteerataan yleisissä lehdissäkin. Milloin viimeksi ollut valtakunnallisissa lehdissä juttua vaikka Rolexin julkaisusta. Väeltä unohtuu, että molemmat julkaisut ovat pysyviä tuotteita.

Tällä myyntimallilla on varmasti myös ratkaistu valmistuksen haasteet. Varmaan saa tässä hypessä ajaa tuotantoa tasaisesti. Mikäli pantaisiin verkkoon vapaasti myyntiin, tulisi kova piikki johon tuotanto tulisi skaalata ylös ja aika nopea lasku seuraisi. Nyt saa laulattaa linjaa tasaisesti vuosia eteenpäin ainakin omegan osalta. Blancpainista en ihan yhtä varma olisi kantaako kuin pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa hyvinkin olla noin. Itselle kävi Lontoossa niin että Swatch-liikkeessä oli muutama ihminen niin ovella oli muotitalojen tapaan portsari, joka ehdotti että jonota tässä. En jonottanut, mutta tuli mieleen että vähän nyt etsitään jotain "tämä on oikeasti vähän luksusta"-henkeä.
 
Sistem51-Swatchiin rykäistään tuplahinta tai vähän yli. Sopivalle asiakaskunnalle niukkuus tekee muovikellosta Rolexin, ja vieläpä saavutettavassa hintaluokassa. Kaikki voittavat.
 
Omegan ja Blancpainin julkaiseminen Swatch versiona kielii heikosta omistajaohjauksesta. Nopean rahastuksen vuoksi tuotemerkin maine liitetään kertakäyttöroskaan. Työllä ja vaivannäöllä haetaan "prestige" tuotteen hohtoa ja sitten päädytään muoviin... saman voi tehdä monella tavalla. Grand Seiko on saanut suht lyhyessä ajassa hyvän maineen laadun ansiosta. Emoyhtiöstä Seikosta irrottautuminen kuitenkin jäi puolitiehen: hyvän koneiston ympärille laitetaan kaikki suklari, sportti ja vipstaakikuoret jotka löytyvät Seiko5:n ja vastaavien laarista, alehyllyiltä. Aikoinaan 70-luvulla Seikon maailmanvalloitus perustui halpaan hintaan, keskinkertaisuuteen ja volyymilla vallataan markkinat. Sama idea näyttää kulkevan yhä mukana. Joissain kelloissa perinteinen, konservatiivinen habitus olisi pitkällä aikavälillä viisaampaa kuin kaikkien käyttäjäryhmien mielistely. Alkuperäinen hyvä idea hukkuu massaan, volyymiin, kosmetiikkaan.
Seuraava kirjoittaja saa olla eri mieltä ja hyvä niin. Yli 50-vuotiaan konservatiivinen asenne pääsi tässä esille...
 
Omegan ja Blancpainin julkaiseminen Swatch versiona kielii heikosta omistajaohjauksesta. Nopean rahastuksen vuoksi tuotemerkin maine liitetään kertakäyttöroskaan. Työllä ja vaivannäöllä haetaan "prestige" tuotteen hohtoa ja sitten päädytään muoviin... saman voi tehdä monella tavalla. Grand Seiko on saanut suht lyhyessä ajassa hyvän maineen laadun ansiosta. Emoyhtiöstä Seikosta irrottautuminen kuitenkin jäi puolitiehen: hyvän koneiston ympärille laitetaan kaikki suklari, sportti ja vipstaakikuoret jotka löytyvät Seiko5:n ja vastaavien laarista, alehyllyiltä. Aikoinaan 70-luvulla Seikon maailmanvalloitus perustui halpaan hintaan, keskinkertaisuuteen ja volyymilla vallataan markkinat. Sama idea näyttää kulkevan yhä mukana. Joissain kelloissa perinteinen, konservatiivinen habitus olisi pitkällä aikavälillä viisaampaa kuin kaikkien käyttäjäryhmien mielistely. Alkuperäinen hyvä idea hukkuu massaan, volyymiin, kosmetiikkaan.
Seuraava kirjoittaja saa olla eri mieltä ja hyvä niin. Yli 50-vuotiaan konservatiivinen asenne pääsi tässä esille...
Lienee aika varmaa, että tässä on taustalla nimenomaan vahva omistajaohjaus. Hayek Jr ei ole isänsä tapaan tunnettu suurena kellojen rakastajana, vaan rahan rakastajana. Omegan brändille Moonswatch ei ole tehnyt ainakaan myynnin tai hintatason osalta hallaa.

Blancpain on kiinnostava keissi siinä mielessä, koska se on harrastajamerkki, eli lähtee hieman toisenlaisesta asetelmasta liikkeelle kuin Moonswatch. Lisäksi uutuudenviehätystä ei enää ole.

Itse odotan seuraavaa kollaboa, jos olisi vaikka Breguet ja siihen sitten muovinen tourbillon. :p
 
Edelläoleva kirjoittaja oikeassa: sen lauluja laulat jonka leipää syöt... sanonta pitää paikkansa.
Muovituotteella saa kerättyä ylimäärärahat talteen mutta hyvien, maineikkaiden merkkien kohdalla nimeä käytetään tavallaan turhaan. Mainontaa, esilletuomista tietysti mutta sitähän saisi toisellakin tapaa: jatkuvan uudistuotannon sijaan panostusta aftersales-puolelle, eli huollon tukemiseen ja vahvistamiseen. Yllämainitut merkit ja monet muutkin ovat teknisesti niin hyviä että ne saisivat aineetonta lisäarvoa tekemällä määräaikaishuollot houkutteleviksi. Taloudellisesti kestävämpää ja pienemmällä hiilijalanjäljellä..
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
14 350
Viestit
67 048
Jäsenet
7 305
Uusin jäsen
SnuhVeli
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös