Tuolla Rolex-ketjuissa oli kiinnostavia nostoja siitä, miten tietyt kellobrändit odottavat nykyään aika paljon myymälän ominaisuuksilta.
Jäin miettimään, miten nämä brändimyymälät mahtavat nykyään toimia: ovatko ne paikallisen olemassaolevan jälleenmyyjän omia lisämyymälöitä joissa vain päätetään keskittyä tiettyyn malliin, vai maahantuojan tuella tehtäviä uusia jälleenmyyjiä, ja miten valmistaja niissä on mukana?
Helsingin TAG Heuer -kauppa on tässä hyvänä case-esimerkkinä: se on TAG Heuerin webissä merkattu virallisesti "TAG Heuer Boutique"ksi. Mutta onko se esim frankkaridiilillä Lindroosin spinoff vai kenties maahantuojan/edustajan (hmm, en edes tiedä kuka TAG Heuerin edustaja Suomessa on Retadanin jälkeen) aikaansaannos?
Aikoinaan Suomessa olleet Swatch storet eivät ainakaan ns virallisia tainneet olla, ainakaan Swatch ei niitä mitenkään omilla sivuillaan noteerannut. En tiedä, onko tuon Heuerin lisäksi muita virallisia yhden brändin kivijalkamyymälöitä maassa ollut.
Jäin miettimään, miten nämä brändimyymälät mahtavat nykyään toimia: ovatko ne paikallisen olemassaolevan jälleenmyyjän omia lisämyymälöitä joissa vain päätetään keskittyä tiettyyn malliin, vai maahantuojan tuella tehtäviä uusia jälleenmyyjiä, ja miten valmistaja niissä on mukana?
Helsingin TAG Heuer -kauppa on tässä hyvänä case-esimerkkinä: se on TAG Heuerin webissä merkattu virallisesti "TAG Heuer Boutique"ksi. Mutta onko se esim frankkaridiilillä Lindroosin spinoff vai kenties maahantuojan/edustajan (hmm, en edes tiedä kuka TAG Heuerin edustaja Suomessa on Retadanin jälkeen) aikaansaannos?
Aikoinaan Suomessa olleet Swatch storet eivät ainakaan ns virallisia tainneet olla, ainakaan Swatch ei niitä mitenkään omilla sivuillaan noteerannut. En tiedä, onko tuon Heuerin lisäksi muita virallisia yhden brändin kivijalkamyymälöitä maassa ollut.