Chrono24 tilaaminen

Alpakka

Uusi jäsen
Liittynyt
9.2.2015
Viestit
7
Moro,

Aloitetaan taival kysymyksellä. Olen melko noviisi näissä hommissa ja hirveä hinku ensimmäisen kellon hankintaan olisi. Olenkin löytänyt mieleiseni vintage-kellon Chrono24.comista L'orologiese -nimiseltä myyjältä. (lorologiese.com)

Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä liikkeestä?
Mitä tuossa ostamisessa pitäisi ottaa huomioon? Tarvitseeko vakuuttaa? Tullaaminen? Kyseessä on noin 500 euron tilaus.

Kellon oikeasta arvosta ei oikein ole mitään käryä, mutta tuolla nimenomaisella kellolla on minulle melko suuri symbolinen merkitys ja siksi olen sitä hankkimassa.

Kiitokset hyvästä foorumista. Aika paljon tarvittavaa tietoa onkin jo täältä löytynyt.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Chrono24 tilaaminen

Chrono24 on portaali tosiaan, joten jokainen liike kannattaa tsekata kunnolla taustoineen. Mitä netissä puhutaan, saitin nimi ja trust -tyyppisillä yms. hauilla. Chrono24 tosin omaa nykyisin pienellä provisiolla myös maksun välityspalvelun.

Jos on EU-maasta, niin ei mene alvia eikä tullia, mutta EU:n ulkopuolelta menee 24 % alv, ja ei tullia (olisi 0,80 e per kello). Ja isompien kanssa yleensä menee se alv, monet pienet lähettelevät niin epämääräisinä lähetyksinä, että tulli ei välttämättä ainakaan kuriiripostilla tulevia syynää.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Chrono24 tilaaminen

Alpakka sanoi:
Moro,

Aloitetaan taival kysymyksellä. Olen melko noviisi näissä hommissa ja hirveä hinku ensimmäisen kellon hankintaan olisi. Olenkin löytänyt mieleiseni vintage-kellon Chrono24.comista L'orologiese -nimiseltä myyjältä. (lorologiese.com)

Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä liikkeestä?
Mitä tuossa ostamisessa pitäisi ottaa huomioon? Tarvitseeko vakuuttaa? Tullaaminen? Kyseessä on noin 500 euron tilaus.

Kellon oikeasta arvosta ei oikein ole mitään käryä, mutta tuolla nimenomaisella kellolla on minulle melko suuri symbolinen merkitys ja siksi olen sitä hankkimassa.

Kiitokset hyvästä foorumista. Aika paljon tarvittavaa tietoa onkin jo täältä löytynyt.

Yhden kellon olen kyseisestä firmasta tilannut ja saanut. Kello oli sitä mitä pitikin, maksun kanssa oli pieniä onelmia, jotka ratkesi sähköpostittelulla. Taisi tulla Sveitsistä? ei tullia ei alvia.
 

Alpakka

Uusi jäsen
Liittynyt
9.2.2015
Viestit
7
Vs: Chrono24 tilaaminen

Kiitokset. Sveitsistä näyytäisi tulevan joo. Helpottavaa, että joku on jo paikasta tilannut tavaraa. Aika hyvin vastailevat ainakin sähköposteihin. Taidan laittaa tilaukseen. :dance
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Chrono24 tilaaminen

Priima sanoi:
Alpakka sanoi:
Moro,

Aloitetaan taival kysymyksellä. Olen melko noviisi näissä hommissa ja hirveä hinku ensimmäisen kellon hankintaan olisi. Olenkin löytänyt mieleiseni vintage-kellon Chrono24.comista L'orologiese -nimiseltä myyjältä. (lorologiese.com)

Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä liikkeestä?
Mitä tuossa ostamisessa pitäisi ottaa huomioon? Tarvitseeko vakuuttaa? Tullaaminen? Kyseessä on noin 500 euron tilaus.

Kellon oikeasta arvosta ei oikein ole mitään käryä, mutta tuolla nimenomaisella kellolla on minulle melko suuri symbolinen merkitys ja siksi olen sitä hankkimassa.

Kiitokset hyvästä foorumista. Aika paljon tarvittavaa tietoa onkin jo täältä löytynyt.

Yhden kellon olen kyseisestä firmasta tilannut ja saanut. Kello oli sitä mitä pitikin, maksun kanssa oli pieniä onelmia, jotka ratkesi sähköpostittelulla. Taisi tulla Sveitsistä? ei tullia ei alvia.

Sveitsi ei ole EU-maa, joten pitäisi/saattaa tulla ALV kannettavaksi.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Chrono24 tilaaminen

Alpakka sanoi:
Kiitokset. Sveitsistä näyytäisi tulevan joo. Helpottavaa, että joku on jo paikasta tilannut tavaraa. Aika hyvin vastailevat ainakin sähköposteihin. Taidan laittaa tilaukseen. :dance

Varaudu ALV:iin :) Eli 24 %.

Jos tulee ekonomipostissa, jää suht varmasti tulliin, ainakin arvokkaampi tiuku, jos tulee kuriiripostilla, niin ehkä jää, ehkä ei, riippuu siitä, miten kaupalliselta ja kalliilta vaikuttaa ja tuurista loput.
 

Alpakka

Uusi jäsen
Liittynyt
9.2.2015
Viestit
7
Vs: Chrono24 tilaaminen

arbit sanoi:
Alpakka sanoi:
Kiitokset. Sveitsistä näyytäisi tulevan joo. Helpottavaa, että joku on jo paikasta tilannut tavaraa. Aika hyvin vastailevat ainakin sähköposteihin. Taidan laittaa tilaukseen. :dance

Varaudu ALV:iin :) Eli 24 %.

Jos tulee ekonomipostissa, jää suht varmasti tulliin, ainakin arvokkaampi tiuku, jos tulee kuriiripostilla, niin ehkä jää, ehkä ei, riippuu siitä, miten kaupalliselta ja kalliilta vaikuttaa ja tuurista loput.

Toivotaan, että tullissa on kiima availla Gourmondon paketteja, niin menis tuo ohi. ???
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Chrono24 tilaaminen

Alpakka sanoi:
arbit sanoi:
Alpakka sanoi:
Kiitokset. Sveitsistä näyytäisi tulevan joo. Helpottavaa, että joku on jo paikasta tilannut tavaraa. Aika hyvin vastailevat ainakin sähköposteihin. Taidan laittaa tilaukseen. :dance

Varaudu ALV:iin :) Eli 24 %.

Jos tulee ekonomipostissa, jää suht varmasti tulliin, ainakin arvokkaampi tiuku, jos tulee kuriiripostilla, niin ehkä jää, ehkä ei, riippuu siitä, miten kaupalliselta ja kalliilta vaikuttaa ja tuurista loput.

Toivotaan, että tullissa on kiima availla Gourmondon paketteja, niin menis tuo ohi. ???

:gift
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: Chrono24 tilaaminen

Alpakka sanoi:
Kiitokset. Sveitsistä näyytäisi tulevan joo. Helpottavaa, että joku on jo paikasta tilannut tavaraa. Aika hyvin vastailevat ainakin sähköposteihin. Taidan laittaa tilaukseen. :dance
Muista tinkiä, itsellä on ainakin onnistunut aika usein.
 

Alpakka

Uusi jäsen
Liittynyt
9.2.2015
Viestit
7
Vs: Chrono24 tilaaminen

Norri sanoi:
Alpakka sanoi:
Kiitokset. Sveitsistä näyytäisi tulevan joo. Helpottavaa, että joku on jo paikasta tilannut tavaraa. Aika hyvin vastailevat ainakin sähköposteihin. Taidan laittaa tilaukseen. :dance
Muista tinkiä, itsellä on ainakin onnistunut aika usein.

Muistin, 20% lähti hinnasta ja postit kaupan päälle.
 

op

Jäsen
Liittynyt
23.4.2013
Viestit
367
Vs: Chrono24 tilaaminen

Heh, menee jo hieman huvittavaksi... Kolmea kelloa olen kysellyt Chrono24:n kautta ja postikuluja niille, niin jokaisesta kellosta ilmoitettiin, että myytiin juuri/tänään. Eh...
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Chrono24 tilaaminen

op sanoi:
Heh, menee jo hieman huvittavaksi... Kolmea kelloa olen kysellyt Chrono24:n kautta ja postikuluja niille, niin jokaisesta kellosta ilmoitettiin, että myytiin juuri/tänään. Eh...
Minulla oli sama kokemus tosin lähes kymmenen liikkeen kanssa kun yritin ostaa "varastossa" olevaa Rolex DJ II.
Tosin on pari oikein hyvääkin, Italialaista vielä, kauppiasta osunut vastaan joilta olen saanut hyvää yhteydenpitoa ja ostettua kaksi NOS Omegaa. Tosin Italiaanojen englanti ei ollut kovin hyvää mutta asiat selvisivät ja kaikki oli kuten luvattu.
Plus Watch taisi olla toinen ja L´Ora del Gallo sekä Itävallasta Clockwise
 

Spieß

Uusi jäsen
Liittynyt
4.1.2015
Viestit
21
Vs: Chrono24 tilaaminen

Tuon kautta Glycine Espanjasta ; Fernando Monge - tinkaamalla hinnasta pois sai noin 10 pros.
Toimii. :)
 

JerryLevis

Jäsen
Liittynyt
26.11.2014
Viestit
185
Vs: Chrono24 tilaaminen

Kuinkahan vedenpitävä tuo Chrono24:n 'Trusted seller since 20xx' kauppiaiden luokittelu on?
Lueskelin tuon statuksen myöntökriteerit läpi ja niiden mukaan vaikuttaisi aika hyvältä.

Kyselen raadin mielipiteitä, koska harkinnassa on tilata eräältä italialaiselta myyjältä Breitling. Jokin vaan kyseisessä myyjässä arveluttaa.
Hän on Trusted seller since 2012, joten ilmeisesti ei ole töpeksinyt kolmeen vuoteen . . .
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Vs: Chrono24 tilaaminen

Trusted seller ei merkitse mitään.
Rahalla saa merkinnän ja mitään turvaa ei siitä ostajalle ole.
 

samyel

Aktivisti
Liittynyt
23.7.2014
Viestit
584
Vs: Chrono24 tilaaminen

Tämä seuraava mielipide ei perustu kokemukseen, vaan pelkkään mutuun ja kuulopuheisiin. :)

Itse en tilaisi kelloa Italiasta ollenkaan, ainakaan myyjältä jolla ei ole pitkät suositukset. Monesti oon ihmetellyt Italiasta myytävien kellojen hintoja ja oletan että halvemmat hinnat perustuu siihen että luotto on heikonlaista.

XX prosenttia kalliimpi hinta on pieni raha mielenrauhasta vaikka hetkellisesti kirpaiseekin. :)

Googlaten eri lähteistä oon ainakin itse varmistellut asiaa jos olen ensimmäistä kertaa tilannut (useimmiten oon tosin tilannut rannekkeita, vaatteita, kellotyökaluja tms ulkomailta - vain pari edullisempaa kelloa suoraan valmistajalta).
 

JerryLevis

Jäsen
Liittynyt
26.11.2014
Viestit
185
Vs: Chrono24 tilaaminen

EJL sanoi:
Trusted seller ei merkitse mitään.
Rahalla saa merkinnän ja mitään turvaa ei siitä ostajalle ole.
Mitään turvaahan ei tietysti tuo myyjän status tuo ostajalle - se on selvää.
Toisaalta, tulkitsen asian niin, että myyjä on tehnyt kauppaa ilman ongelmia tuon kolme vuotta. Sitähän ei mistään näy, että onko kauppoja ollut yksi vai sata.
Saapa nähdä mitä tekee . . .

Kyseessä tuo kauppias https://www.chrono24.fi/search/index.htm?dosearch=true&merchantName=silvio24
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Chrono24 tilaaminen

Oletteko huomanneet että Chrono24:ssä olisi myynnissä sama kello eri toimijoilla, eri hintaan ja eri ehdoilla.

Sattui nimittäin niin, että olin hakemassa eräästä kellosta määrättyä mallia ja chrono24 saitilta löytyi myynnissä 3 kyseistä mallia. Kaksi oli nahka ranneekeella ja yksi metallisella. Kiinnittin tarkemmin tutkittuani huomiota, että nuo nahkaisten kuvat oli lähes samanlaisia, sama kuvakulma, saman näköinen kello mutta eri tausta.

Toisella oli hintaa noin reilun kolmanneksen enempi ja sille luvattiin vuoden takuu. Myynti-ilmoituksetkin oli liki identisiä lukuunottamatta takuuta ja muutamaa pientä seikkaa..

Laitoin kyselyn halvemmasta ja pyysin tarjouksen, hyväksyin tarjouksen ja maksoin. Kun kello saapui pakkauksessa oleva myyntiesite olikin nähtävästi sen toisen kellon esite korkeimpine hintoineen.

Kävin tarkistamassa chrono24 sivulta ja niin oli, että molemmat oli poistuneet myynnistä.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Chrono24 tilaaminen

En ole huomannut moista enkä kuullut. Chrono24:n hallinto seuraa kyllä tarkasti toimintaa ja kyselee etenemisistä ja kokemisista. Kertoisin havainnoista niihin kyselymeileihin, niin ei ainakaan jatkossa vilunkipeluri hengaa mestoilla.

Mutta kysehän on sikäli aina "yksittäistapauksista" (monistakin, toki?) , että Chrono24 on vain hallintoportaali ja jokainen toimija on omansa.
 

Lincoln

Uusi jäsen
Liittynyt
25.8.2016
Viestit
30
Vs: Chrono24 tilaaminen

Moi,

Onko kenelläkään kokemusta italialaisesta Stevanella Orologi kaupasta. Myy ainakin chrono 24:sen kautta. Panerai 1392 kiinnostaisi. Kaikki kelloni olen tähän saakka hankkinut Suomesta kivijalasta, mutta paneraista saamani tarjous pani etsimään muualta. Jos kokemusta kyseisestä kaupasta löytyy niin olisin kiitollinen vastauksesta.
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 596
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös