Esittele itsesi

jkew

Jäsen
Liittynyt
10.3.2013
Viestit
189
Aloitetaan ketju ylläpidon toimesta. Toivotaan että mahdollisimman moni esittelisi itsensä ja synnyn omaan kelloharrastukseen. Onhan se kohteliasta ja keskustelua eteenpäin vievää!

Olen vajaa nelikymppinen perheellinen mies Tuusulasta. Työtäni teen myynnin johdossa isohkossa suomalais yrityksessä. Vaimo on opettaja ja lapset kouluikäisiä.
Minun kelloharrastukseni lähti liikkeelle jo pikkupoikana kun isäni esimerkistä aloin seurata erilaisia kellomerkkejä, ostinkin muutaman ja koru/kelloliikkeitä kiertelin. Nuoruudesta on jäänyt erityisesti mieleen kultainen Rolex Datejust jonka isäni sai kollegaltaan Kanadan matkan tuliaisena. Olin silloin niin pieni että muistikuva oli pelkästään merkistä Rolex ja siitä että se oli kultainen. Noin vuosi sitten tutkittuani isäni vanhoja "aarteita" löysin kellon! Kopiohan se oli :) Mutta hyvälaatuinen, kello on n. 70/80 luvun vaihteesta ja vetoa kun laittoi niin lähti heti toimimaan. Nyt se on tallessa ja pelkästään tunnearvosta :D

Kelloista sydäntäni lähellä on Carreran eri mallit, varsinkin LE versiot. En kerää pelkästään arvokelloja vaan kaikenlaiset mielenkiintoiset kellomallit laittavat ostamaan/flippaamaan. Kokoelmassa on yleensä 15-20 kelloa, juuri nyt vajaa kymmenen.

Tähän foorumiin tulin mukaan heti alkuvaiheissa ja on ollut mahtavaa olla mukana rakentamassa Suomen ensimmäistä pelkästään kelloihin suuntautunutta foorumia. Toivotan kaikki uudet ja te "vanhatkin" tervetulleiksi keskustelemaan!
 

sebastian.ossi

Uusi jäsen
Liittynyt
25.12.2013
Viestit
65
Vs: Esittele itsesi

Moro!

Olen ~25 vuotias perheetön mies Pohjois-Savosta, työskentelen teollisuuden kunnossapidossa. Kelloharrastukseni on alkanut pikkuhiljaa, saavuttaen varsin kovan nousun viime syksynä, jolloin päätin hankkia ensimmäisen mekaanisen kelloni. Muutaman kuukauden sisällä tuosta tuli hankittua myös toinen mekaaninen kello ja toivottavasti nämä riittäisivät hetkeksi, tarkoitukseni ei ole kerätä useampaa arvokelloa, vaan pitää pari laadukasta kelloa jatkuvassa käytössä. Olen myös tartuttanut pahan kellonkuumeen todistetusti ainakin yhteen toiseen ihmiseen, joten aivan hukkaan tämä hulluus ei ole mennyt.

Eniten minua kiinnostaa kaikissa harrastusvälineissä, etenkin kelloissa mahdollisimman korkea laatu ja äärimmäisen hyvä työnjälki. Kelloista minua viehättää eniten Rolexit ja Omegan Speedmasterit, molemmilta valmistajilta löytyy jo jotain, mutta tulevaisuudessa mahdollisesti lisää. ;)
 

Markku J

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
67
Vs: Esittele itsesi

Olen 56 -vuotias tuusulalainen mies. Kelloja on tullut varsin pienimuotoisesti harrastettua vuodesta 1998 alkaen. Kimmokkeena harrastukseen oli asuminen Kiinassa, ja sieltä säännölliset lomareissut Hong Kongiin. Tuohon aikaan kellot olivat siellä noin 40% halvempia kuin Suomessa ja ne sai aikanaan tuotua muuttotavarana verottomasti Suomeen.

Harrastus alkoi Omega Seamaster Quartz -hankinnasta. Sittemmin tuli hankittua pari Audemars Piguet'ia, muutama Breitling, pari Rolexia, yksi Piaget ja pari Ulysse-Nardinia. Mutta meillä kävi varkaita jokunen vuosi sitten, ja jäljellä olleet kellot lähtivät heidän matkaansa.

Nyt on kalusto aika minimissä, mutta harrastus jatkuu vaatimattoman varallisuuteni sallimissa rajoissa.
 

Binh

Aktivisti
Liittynyt
9.3.2013
Viestit
694
Vs: Esittele itsesi

Olen hieman yli kolmekymppinen perheellinen mies Helsingistä (alunperin Saigonista). Perheeseen kuuluu vaimon lisäksi 6kk tyttövauva sekä 3v. chihuahua. Kelloharrastus alkoi puolivahingossa, kun pari vuotta sitten kun en jaksanut aina kaivata kännykän taskusta tarkistaakseni ajan, joten päätin hankkia itselleni rannekellon. Sen piti olla hyvä ja edullinen, niinpä metsästys alkoi. Eikä mennyt kauan ennen kun päädyin Timex Easy Readeriin. Se oli tarpeeksi hieno, edullinen ja paljon kehuttu. Eikä suotta, pari vuotta on mennyt ja käytän sitä edelleen tänä päivänä.

Timexin jälkeen on tullut ja on mennyt mm. Rolex, Tag Heur, Zenith, Omegat, Seikot jne... Toistaiseksi en ole vielä löytänyt sitä "oikeaa". ;)



Markku J sanoi:
Harrastus alkoi Omega Seamaster Quartz -hankinnasta. Sittemmin tuli hankittua pari Audemars Piguet'ia, muutama Breitling, pari Rolexia, yksi Piaget ja pari Ulysse-Nardinia. Mutta meillä kävi varkaita jokunen vuosi sitten, ja jäljellä olleet kellot lähtivät heidän matkaansa.

Nyt on kalusto aika minimissä, mutta harrastus jatkuu vaatimattoman varallisuuteni sallimissa rajoissa.

Toivottovasti sinulla oli kotivakuutus voimassa.
 

Binh

Aktivisti
Liittynyt
9.3.2013
Viestit
694
Vs: Esittele itsesi

Vertti sanoi:
Todennäköisesti opiskellessani en voi kelloja ostaa mutta valmistuessani ranteeseen tulee sitäkin enemmän, tällä hetkellä graalina Omega PO oransseilla numeroilla.

Tottakai voit! Sitä varten opintolaina on olemassa. ;)
 

TMZ

Jäsen
Liittynyt
2.9.2013
Viestit
134
Vs: Esittele itsesi

Ikää 23 vuotta, opiskelen IT-alalla ja myös tällä hetkellä työskentelen sillä saralla.

Kelloharrastus alkoi joskus lukion jälkeen, jolloin ostin Tissot PRC200 kvartsikronon, joka toimi allarounderina aina viime syksyyn asti, jolloin ostin ensimmäisen mekaanisen kelloni, joka on Breitling SO2 44mm. Päätin, että ostan itselleni mekaanisen kellon vasta valmistujaislahjaksi, kun saan IT-opinnot suoritettua, mutta nälkä kasvoi ja ennakoin "hieman" tuon suhteen ja tuloksena oli Breitling, tarkoitus on siis valmistua kesään mennessä.
Nälkä on siitä asti kasvanut ja olen ahminut kellotietoutta pitkin nettiä päivittäin. Kymmeniä ja taas kymmeniä toinen toistaan hienompia houkutteita olisi kellomarkkinoilla, mutta toistaiseksi likviditeetin puute estää haalimasta niitä kaikkia itselleni. Aion pitää "kokoelman" maltillisena, todennäköisesti alle 5 kappaleessa, sillä en osta kelloja hyllyä koristamaan, vaan päivittäiseen käyttöön. Joka päivä törmään uuteen "graalin maljaan", mutta eiköhän se oma maku ajan myötä selkene. ;)
 

ML 112

Jäsen
Liittynyt
7.10.2013
Viestit
161
Vs: Esittele itsesi

Olen kohta 35-vuotias mies Keski-Suomesta. Kelloista kiinnostuin varmaankin 2011 ja ensimmäisen rannekelloni ostin 2012 alkuvuodesta. Kello oli Maurice Lacroix Pontos krono, jonka pistin kiertoon viime syksynä foorumin kautta.

Sittemmin kellot ovat vaihtaneet omistajaa tiuhaan tahtiin ja tällä hetkellä löytyy ML, TAG ja Rolex, tosin Rolex vaihtuu parin viikon päästä erääseen Saksan ihmeeseen.

Onnekseni en asu pääkaupunkiseudulla, koska ainoa suunta tässä harrastuksessa tuntuu olevan ylöspäin ja siellä on liian paljon houkutuksia köyhälle yrittäjän rentulle :)

Ainoa harmi täällä periferiassa asumisella on, että en tunne yhtään kelloharrastajaa lähipiirissäni, enkä ole oikeastaan bongannutkaan yhtään ns. arvokelloa. Olen kylläkin yrittänyt tartuttaa tautia, mutta toistaiseksi huonolla menestyksellä ;D

Pikkuhiljaa kohti Loiseau:ta... :p
 

nouneim

Aktivisti
Liittynyt
1.6.2013
Viestit
557
Vs: Esittele itsesi

Varsinainen innostus kelloihin lähti niinkin pienestä kipinästä kuin eräs Tekniikan Maailman artikkeli, joka käsitteli mekaanisia kelloja. Jotenkin se sai ihastumaan mekaanisten kellojen maailmaan, ja sillä tiellä ollaan edelleenkin. Ensimmäinen mekaaninen kelloni oli sitten Invictan skeleton. Valintaan oli syynä opiskelijabudjetti. Ranteessa on kyllä aina ollut jonkinlainen ajan näyttäjä, koska se on niin juurtunut tapa alle kouluikäisestä asti.

Kiinnostus kaikenlaiseen tekniikkaan on lähtenyt jo niin pienestä pitäen etten muistakaan. Pienenä vietin kesiä maalla sukulaisten seurassa, ja seurasin kiinnostuneena vierestä aina kun jokin kone vaati korjausta, tai piti muuten vaan parannella. Korjattavana oli aina jokin traktori, sen perään kytkettäviä koneita, halkokone tai sitten vain autoremonttia. Isäni autoina on aina ollut jokin Opel-malli, ja remonttia on riittänyt ainakin katsastuksen aikoihin jos ei muuta. Itse otin tuntumaa rassaukseen ensin Tekniikka-Legoista, sitten polkupyöristä ja vähän myöhemmin parista kaiutinprojektista. Laakerikuulien etsiminen kellarin lattioilta on aina opettavainen kokemus. Sittemmin koulutuskin valikoitui melko tekniikan saloja avaavaan suuntaan.

Tarvitseeko vielä muita syitä siihen, että kelloharrastuskin painottuu sinne tekniikkapuolelle?

Toistaiseksi en ole keskittynyt kellojen luxuspuoleen, vaikka aivan varmasti jokin hieman arvokkaampi kello/kelloja tulee ajan mittaan ostettua.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Esittele itsesi

Olen -78 vuosikertaa perheetön. Kellot on kiinnostanut niinkauan kuin muistan. En muista ekaa kelloa, mutta muistikuva on mustatauluisesta analogi-digi-kellosta, ehkä 10 vuotiaana, miten kiehtovaa viisarien liike oli. En varmaan edes osannut kellonaikoja.

Mutta itse hulluus on tullut vasta joitain vuosia sitten, ja pahenee kokoajan. Mekaaniset tavarat yleensäkin kiinnostaa paljon. Erityisesti käsityönä tehdyt. Esim. 1800- luvun kellosepät, miten ihmeessä sen ajan työkaluilla pystyy saavuttamaan jotain niin tarkkaa ja kaunista esinettä, kuin kellon koneisto on. Todella taidokkaita käsityöläisiä.

Itse joudun tyytymään massatuotantoon, mutta on sekin jotain että saadaan tehtyä tarkasti aikaa mittaava laite periaatteessa pelkästä metallista. Muistinko muuten mainita, että en juurikaan arvosta sähköllä toimivia tavaroita ja kertakäyttökulutus myös on anaalista.

Eli olen menneisyyteen kaipaava (kello)hullu :D
 

mikasoi

Uusi jäsen
Liittynyt
2.12.2013
Viestit
16
Vs: Esittele itsesi

Enpä oikeestaan edes tiedostanut olevani kellomies, ennen kun viimeaikaisissa muutoissa huomasin, että kelloja on 10-15 kappaletta. Halpoja quarzeja pääasiassa, ensimmäistä lukuunottamatta, joka oli titanic merkkinen vedettävä. Kellot on aina siis kiinnostanut. Sairaalassa olen töissä ja täällä todella harvat (automaatti)kelloja harrastaa. Noin prosentin luokkaa taitaa miehissä olla. Naisista en tiedä yhtään.

Pari vuotta sitten ajattelin että omegan seamaster on jo niin hyvä, mutta kuitenkin hillitty, että sillä pärjää lopun elämää. Silloin ei submariner oikein ollut vielä silmään "se oikea", mutta nyt kun tuohon tekniseen puoleen syventyy, niin joo... rolex olis saatava. Niinhän se Sepän Jussi sanoi seamasteria myydessä. Oikeessa oli. 40 v lahjaksi yritin pinnistää itselleni rahat kasaan, mutta niukasti ehti jo tulla täyteen ja nyt ehkä enemmänkin ongelmana mieleisen löytyminen. Mutta hauskaahan se etsiminenkin on ja tiedä mihin seikkailuun se vielä johtaa.
 

PaTMos

Uusi jäsen
Liittynyt
10.3.2014
Viestit
41
Vs: Esittele itsesi

Nelikymppinen iskä pohjoisesta, joka viime syksynä sai aivan yllättäen kellokärpäsen pureman 10 vuoden kännykkäkellon varassa elämisen jälkeen.

Maltillisella budjetilla edeten, Certinan DS-1 ranteessa lähes tilanteessa kuin tilanteessa. Ja niitä tilanteita varten, joissa Certinaa ei raaski käyttää, on kaapissa Citizenin automaattidiver valmiustilassa...

Seuraava tavoite olisi löytää ranteeseeni ikätoveri, vintageikää hipovalle miehelle vintagekello.
 

apa

Uusi jäsen
Liittynyt
18.8.2013
Viestit
50
Vs: Esittele itsesi

Vm 68 mies kotkasta , kello ollut ranteessa aina, nyt viimeiset 10 vuotta mekaanisia pääasiassa, quarzit siirretty pojalle.
Kokoelmista löytyy zenith, lemaniaa , 8 kpl omegaa, rw, ynnä muita..
Käyttiksenä speedmasteri automaatti , töihin kun ei vintagea viitsi laittaa.
Seuraavaksi varmaan pitäis varmaan rolle hommata...

Apa
 

P-P

Uusi jäsen
Liittynyt
9.2.2014
Viestit
11
Vs: Esittele itsesi

30-v lapseton ukkomies Tampereelta ilmoittautuu joukkoon.
Kello on ollut päivittäin ranteessa ala-asteen 1-luokasta lähtien. Ensimmäisen kellon mallia en muista, mutta ennen 90-luvun puoliväliä kaupasta tuli hommattua Casion valkotauluinen ana digi, joka olikin aikansa suosituimpia kelloja ja 10-v jätkän silmäterä.
Sillä mentiin jokunen vuosi, jonka jälkeen rippilahjaksi tuli Citizenin chronograph. Vuosi oli -98 ja Citizenin eco drivet olivat kovassa kurssissa (tuo omani tosin on ihan patteriversio).
Citizenillä mentiinkin sitten pitkään ja mennään toisinaan edelleen.

Varsinainen (arvo)kellokuume on tullut mukaan kuvioihin pikkuhiljaa vuosien myötä ja komeita automaatteja on tullut salaa ihailtua näyteikkunoissa ja ihmisten ranteissa.
Hiljattain homma konkretisoitui ja tuli täältä foorumilta poistettua myynnissä ollut Tag Heuer Carrera cal. 1887 ref:car2111.fc6266
Nyt sitten mietitään, että pitäisikö hankkia vielä toinen vähän erihenkinen kello.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Esittele itsesi

Täällä kirjoittelee yksi kauniista ja toimivista leluista alati innostuva "maanikko". Keski-ikäinen, mieleltään sama teini aina vaan. Juureton, joskus pikkutaajamasta lähtenyt, nykyisin ei osaa ajatellakaan elämää muualla kuin tiiviissä kaupunkimaisemassa tai jossakin tosi peräskutsissa, viidakko tai asvalttiviidakko.

Kelloinnostus oli joskus teininä olemassa, oli mustaa Casiota jne. Se laantui joksikin aikaa, mutta tuli takaisin 90-luvun alussa. Silloin minulla oli silloinen Seikon crono, josta pidin tosi paljon. Kun se hajosi, jäin joksikin aikaa ilman. Kunnes löysin kinetic-mallistosta siis akkuautomaatin, josta tykkäsin. Se on yhä jossakin tuolla laatikossa..

..tuli kännykkäaikakausi ja vierotti kymmeneksi vuodeksi kelloista. Mutta kai silläkin oli merkityksensä, että kotonani on seinät täynnä kelloja, että esteettis-tekninen himo iski taas kerran kelloihin viitisen vuotta sitten. Pari mekaanista automaattia tarttui käteen, kunnes hävitin ne pois.

Nyt näyttää siltä, että himoan sarjaa hyvin erilaisia ja toisiaan täydentäviä, eri tyyppisiin tunnelmiin, tilaisuuksiin, tilanteisiin ja vaatetukseen sopivia kokoelmaksi. Toisaalta eniten etsin ja pohdin kaunista kelloa parhaalla tekniikalla vähimmällä rahalla.

Toisaalta henkilökohtaiset ikonit vaihtuvat päivittäin, se mikä eilen himotti, ei tänään tunnu enää miltään. Niissäkin (onneksi) on tunnetuimmat merkit sellaisia, joita haluan yhtä vähän kuin asua kaupungin kalleimmassa asunnossa. Mieluummin siis "vähemmän palvottuja mutta kiinnostavia". Hyvä viimeistely, hyvät osat, vähemmän brändilisää. Monesti siis pieni seppä ja/tai pitkä historia.

Joskin - rajojen ylittäminen on myös kiinnostavaa, en pidä jämähtämisestä ja fanaattisesta tai yksisilmäisestä uskonnollisuudesta, vaikka merkkiuskollisuuskin on toki ok, johtui se uskonnollisesta suhtautumisesta siinä kuin estetiikasta tai tekniikkarakkaudesta. Kaikki kukat saa kukkia, kun ei tallo muiden varsia. Oma "fokus" on tällä hetkellä erilaisissa automaateissa.

Nyt kun asia aktivoitui syksyllä skannaamaan netin miljoonat kellot, niin tauti on vain pahentunut, toivon että se laantuu hetkeksi, ennen konkurssia.

Sitten jäädään uteliaana seuraamaan, mitä fiiliksille tapahtuu, hankintarintamalla ainakin saisi rauhoittua. Todennäköisesti miettimään, mitkä jäävät käyttöön (4-5 kappaletta..) ja mitkä lähtevät kiertoon :)
 

Tupajumi

Uusi jäsen
Liittynyt
16.2.2014
Viestit
9
Vs: Esittele itsesi

Tervehdys kaikille Kellofoorumilaisille! Tämän keskustelusivuston löysin pari kuukautta sitten ja se on parasta, mitä olen nettimaailmasta ikinä löytänyt!!

Olen keski-ikäinen mies maaseudulta Varsinais-Suomesta. Vanhan korjaaminen työssä ja harrastuksissa on olleet kiinnostukseni kaiken ikää. Mekaniikka on niin ikään kiinnostanut pikkupojasta alkaen. Ensimmäisen kelloni sain alle kouluikäisenä isoäidiltäni ja se oli kiinalainen herätyskello. Ensimmäisen rannekelloni sain koulun toisella luokalla ja se oli Leijona.

Varmaan liki parikymmentä vuotta olen kerännyt kirpputoreilta ja muualtakin kaikenlaisia kunnostusta vaativia kelloja. Ajatus on ollut, että jos joskus sitten keskityn opiskelemaan kellojen huoltamista. Joitakin kelloja olen käyttänyt kellosepillä ja heitä aina haastatellut aiheesta.

Nyt vuodenvaihteessa etsin googlaamalla aiheesta "seinäkellon kunnostaminen" ja päädyin Kanikunen projektiin, jossa hän huolsi Junghans seinäkelloa. Sen seurauksena omakin harrastus siirtyi seuraavaan vaiheeseen, eli kunnostusta vaativien kellojen keräilijästä harrastajakellosepäksi. Nyt olen muutaman pysähtyneen seinäkellon saanut herätettyä henkiin.

Hieno homma on myös Kanikunen verkkokauppa harrastajakellosepille!!

Hatunnosto Kellofoorumin perustajille ja ylläpidolle!!
 

avei

Jäsen
Liittynyt
6.6.2013
Viestit
127
Vs: Esittele itsesi

Terveppäterve.

Vm.81 oululainen flipping diseasesta parantunut, elektroniikkaa painava kahden lapsen isä. Kotoisin pikkusen pohjoisempaa..

Lapsena kelloja käyttänyt ja vajaan kymmenen vuoden tauon kelloista pitänyt välillä 95-05. Vuoden 2005 jälkeen kädessä käynyt kaikenlaista Breitlingia halvempaa ja nyt rannerauta vakiintunut Certinan Precidriveen.

Harrastuksina vaihtelevasti kaikennäköistä näpräämistä, mikä millonkin kiinnostaa: Rannekkeiden tekoa tilauksesta, valokuvausta, aarteenetsintää (x-terra 705) ym pientä bisnestä.
 

kejjo

Uusi jäsen
Liittynyt
26.3.2014
Viestit
35
Vs: Esittele itsesi

Tervehdys kaikille. Foorumi vaikutti mukavalta ja ajattelin että rekisteröidynpä itsekin, esittelyviesti varmaan siivittää profiilini jo sekuntimiesten joukkoon...

Olen reilu kolmikymppinen akateeminen työläinen pääkaupunkiseudulta. Insinööriluonteena on tullut vuosien varrella erilaisia teknisiä vimpaimia päiviteltyä asteittain parempaan, ensin tietotekniikka- ja kotiteatteriharrastusten kautta, sitten löytyi valokuvaus ja pienimuotoisesti on tullut hifiäkin harrastettua, mutta onneksi kerrostalo on rajoittanut sen työpöytämittakaavaan hyvien kuulokkeiden ja monitorien muodossa.

Kelloista olen ollut aina sen verran kiinnostunut, ettei kännykkä missään vaiheessa ole ajanut aikarautaa ranteesta. Lukioaikana tuli siirryttyä alati kuluvista nahkarannekkeista titaaniin ja Citizenin eco-drivea käytin parina mallina vuosikymmenen verran. Isompi kipinä kelloihin heräsi kuitenkin kun sain nelisen vuotta sitten ensimmäisen mekaanisen kelloni, Fossilin ME3000:n (hieno kello muuten).

Sain vaimolta joululahjaksi pari vuotta sitten Kellomies-kirjan, josta sai hieman yleiskuvaa niin kellojen tekniikasta, historiasta kuin merkeistäkin. Silloin jäi vielä suuremmat hankinnat tekemättä, mutta kesällä tuli ulkomaan reissulla katseltua muutamaa Breitlingia ja kokeiltua ranteeseen asti paria Radoa joiden poikkeava muotoilu ja materiaalivalinnat ovat pidempään miellyttäneet. Viime viikolla tuli intensiivisen pohdinnan ja vaihtoehtojen testailun jälkeen päätyi ranteeseen ensimmäiseksi arvokelloksi Radon automaatti-Sintra.

Pohdin myös muutamaa teräsrannekkeista mallia Tagilta, Breitlingilta ja Orikselta, mutta Radosta oli erittäin hyvä tarjous joten urheilullisemman kellomallin valinta jää odottamaan jatkoselvityksiä ja budjetin toipumista. ;) Odotuksissa on löytää tältä foorumilta syvempää kellotietoutta ja inspiraatiota harrastukseen!
 

kokkelix

Uusi jäsen
Liittynyt
23.3.2014
Viestit
12
Vs: Esittele itsesi

Mahtavaa, että Suomeen on saatu tällainen kellofoorumi.

Olen nelikymppinen mies, joka on aina ollut enempi tai vähempi kiinnostunut kelloista.

Oma ensimmäinen kelloni oli lapsena isältäni saamani Casion digitaalikello joskus noin vuonna -80. Tämä kello ei koskaan hajonnut, mutta se hävisi lopulta jonnekin patterien loputtua. Omalla pojallani on nyt lahjoittamani samanlainen "pommikello" retrohenkisenä käyttökellona.

Minulla oli nuorena miehenä monia erilaisia kelloja, ja pitkään käytin käyttökellonani jopa vedettävää taskukelloa. "Aikuistuttuani" käyttökelloni olivat kuitenkin pitkään quartz-kelloja, kunnes muutama vuosi sitten ostin taas pitkästä aikaan uuden mekaanisen kellon.

Tuon ostokseni myötä aktivoitunut kiinnostukseni kelloihin on johtanut siihen, että minulle on muodostunut pieni käyttökokoelma erilaisia kelloja. Kelloharrastajana minulla ei ole mitään erityistä teemaa, vaan hankin sellaisia kelloja, joita haluan itse käyttää, koska kello on minulle edelleen ensijaisesti hauska käyttöesine.

Aktiivisimmin käyttökierrossa kelloistani ovat tällä hetkellä Rolex Datejust, Breitling Superocean, Seiko SKX009, Rado Sintra ja Steinhart B-Uhr sekä vanha Zenith Sporto. Uusin hankintani on JLC Master Compressor Memovox, jonka uskon myös saavan aika paljon ranneaikaa jatkossa.
 

JTH

Uusi jäsen
Liittynyt
5.5.2014
Viestit
1
Vs: Esittele itsesi

Tervehdys,

Perheellinen nelikymppinen, jolla kelloperverssio taisi alkaa jo lastenrattaissa. Äiti vei katsomaan joulukatua Helsingissä, mutta minä tapitin Aleksanterinkadun kultaliikkeiden ikkunoita. Teini-iässä pohdin kelloseppäkouluun menoa, mutta jäi tekemättä. Myöhempi ammatti vei ulkomaille ja moniin kellokauppoihin.

Muistan aina päivän, jolloin sain ensimmäisen kelloni sekä missä ja milloin olen saanut kaikki elämäni kellot. Vaimon syntymäpäivät ovat kyllä välillä unohtunut.

Isän Rolexia aikani katseltuani päätin hommata Omegan, jonka jälkeen on tullut koettua Rolexit, JLC:t, IWC:t, Hamiltonit sekä jokunen idänihme. Aina kelloa ostaessani lupailen vaimolle, että tämä on nyt toistaiseksi viimeinen, mutta se "toistaiseksi" on aina kovin lyhyt aika. Ongelmana on suunnaton rakkaus kaikkiin ostoksiini ja vaikeus luopua. Suurimpana haaveena on saada muutama ranne lisää.

Edelleen haaveilen myös kellosepän ammatista.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Esittele itsesi

Muutin tunnusta. Oli aiemmin arbitrary, satunnainen vähän kuin random, joka oli varattu. Lyhensin nyt tätä, tämä arbit ei tarkoita juuri mitään, paitsi jokin konnotaatio 'oudolle' löytyy :)
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 595
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös