kanikune
Kelloista innostunut
- Liittynyt
- 10.3.2013
- Viestit
- 924
Tämä aiemmin foorumillakin mainittu Fortis saapui huoltoon pikkuvikojen kanssa. Lume puuttui tuntiviisarista ja minuuttiviisaristakin se oli haljennut. GMT pika-asetus jumi ja jousitappi puuttui rannekkeesta. Huollon paikka siis.
Sisällä erittäinen tunnistettava ETA.
GMT-komplikaatio on loppuen lopuksi erittäin yksinkertainen toteutus. GMT ratas istuu suoraan tuntirattaan päällä. Välitysratas näiden välillä on myös luistoratas, joissa luisto tapahtuu aina pykälän tai tunnin verran GMT rattaalla. Sama pika-asetus ratas ajaa päivyriä ja GMT-viisarin pikasäätöä. Kruunu keskiasennossa pyörityssuunta ratkaisee.
Pieni välitysratas tässä vielä peitelevyn alla oli antautunut. Hampaita puuttui. Tämä teki pika-asetuksen toimimattomuuden.
Osissa.
Pestynä.
Loppu koneistosta on tuttua ETAa.
Uusi jousi..
Tynnyri ja 2. ratas.
Tynnyrin silta koonnassa. Käsivedon välitys tekee käsinvedosta melkein tunnotonta.
Tynnyrin silta paikoillaan.
Ratasjuoksu.
Käynnissä taas.
Alkulukemat.
Kerkesin taulun puolella pitkälle ennen kuin hoksasin ottaa kuvaa.
Autovetomoduuli koonnassa.
Yksi räikkäratas autopuolella, eli yhteen suuntaan autovetävä.
Automoduuli valmiiina.
Kopassa.
Autovetomoduulin kanssa.
Ongelmaksi muodostui viisareiden lume. Vihreä lume olikin valkoista päivänvalossa ja tämä olisi pistänyt mukavasti silmään. Onneksi lumen sai pigmentillä muokattua myös päiväsaikaan toimivaksi. Sävy ei ole aivan spot on, mutta "samalla kentällä" kuitenkin 8)
Sisällä erittäinen tunnistettava ETA.
GMT-komplikaatio on loppuen lopuksi erittäin yksinkertainen toteutus. GMT ratas istuu suoraan tuntirattaan päällä. Välitysratas näiden välillä on myös luistoratas, joissa luisto tapahtuu aina pykälän tai tunnin verran GMT rattaalla. Sama pika-asetus ratas ajaa päivyriä ja GMT-viisarin pikasäätöä. Kruunu keskiasennossa pyörityssuunta ratkaisee.
Pieni välitysratas tässä vielä peitelevyn alla oli antautunut. Hampaita puuttui. Tämä teki pika-asetuksen toimimattomuuden.
Osissa.
Pestynä.
Loppu koneistosta on tuttua ETAa.
Uusi jousi..
Tynnyri ja 2. ratas.
Tynnyrin silta koonnassa. Käsivedon välitys tekee käsinvedosta melkein tunnotonta.
Tynnyrin silta paikoillaan.
Ratasjuoksu.
Käynnissä taas.
Alkulukemat.
Kerkesin taulun puolella pitkälle ennen kuin hoksasin ottaa kuvaa.
Autovetomoduuli koonnassa.
Yksi räikkäratas autopuolella, eli yhteen suuntaan autovetävä.
Automoduuli valmiiina.
Kopassa.
Autovetomoduulin kanssa.
Ongelmaksi muodostui viisareiden lume. Vihreä lume olikin valkoista päivänvalossa ja tämä olisi pistänyt mukavasti silmään. Onneksi lumen sai pigmentillä muokattua myös päiväsaikaan toimivaksi. Sävy ei ole aivan spot on, mutta "samalla kentällä" kuitenkin 8)