kanikune
Kelloista innostunut
- Liittynyt
- 10.3.2013
- Viestit
- 924
Tämä Cosmic 2000 saapui huoltoon. Kyseessä on Omegan koppamali, jossa lasike ja takakansi painetaan kopan pinnalle siten että niitä ei saa poistettua perinteisin menetelmin, jos näin voi yleensä sanoa.
Kopan lugiosa kiinnittyy keskirunkoon o-renkaan avulla. Kuten kuvasta näkyy, on aiempi o-rengas liuennut lahjakkaasti vuosien saatossa. Tässä vaiheessa kruunu nyppäistään irti, jotta päästään puhaltamaan paineilmalla koppa auki.
Kellotauluun on muodostunut vuosien kuluessa törkiän hieno spider-kuviointi!
Kalenteripuolella kaikki kunnossa.
Kruunun vaihto taitaa olla enemmän kuin paikallaan.
Kuvassa näkyy myös keskikoppa, jossa takakansi vielä painettuna paikallaan.
Entiset valaan rasvat on jähmettyneet kruunu- ja siirtorattaiden alle.
Pesun jälkeen.
Uusi jousi, kuten aina.
Ratasjuoksu.
Siltoja päälle..
Keylesstä pakettiin.
..ja kalenterinsiiirtomekanismi.
Nappasin tässä lähimmän löytyvän kruunun toimintojen testausta varten, jos ihmettelette kruunun vaihtumista
Taas meinasi lipsahtaa väärin. Eli kuvassa näkyvä suurin ratas on väärin päin. Autosillan ollessa oikein päin tämä ratas tulee tynnyrin rattaan alle, jolloin kuvassa näkyvä relli ajaa tynnyrin ratasta.
Koneiston ympärille aiemmassa kuvassa näkyvä vaalea tukirengas asettuu keskikopan uraan kun koneisto asetetaan koppaan ylhäältä päin. Perään lasike niin koneisto pysyy jo paikallaan.
Uusi kruunu odottamassa paikalleen pääsyä.
Jo tässä vaiheessa koneisto käy asiallisesti.
Näkymä takaa. Autovetomoduuli ja roottori laitettu paikalleen tässä vaiheessa. Kun käynti on varmasti kohdillaan, painetaan takakansi kiinni.
Asiakkaan toivomuksesta kellossa on nyt safiirilasike. Uusi o-rengas ulkokuorta varten.
Kellossa paikallaan spider-dial on vaikea kuvattava, mutta on se hieno!
Kopan lugiosa kiinnittyy keskirunkoon o-renkaan avulla. Kuten kuvasta näkyy, on aiempi o-rengas liuennut lahjakkaasti vuosien saatossa. Tässä vaiheessa kruunu nyppäistään irti, jotta päästään puhaltamaan paineilmalla koppa auki.
Kellotauluun on muodostunut vuosien kuluessa törkiän hieno spider-kuviointi!
Kalenteripuolella kaikki kunnossa.
Kruunun vaihto taitaa olla enemmän kuin paikallaan.
Kuvassa näkyy myös keskikoppa, jossa takakansi vielä painettuna paikallaan.
Entiset valaan rasvat on jähmettyneet kruunu- ja siirtorattaiden alle.
Pesun jälkeen.
Uusi jousi, kuten aina.
Ratasjuoksu.
Siltoja päälle..
Keylesstä pakettiin.
..ja kalenterinsiiirtomekanismi.
Nappasin tässä lähimmän löytyvän kruunun toimintojen testausta varten, jos ihmettelette kruunun vaihtumista
Taas meinasi lipsahtaa väärin. Eli kuvassa näkyvä suurin ratas on väärin päin. Autosillan ollessa oikein päin tämä ratas tulee tynnyrin rattaan alle, jolloin kuvassa näkyvä relli ajaa tynnyrin ratasta.
Koneiston ympärille aiemmassa kuvassa näkyvä vaalea tukirengas asettuu keskikopan uraan kun koneisto asetetaan koppaan ylhäältä päin. Perään lasike niin koneisto pysyy jo paikallaan.
Uusi kruunu odottamassa paikalleen pääsyä.
Jo tässä vaiheessa koneisto käy asiallisesti.
Näkymä takaa. Autovetomoduuli ja roottori laitettu paikalleen tässä vaiheessa. Kun käynti on varmasti kohdillaan, painetaan takakansi kiinni.
Asiakkaan toivomuksesta kellossa on nyt safiirilasike. Uusi o-rengas ulkokuorta varten.
Kellossa paikallaan spider-dial on vaikea kuvattava, mutta on se hieno!