kanikune
Kelloista innostunut
- Liittynyt
- 10.3.2013
- Viestit
- 924
Hieno Omega saapui huoltoon. Aloitetaas puhdistetuista osista.
Normaalisti laitan nykyään alaiskuasetelman paikoilleen juuri ennen liipotinta, mutta tässä koneiston rakenne "suosittelee" laittaa alaiskun paikoilleen jo aikaisessa vaiheessa.
Keyless ja siirtorattaat. Seuraan huoltomanuaalia, mutta en pidä siitä, että cannon pinion painetaan paikalleen, kun sen viereinen ratas on jo asennettu. Tässä puristumisen vaara.
Syy alaiskuasetelman aikaiselle asentamiselle. Tukilevy joka on vain taulua varten. Huomaa tuntirekisterin ratas ja sen nollaava vasara.
Ja tuntirekisterin silta. Tämä tukee samalla tynnyrin alta päin.
Uusi jousi.
Tynnyri koottuna. Kronon tuntirekisteriä ajetaan suoraan tynnyrin pohjassa olevasta rattaasta. Aina kun krono on pois käytöstä, tämä ratas lipsuu. Voitelun pitää siis olla kohdillaan.
Tässä näkymä vielä mainplate oikein päin. tuntirekisteri helposti nähtävillä.
Ratasjuoksu ilman ankkuriratasta.
Tynnyrin silta ja click.
.ja kruunuratas.
..paikoillaan. Lisänä ankkuriratas ja ankkuri.
Liipotinta.
Alustavat lukemat.
Kronon kimppuun. Tässä kronomekanismissa on kaksi tilaa: Start ja Stop. Tässä mekanismissa tilatiedon pitävä ratas liikkuu edestakaisin kahden tilan välillä, kun start-stop-paininta painellaan peräkkäin.
Kronon keskisekuntirekisteri ja minuuttirekisteri ja niiden siirtoratas.
Kronon silta. Minuuttirekisterin click on integroitu kronon siltaan nätisti.
Kronon silta paikoillaan.
Sekuntirekisterin jarru. Stop-tilassa jarru kytkeytyy ja estää sekuntirekisteriä liikkumasta vapaana.
Huomaa pieni tikku pystyssä start-stop-painimen vasemmalla puolella.
Kronon ajomekanismi. Hyvin samankaltainen kuin muissakin kronoisssa.
Vasara. Se pieni tikku jonka äsken mainitsin - se lukitsee vasaran yläasentoon kun krono käy. Kun krono on stop-tilassa, voidaan tikkua siirtää reset-painimella ja vasara vapautuu nollaten kronon.
Voidaankin ajatella että tässä kronossa on kaksi tilaa: start ja stop, kun yleensä kronoissa on kolme tilaa: start, stop ja reset. Tässä nollaus on vain ehdollinen ja voidaan suorittaa vain stop-tilassa.
Lopuksi siirtovarsi, jolla siirretään kronon tila taulun puolelle.
Ja taulun puolella. Äskeinen siirtovarren pää näkyy noin. klo 9ssä kuvassa.
Tämä mekanismi estää kronon nollaamisen kun kronon tila on start. Tämä mekanismi toimii myös jarruna tuntirekisterille kronon stop-tilassa.
Taulu ja hanskat ja lopullinen testaus ennen kopautusta.
Ja kopautettuna.
Loppukuva meinasi jo unohtua, mutta vielä kerkesi napata kuvan kellon onnellisen omistajan hyppysistä.
Normaalisti laitan nykyään alaiskuasetelman paikoilleen juuri ennen liipotinta, mutta tässä koneiston rakenne "suosittelee" laittaa alaiskun paikoilleen jo aikaisessa vaiheessa.
Keyless ja siirtorattaat. Seuraan huoltomanuaalia, mutta en pidä siitä, että cannon pinion painetaan paikalleen, kun sen viereinen ratas on jo asennettu. Tässä puristumisen vaara.
Syy alaiskuasetelman aikaiselle asentamiselle. Tukilevy joka on vain taulua varten. Huomaa tuntirekisterin ratas ja sen nollaava vasara.
Ja tuntirekisterin silta. Tämä tukee samalla tynnyrin alta päin.
Uusi jousi.
Tynnyri koottuna. Kronon tuntirekisteriä ajetaan suoraan tynnyrin pohjassa olevasta rattaasta. Aina kun krono on pois käytöstä, tämä ratas lipsuu. Voitelun pitää siis olla kohdillaan.
Tässä näkymä vielä mainplate oikein päin. tuntirekisteri helposti nähtävillä.
Ratasjuoksu ilman ankkuriratasta.
Tynnyrin silta ja click.
.ja kruunuratas.
..paikoillaan. Lisänä ankkuriratas ja ankkuri.
Liipotinta.
Alustavat lukemat.
Kronon kimppuun. Tässä kronomekanismissa on kaksi tilaa: Start ja Stop. Tässä mekanismissa tilatiedon pitävä ratas liikkuu edestakaisin kahden tilan välillä, kun start-stop-paininta painellaan peräkkäin.
Kronon keskisekuntirekisteri ja minuuttirekisteri ja niiden siirtoratas.
Kronon silta. Minuuttirekisterin click on integroitu kronon siltaan nätisti.
Kronon silta paikoillaan.
Sekuntirekisterin jarru. Stop-tilassa jarru kytkeytyy ja estää sekuntirekisteriä liikkumasta vapaana.
Huomaa pieni tikku pystyssä start-stop-painimen vasemmalla puolella.
Kronon ajomekanismi. Hyvin samankaltainen kuin muissakin kronoisssa.
Vasara. Se pieni tikku jonka äsken mainitsin - se lukitsee vasaran yläasentoon kun krono käy. Kun krono on stop-tilassa, voidaan tikkua siirtää reset-painimella ja vasara vapautuu nollaten kronon.
Voidaankin ajatella että tässä kronossa on kaksi tilaa: start ja stop, kun yleensä kronoissa on kolme tilaa: start, stop ja reset. Tässä nollaus on vain ehdollinen ja voidaan suorittaa vain stop-tilassa.
Lopuksi siirtovarsi, jolla siirretään kronon tila taulun puolelle.
Ja taulun puolella. Äskeinen siirtovarren pää näkyy noin. klo 9ssä kuvassa.
Tämä mekanismi estää kronon nollaamisen kun kronon tila on start. Tämä mekanismi toimii myös jarruna tuntirekisterille kronon stop-tilassa.
Taulu ja hanskat ja lopullinen testaus ennen kopautusta.
Ja kopautettuna.
Loppukuva meinasi jo unohtua, mutta vielä kerkesi napata kuvan kellon onnellisen omistajan hyppysistä.