Tervetuloa

Suomen suurimmalle kelloaiheiselle keskustelufoorumille

Liity mukaan!

H: Rolex Submariner 14060 cal 3000

kanikune

Kelloista innostunut
Liittynyt
10.3.2013
Viestit
872
Tykkäyksiä
3
#1
Subi saapui määräaikaishuoltoon.


Sisällä välimallin kaliiberi 3000.


Alkuun autovetomoduuli irti.


Kaikki kohillaan. Ankkurirattaalla iskusuojatut päätykivet eivät yllätä.


Taulun puoli. Suuri tuntiratas mahdollistaa välyksettömämmän toiminnan.


Tynnyrin rattaan alta paljastuu kuivunutta rasvaa. Huolto siis paikallaan.


Liipotin pois. Ankkurin sillassa jatkuu sama viimeistely.


Mitä tässä kaliiberissa kannattaa hieman pureskella, on ajan "välitys" koneiston läpi. Tynnyri ajaa suoraan keskellä olevaa relliä, jonka päähän tulee kännäri. Tunnit ja minuutit siis kulkevat tämän kautta. Mutta sekunnit kulkevatkin normaalia ratasjuoksua pitkin. Mikä tässä on hienoa, on se että aikaa asetettaessa sekuntiviisari ei pyi (lähes) mihinkään suuntaan, vaan odottaa rauhassa kunnes aika on asetettu kohilleen.


Keskirellin ulostulo.
Huomatkaas vielä tämä hieno yksityiskohta. Keskirellin päässä on kivi sekuntiratasta varten. Näin ratasjuoksun kitka on myös pienempi ja sekuntiviisari on paremmin tuettu.


Tämäkin on hieno yksityiskohta. Autoveto työntää käsivedon välitysrattaan pois tieltä. Tällöin autovedolla on vähemmän rattaita siirrettävänä ja näin autoveto on tehokkaampi ja kuluminen vähäisempää.


Keskirattaan relli. Huomaa hieman pilkottava hacking lever.


Peitelevyn alta paljastuu hacking lever paremmin. Tämä kiinnityy telkihaan alle.


Jousi vaihtoon.


Kruunu pestynä.


Hacking lever.


Uusi jousi.


Pakollinen epätarkka kuva.


Tynnyrin silta ja keskirellin silta paikoillaan.


Kännäri heti paikoillleen.


Keylesin osat. Telkihaka on varmistettu omalla peitelevyjousella.


Keyless valmiina.


Ratasjuoksu.


Käsivedon komponentteja.


Alkulukemat.


Viisareita se olis vailla.


Autovetomoduuli. Kaksi räikkäratasta ja tynnyriä ajava ratas. Sama rakenne jo 1030-kailiberissa.


Kuvasta puuttuu roottorin akselille tuleva räikkärattaita ajava ratas. Tämä ei ole mitenkään kiinni, mutta eipä se mitään tarvikkaan. Autovetomoduulin ollessa paikallaan koneistossa tämä ratas nojaa 4. rattaan yläkiviasetelmaan.


Koneisto koteloituneena.



Kruunu tikittää.
 

Kellouutiset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
7 684
Viestit
44 919
Jäsenet
4 583
Uusin jäsen
VJJP
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös