kanikune
Kelloista innostunut
- Liittynyt
- 10.3.2013
- Viestit
- 924
Seikon 6138 kaliiberi saapui huoltoon.
6138 on jonkun verran 6139:n kaltainen, mutta kuitenkin pitemmälle viety. Tässä lisänä tuntirekisteri, käsivetomahdollisuus ja kalenterin pikasäädöt, jotka toimivat timanttisesti verrattuna 6139:iin.
Taulun puoli, tämä eroaakin 6139 eniten. Palataan tähän kohta.
Kronopuoli taas jo hyvin samankaltainen.
Osat pesuun.
Huolto-ohjeen mukaisesti aloitan taulun puolelta. Keylessissä pieni symmetrinen vipu työntää päivyrin pika-asetusta kruunua kohti kruunun 2-asennossa.
Keyless kasattuna.
Väliin 2. ratas siltoineen paikoilleen että saa kännärin ja minuuttirattaan paikoilleen.
Tuntirekisteri ylhäällä. Haarukkavipu vapauttaa sen alla olevan jarrun, kun sitä väännetään kuvassa alas päin. (työntää jousta vasemmalle). Tästä osasta menee myös pysty tappi toiselle puolen koneistoa. Tapin kautta vapautetaan jarru kronon juostessa..
..ja kuvassa paikalleen laitettu vasara nollatessa haarukan kautta.
Ja tuntipuolen kronohommat jäi sinne silla alle.
Uusi jousi tynnyriin, ratasjuoksu paikallaan.
Tynnyrin silta sekä kronon toiminnon tilan pitävä torniratas. Huomaa edellä kerrottu koneiston läpi tuleva tappi tynnrin vasemmalla puolella.
Kronon vertikaali kytkin paketoitumassa. Sojottava jousi kohilleen vasta seuraavan sillan jälkeen.
Koneisto paketissa ilman autovetomoduulia.
Alkulukemat.
Päivyripuoli näyttää samalta kuin 6139:ssäkin.
Tähän projektiin kerkesin sopivasti 613X koneistopidike, joka ajoikin asiansa mainiosti. Viisarit olivat kaikki eri sävyä.
Viisarien maali meni uusiksi, joka käsittääkseni on nyt alkuperäisen ref:fin mukainen.
6138 on jonkun verran 6139:n kaltainen, mutta kuitenkin pitemmälle viety. Tässä lisänä tuntirekisteri, käsivetomahdollisuus ja kalenterin pikasäädöt, jotka toimivat timanttisesti verrattuna 6139:iin.
Taulun puoli, tämä eroaakin 6139 eniten. Palataan tähän kohta.
Kronopuoli taas jo hyvin samankaltainen.
Osat pesuun.
Huolto-ohjeen mukaisesti aloitan taulun puolelta. Keylessissä pieni symmetrinen vipu työntää päivyrin pika-asetusta kruunua kohti kruunun 2-asennossa.
Keyless kasattuna.
Väliin 2. ratas siltoineen paikoilleen että saa kännärin ja minuuttirattaan paikoilleen.
Tuntirekisteri ylhäällä. Haarukkavipu vapauttaa sen alla olevan jarrun, kun sitä väännetään kuvassa alas päin. (työntää jousta vasemmalle). Tästä osasta menee myös pysty tappi toiselle puolen koneistoa. Tapin kautta vapautetaan jarru kronon juostessa..
..ja kuvassa paikalleen laitettu vasara nollatessa haarukan kautta.
Ja tuntipuolen kronohommat jäi sinne silla alle.
Uusi jousi tynnyriin, ratasjuoksu paikallaan.
Tynnyrin silta sekä kronon toiminnon tilan pitävä torniratas. Huomaa edellä kerrottu koneiston läpi tuleva tappi tynnrin vasemmalla puolella.
Kronon vertikaali kytkin paketoitumassa. Sojottava jousi kohilleen vasta seuraavan sillan jälkeen.
Koneisto paketissa ilman autovetomoduulia.
Alkulukemat.
Päivyripuoli näyttää samalta kuin 6139:ssäkin.
Tähän projektiin kerkesin sopivasti 613X koneistopidike, joka ajoikin asiansa mainiosti. Viisarit olivat kaikki eri sävyä.
Viisarien maali meni uusiksi, joka käsittääkseni on nyt alkuperäisen ref:fin mukainen.