kanikune
Kelloista innostunut
- Liittynyt
- 10.3.2013
- Viestit
- 924
Tissot automaatti tuplakalenterilla tuli huoltoon.
Kaliiberi 794 tulee hieman harvemmin vastaan, aikansa yleinen kaliiberi höystettynä viikonpäivänäytöllä. Takakannen raotus paljastaa heti ongelman, sillä spiraali on ottanut osumaa.
Kellon erikoisuus on kaksiosainen kellotaulu. Kellotaulun indeksit ovat erikoislasikkeen pannassa.
Kalenterikiekot.
Päiväkiekon rakenne on yksinkertainen lisä perus kalenteritoimintoon, koska pikasäätöä ei ole.
Taulun puoli purkautuu.
Harvoin hoksin ottaa tilannekuvaa alusta, mutta tässäpä tämä tällä kertaa.
Spiraali irroitettuna liipottimen sillasta. Selittää osin amplitudia.
Liipottimen korjauksen jälkeen kello osissa valmiiina pesuun.
Kello pestynä.
Alkuu keskiratas paikalleen.
Uusi jousi, sekä loppu ratasjuoksu.
Keyless helpottamaan jousen alkuvetoa.
fani tuli seuraamaan kellon kasausta.
Huolto ja spiraalin korjaus tekivät ihmeitä.
Kalenteripuolta kasaan.
Kalenterikiekot kyytillä.
Autovetomoduuli kasaan. Tässä veto on yksisuuntainen, joten rakenne on myös simppeli.
Kopassa autovetomooduli paikallaan.
Loppuun vielä roottori paikalleen.
Kello lopulta valmiina. Ainut mikä jäi harmittamaan tämän huollossa, oli se että uutta lasiketta tähän ei löytynyt mistään.
Tähän löytyy kyllä pannallinen lasike, mutta se ei tietenkään olisi sama, koska kellon koko ulkonäkö muuttuisi puuttuvien indeksien takia.
Onneksi vanha lasike ei ollut vielä täysin entinen, joskin hieman ajan jäljet näkyvät tässäkin.
Kaliiberi 794 tulee hieman harvemmin vastaan, aikansa yleinen kaliiberi höystettynä viikonpäivänäytöllä. Takakannen raotus paljastaa heti ongelman, sillä spiraali on ottanut osumaa.
Kellon erikoisuus on kaksiosainen kellotaulu. Kellotaulun indeksit ovat erikoislasikkeen pannassa.
Kalenterikiekot.
Päiväkiekon rakenne on yksinkertainen lisä perus kalenteritoimintoon, koska pikasäätöä ei ole.
Taulun puoli purkautuu.
Harvoin hoksin ottaa tilannekuvaa alusta, mutta tässäpä tämä tällä kertaa.
Spiraali irroitettuna liipottimen sillasta. Selittää osin amplitudia.
Liipottimen korjauksen jälkeen kello osissa valmiiina pesuun.
Kello pestynä.
Alkuu keskiratas paikalleen.
Uusi jousi, sekä loppu ratasjuoksu.
Keyless helpottamaan jousen alkuvetoa.
fani tuli seuraamaan kellon kasausta.
Huolto ja spiraalin korjaus tekivät ihmeitä.
Kalenteripuolta kasaan.
Kalenterikiekot kyytillä.
Autovetomoduuli kasaan. Tässä veto on yksisuuntainen, joten rakenne on myös simppeli.
Kopassa autovetomooduli paikallaan.
Loppuun vielä roottori paikalleen.
Kello lopulta valmiina. Ainut mikä jäi harmittamaan tämän huollossa, oli se että uutta lasiketta tähän ei löytynyt mistään.
Tähän löytyy kyllä pannallinen lasike, mutta se ei tietenkään olisi sama, koska kellon koko ulkonäkö muuttuisi puuttuvien indeksien takia.
Onneksi vanha lasike ei ollut vielä täysin entinen, joskin hieman ajan jäljet näkyvät tässäkin.