Heti hyllystä vai varausjonoon?

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 229
Olet ostamassa uutta massatuotantokelloa, ja vaihtoehtona on
- O, jonka saa helposti jälleenmyyjältä suoraan hyllystä, voi rannettaa ja tyypittää ja valita vielä väreistä ja hihnoista sopivimman
- T, jonka saa nopeasti tilattua, toimitusaika on muutaman viikon luokkaa mutta jälleenmyyjiä vähän harvemmassa ja harvemmin löytyy hyllytavarana
- R, jossa voi ilmoittautua varausjonoon ja kellon saa kuukausien, ehkä jopa muutaman vuoden päästä
- P, jossa varausjonoonkin pääsyyn vaaditaan jo naamavippiä ja ostohistoriaa

Mikäli nämä kellot muuten olisivat samalla viivalla omassa arvostuksessasi, niin miten merkittävästi saatavuus vaikuttaa kellovalintaasi?
Bonuskysymys: jos saatavuus on suoraan verrannollinen kellon jälleenmyyntihintaan, miten tämä muuttaa arviotasi?
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 204
fnMk3MO.jpg
 

samyel

Aktivisti
Liittynyt
23.7.2014
Viestit
587
Itselle nuo varausjonot on yhtä vanhanaikaisia kuin naamavipitkin. Ts. en ostaisi kelloa jota joutuu jonottamaan (tilaustuotteet toki erikseen). Minusta se ei ole nykyaikaa. Tämä varmaankin johtuu siitä tiedosta, että kyse on markkinoinnista ja sitä kautta haluttavuuden pumppaamisesta, eikä siitä, että tuote olisi vaikkapa aidosti hidas tehdä.

Odottaminen sellaisen kellon kohdalla joka on aidosti tehty minulle on tietysti täysin ok. Silloin kyse on siitä, että esine on uniikki ja kokemus myös sitä kautta parempi. Tällainen kokemus on, että olen asiakkaana tärkeä kun se jonotuslistalla on päinvastoin.

Olettaisin että P on myös hinnan puolesta sellainen jolla tuota custom-osastoakin alkaa jo saada ja siksi itse en P:tä harkitsisi. En tosin myöskään R:ää. Taitaisin noista mennä tuohon "suoraan hyllystä" -kategoriaan :)
 
Liittynyt
13.11.2020
Viestit
120
Olen samyelin kanssa samoilla linjoilla. Omalla kohdallani kysymys on sikäli teoreettinen, että kohdat R ja P viittaavat sellaisiin hintoihin, joita en ole valmis maksamaan kellosta. Hankala kuvitella sellaista tilannetta, jossa jonottaisin, jos kilpailijalta saa jotakuinkin vastaavan tuotteen suoraan hyllystä.
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 229
Viimeksi ostaessani Speedyn ostin sen suoraan hyllystä. Jos sitä ei olisi ollut samantien saatavilla, olisin joko ostanut mallin käytettynä, tai ostanut jotain muuta. En olisi jäänyt jonottamaan.

Sama varmastikin toistuu seuraavan hankinnan kohdalla.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
860
Uusina kelloina tullut ostettua perus-digikelloja. Näissä menty hinta edellä, eli mistä vain halvimmalla vain saa. Toisinaan odotusta viikko toista kun posti kulkee hitaasti.

Mekaanisissa kelloissa annan teidän muiden valita mistä ostatte. Sitten kun noin vuoden - kahden päästä alatte kyllästyä kelloon, niin katsellaan - 50-70% hinnalla alkuperäisestä ;)
 

Litus

Uusi jäsen
Liittynyt
19.8.2014
Viestit
49
SMP:n ostin aikanaan tilattuna, vaikka kello olisi löytynyt jälleenmyyjältä hyllystäkin. Minulla oli tuntuma että kello oli ollut jo pitkän ajan vitriinissä. Ajatus oli että saan uudemman kellon tilattuna (vaikka jostain varastosta nekin tulee..)
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 639
Viestit
64 806
Jäsenet
6 983
Uusin jäsen
Janip
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös