Huonosti istuva ranneke (Aqua terra)

Blitz

Uusi jäsen
Liittynyt
2.6.2021
Viestit
21
Hei,

Tilasin vihdoin sen kellon minkä haluan, eli Omegan aqua terran kumirannekkeella. Minulla on vielä 14 päivän palautusoikeus. Se on hieno kello, mutta valitettavasti minulla on vaikeuksia löytää rannekkeelle sopivaa asetusta. Jos laitan sen yhteen reikään, niin se tuntuu liian tiukalta ja jos laitan sen seuraavaan, niin se tuntuu liian löysältä :/. Reikien väli on 7mm, mikä on mielestäni aika paljon. En halua että kello liikkuu ranteessa jos nostan käden ylös tai lasken sen alas.

Ranteeni koko on noin 18cm. Vaihtoehtoni ovat varmaankin:
1. Palauttaa kello ja unohtaa tämä ranneketyyppi.
2. Laittaa kelloni löysemmälle asetukselle ja mahdollisesti kiinnittää joku nahan pala lukitusmekanismin ja rannekkeen väliin, jolloin se kiristyy. Tämä ei tosin tunnu sopivan luksuskellon fiilikseen.
3. Uskoa että nykyinen painonpudotus vauhtini (noin 0.5kg kuukaudessa) johtaa siihen että tiukempi rannekeasetus tuntuu hyvältä jossain vaiheessa.
4. Totutella pitää kelloa jonkin verran löysempänä. Voihan olla että kumiranneketta ei pysty pitämään mukavasti yhtä tiukkana kuin nahkaranneketta, eli vaikka ranteeni koko pienenisikin ja saisin sen sopivalle tiukkuudelle, niin huomaisinkin että ranneke hiostaa liikaa pidemmällä käytöllä. Että mitään optimaalista kokoa ei olekaan olemassa.

Mitä kokemuksia teillä on huonosti istuvista rannekkeista ja onko tilanne ratkennut painon nousun tai laskun kautta? Miten paljon ranteenne koko on muuttunut? Oletan että ranteen koko muuttuu ihan luonnostaan muutenkin iän ja painon muutosten myötä. Veikkaisin että jos ranteeni muuttuisi noin 3mm jompaan kumpaan suuntaan niin tilanne olisi parempi. Se ei ole kovin paljon, että eiköhän ajan myötä löydy sopiva asetus.

Bonuskysymyksenä:
Kellon mukana ei tullut alkuperäisiä papereita eikä takuita. Miten arvokkaana pidätte niitä? Voisin saada Chrono24:sta vastaavan kellon 100€ halvempana, alkuperäisillä papereilla ja vielä uudemmalla puulaatikolla. Tosin vähän epäilyttää tilata se yksityiseltä myyjältä Espaniasta, joka sanoi ostaneensa sen Istanbulista. Mutta jos on paperit ja kaikki, niin tuskin on feikki.
 
Viimeksi muokattu:

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
863
Aqua terra ottaa erinäköistä ranneketta vastaan todella loistavasti. Lisäisin listalle vaihtoehto 5) eli rannekesulkeiset.

Tilaukseen Natoa, Marine nationalea, kumia tai laadukasta nahkaa. Mesh-rannekkeet myös todella loistavia säätöjen kannalta. Kannattaa kokeilla rohkeasti. Rannekkeet ovat halpa tapa uudistaa kelloa.

Vähänhän se istuvuus on tuuripeliä, mikäli ei ole hyviä mikrosäätöjä. On itselläkin laaturannekkeita joita en tietyssä kellossa ole saanut istumaan. Tudoriin ei istu siihen vartavasten ostettu kallis ranneke, mutta tissotissa sama ranneke on loistava.

Jos oikein nirso on ja ei ole valmis vaihtamaan orkkista ranneketta on kaksi vaihtoehtoa. 1. Osta kello jossa loistavat mikrosäädöt. 2. Unohda chrono24 ja vastaavat. Osta kivijalasta, jossa saat sovittaa.

Varoituksen sana myös sanoa kohtaa 2 ajatellen. Ranne elää sään ja vuorokaudenajan mukaan. Osa lääkkeistä ja alkoholi aiheuttaa myös tilapäistä turvotusta. Eli talvella kokeiltu liikkeessä hyvä, ei välttättä ole sitä kesän helteillä.

Huomannut, että tullut omille kelloille selkeästi rannekkeet vuodenajan mukaan. Kesällä kumia, kangasta ja peltiä. Talvella nahka vie voiton.

Kun kunnolla kärjistää bonukseen niin ei noilla tilpehööreillä ole muulloin merkitystä kuin myydessä. Osa ostajista on todella ronkeleita. Kellon jonka tietää pitävänsä voi ostaa "irtotavarana" Tämä kyllä yleensä näkyy hinnassa. Omassa viime ostoksessa irtokellolla säästi karkealla laskulla huollon verran hinnassa.
 
Viimeksi muokattu:

kauris -66

Aktivisti
Liittynyt
18.12.2013
Viestit
575
Moi! Sen tuohon sanoisin, että mulla oli Seamasterin kanssa sama ongelma, ratkesi edellisen kirjoittajan ehdottamalla mikrosäätö-rannekkeella (tai claspilla), nyt voi tehdä tosi tarkan säädön. Seamasteriin tosin ei ollut aivan halpa, mutta eipä ollut kellokaan (tai mikä nyt yleensä on kallista näissä touhuissa, heh) Vähän käytettynä löytyi kuitenkin kohtuullista korvausta vastaan. Jostain ihmeen syystä valmistaja kai panttaa niitä. No sitten on hyvä pyytää kova hinta "lisävarusteesta". Tsemppiä, kyl ongelmasi ratkeaa:)
 

Blitz

Uusi jäsen
Liittynyt
2.6.2021
Viestit
21
Kiitos vastauksista!
Olen nyt vähän sitä mieltä, että ranteeni koko varmasti elää, koska huomasin että oikea käteni ranne on noin reilun sentin suurempi kuin vasen käteni. Eli eiköhän esim lihasmassan tai rasvakerroksessa tapahtuva muutos tule muuttamaan ranteeni kokoa tässä lähivuosina, että vaikka mulla olisikin nyt täydellisesti sopiva ranneke, niin pian se ei enää sitä olisikaan. Lisäksi kuten Koistinen sanoi, niin lämpötila ja mitä syö ja juo vaikuttaa myös.

Että ei pidä nyt ehkä liikaa painottaa sitä että nyt juuri tällä hetkellä löydä täydellistä asetusta rannekkeelle. Kenkää tai hattua valittaessa tuo olisi suurempi ongelma.

Nyt itseä mietityttää tossa kellossa eniten se että se jätättää vajaa 2 sekuntia vuorokaudessa, kun se on ollut suurimman osan ajasta kellotaulu ylöspäin siinä laatikossaan. Sehän on todella tarkka kello, mutta jätättäminen on kyllä ikävämpää kuin esim +3 sekunnin edistäminen. Laitan sen nyt eri asentoon ja katson että saanko sen edistämään jossain tilanteessa. Keskimäärinhän se on sitten loistava.

Arkikäytössä varmaan siirrän sen minuutin tai kaksi edistämään ja sitten siirtelen sitä aina silloin tällöin eteenpäin kun huomaan että se on jäänyt jälkeen. Tykkään että kello on vähän edellä, niin tulee lähdettyä ajoissa :D. Kännykästä voi sitten tarkistaa tarkan ajan jos siihen on tarvetta.

Vielä on joku 10 päivää aikaa miettiä että pidänkö tämän. Tosin lauantaina on juhlat johon tuon voisi ottaa... Sitten pitää kyllä repiä siitä se "Not returnable if this is removed" lappu ja peli on pelattu.
 

Blitz

Uusi jäsen
Liittynyt
2.6.2021
Viestit
21
Moi! Sen tuohon sanoisin, että mulla oli Seamasterin kanssa sama ongelma, ratkesi edellisen kirjoittajan ehdottamalla mikrosäätö-rannekkeella (tai claspilla), nyt voi tehdä tosi tarkan säädön. Seamasteriin tosin ei ollut aivan halpa, mutta eipä ollut kellokaan (tai mikä nyt yleensä on kallista näissä touhuissa, heh) Vähän käytettynä löytyi kuitenkin kohtuullista korvausta vastaan. Jostain ihmeen syystä valmistaja kai panttaa niitä. No sitten on hyvä pyytää kova hinta "lisävarusteesta". Tsemppiä, kyl ongelmasi ratkeaa:)
Myykö kellovalmistajat omiaan (Omega, Rolex, jne.)? Onko sitten kolmannen osapuolen ratkaisuja (esim geneerinen clasp fold), mutta toki sitten ei saa logoa rannekkeeseen?

edit: googlailin vähän ja oli helpompi löytää metallirannekkeisiin noita irrallisia fold-claspeja. Että en ihan heti löytänyt sellasta fold-claspia joka sopisi tähän kumirannekkeeseen. Ehkä niitäkin on, mutta pitää etsiä vähän paremmin. Tykkään tästä kumirannekkeen ulkonäöstä, niin en haluaisi korvata sitä jollain kokonaan toisella rannekkeella, jossa on sisäänrakennettu mikrosäätö. Mutta toki rinnalle voi ottaa just nahka, mesh tai muun rannekkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Len

Jäsen
Liittynyt
5.5.2017
Viestit
110
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi olet huolissasi että kello edistää vajaa 2sek vuorokaudessa jos et kuitenkaan ajatellut pitää sitä oikeassa ajassa?

2sek / vrk on minuutti kuukaudessa ja tuossa ajassa kello on varmaan ollut myös päiviä boksissa jolloin joudut sen kuitienkin laittamaan uudestaan oikeaan aikaaan.
 

Blitz

Uusi jäsen
Liittynyt
2.6.2021
Viestit
21
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi olet huolissasi että kello edistää vajaa 2sek vuorokaudessa jos et kuitenkaan ajatellut pitää sitä oikeassa ajassa?

2sek / vrk on minuutti kuukaudessa ja tuossa ajassa kello on varmaan ollut myös päiviä boksissa jolloin joudut sen kuitienkin laittamaan uudestaan oikeaan aikaaan.
Erinomaisia kommentteja. Joo siis mun ajattelu ei lähtenyt siitä että aion pitää sitä minuutin tai kaksi etuajassa. Olen tässä vain nopeassa ajassa koittanut miettiä että onko tämä kello hinnan arvoinen ja tajusin että mun taipumus on pitää rannekelloa jonkin verran etuajassa vasta myöhemmin. Ostin tämän käytettynä, niin en haluaisi mitään "huonoa yksilöä" jos 30% korkeampaan hintaan saisi uuden, jossa oletettavasti ei ole mikään vikana. Kello siis jätättää 1 tai 2 s/d, joka on mielestäni huonompi asia kuin edistäminen. Että sen takia olen vielä ekstra kriittinen. Mutta kyllä mä tän taidan pitää. Ei mekaanisen kellon ole tarkoituskaan pysyä täydellisesti ajassa. Ja jos mä pidän sitä jonkin verran etuajassa kuitenkin niin alle 2s jätättäminen ei ole ollenkaan huono juttu.
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Kellon käyntiä kannattaa seurata käytössä.
Käynti vaihtelee asennon mukaan, joten normaalikäytön ”keskiarvo” voi olla vaikka +/-0 tai +1.
 

Blitz

Uusi jäsen
Liittynyt
2.6.2021
Viestit
21
Kellon käyntiä kannattaa seurata käytössä.
Käynti vaihtelee asennon mukaan, joten normaalikäytön ”keskiarvo” voi olla vaikka +/-0 tai +1.
Tuo on myös totta. Mielestäni jätättämisen tahti ei ole mitenkään tasainen. Että asennon muutos voi tosiaankin selittää sen. Tässä mun kipuilussa on kyse siitä, että kun ostaa luksustuotteen, niin siinä tunteilla on suuri merkitys. Eihän kukaan järkevä ihminen laita monta tonnia kelloon :D
Että mun pitää varmistaa että olen sujut tämän päätöksen kanssa ja kun vaihdan teidän kanssa ajatuksia, niin se auttaa oikean päätöksen tekemisessä. Kiitos siitä!
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
863
Erinomaisia kommentteja. Joo siis mun ajattelu ei lähtenyt siitä että aion pitää sitä minuutin tai kaksi etuajassa. Olen tässä vain nopeassa ajassa koittanut miettiä että onko tämä kello hinnan arvoinen ja tajusin että mun taipumus on pitää rannekelloa jonkin verran etuajassa vasta myöhemmin. Ostin tämän käytettynä, niin en haluaisi mitään "huonoa yksilöä" jos 30% korkeampaan hintaan saisi uuden, jossa oletettavasti ei ole mikään vikana. Kello siis jätättää 1 tai 2 s/d, joka on mielestäni huonompi asia kuin edistäminen. Että sen takia olen vielä ekstra kriittinen. Mutta kyllä mä tän taidan pitää. Ei mekaanisen kellon ole tarkoituskaan pysyä täydellisesti ajassa. Ja jos mä pidän sitä jonkin verran etuajassa kuitenkin niin alle 2s jätättäminen ei ole ollenkaan huono juttu.

Kannattaa suhtautua kalliisiin mekaanisiin rannekelloihin vähän samalla tavalla kuin taiteeseen tai parempiin viskeihin. Ei ne missään tapauksessa millään järkisyyllä perusteltuna ole hyviä ostoksia. Hyvän vedoksen saa murto-osalla alkuperäisen hinnasta ja Gambinapullolla pääsee samaan lopputulokseen kuin laadukkaalla single maltilla;)

Jos tarkkuus on tärkein kriteeri kannattaa katsella esimerkiksi Grand Seikon kvartseja. Myyntipalstan puolella on myös edulliseen hintaan Citizenin superkvartsi jäsen Hm42:lla myynnissä. Käytetylle mekaaniselle kellolle tuo pari sekunttia on mielestäni erinomainen tulos.

Kelloa ostaessa toimit nyt ihan oikein: Tarkastat, että myyty on sitä mitä luvattiin. Turhan usein myynti tapahtuu korulausein. Jatkoa ajatellen tosin antaisin seuraavan neuvon. Yöunien kannalta ei kannata liian tarkkaan mekaanisten kellojen käyntiä seurata takuu-ajan jälkeen. Sitten kun alkaa tosissaan jätättämään, eli huomaat seuraamatta, on aika sopia huolto.
 
Viimeksi muokattu:

-mek-

Jäsen
Liittynyt
2.10.2022
Viestit
189
Sopinee tämän otsikon alle. Voisiko joku viisaampi valistaa minua, miksi nahkarannekkeet on valmistettu niin, etteivät ne istu käteen. Eli, mulla on tällä hetkellä Citizen BM8560-11X nahkarannekkeella ja Citizen AW5000-24L nahka/nailonrannekkeella. Molemmissa on sama vika, eli rannekkeen kummankin puoliskon lugin puoleisessa päässä on sisä- ja ulkopinnan välissä noin neljän sentin pituinen "ylimääräinen" suikale nahkaa(?). Eli rannekkeiden kellon puoleiset päät ovat kolmikerroksikset ja lukon puoleiset päät kaksikerroksiset. Poikkileikkaukseltaan täysin pyöreässä ranteessa tuo rakenne voisi vielä ehkä toimia, mutta ainakin oma ranteeni on poikkileikkaukseltaan hieman venytetyn ympyrän mallinen ovaali. Nuo rannekkeen jäykät alut johtavat siihen, että vaikka rannekkeen säätää niin kireälle kuin saa, niin kello pakkaa olemaan vähän ilmassa ranteesta. Ja heti kun silmä välttää, niin kello vähän pyörähtää ranteessa niin, että jompi kumpi lugi sattuu ranteen jyrkimmän kaaren alkuun. Loppelan sivuilla kehuttiin Hirsch Mariner -ranneketta erinomaisen notkeaksi jo uutena, mutta ihan sama vika on siinäkin. Ehkäpä halvimmassa kiinalaisessa lipareessa ei olisi tuota ongelmaa. Nahkaranneke on tyylikäs, mutta omaan käteeni istuu tuon takia huonosti.
2272ad3f3ebe2c4647142f5e34f9b8d3.jpg
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
863
Hyvän kysymyksen nostat, johon minulla ei suoraa vastausta:

Muutamaa kallista ranneketta en ole saanut täysin istumaan sama kuin pehmittänyt. Yksi hemmetin kallis mittatilausranneke koki tämän kohtalon. Halppiksista Riosin rannekkeet tuntuu istuvan itselle joutuin. Hirschit tuntuu nahkapuolella ottavan lähes kuukauden päivän pehmetä, mikä omalla kellokokoelmalla saattaa tarkoittaa vuotta-toista odotusta.

Sivukommenttina sanoa, ettei vielä ole yhtään kellon mukana tullutta nahkaranneketta, joka olisi täysin miellyttänyt. Ei esimerkiksi Tudorin orkkis nahka ei itselle oikein istunut. Seikoissa rannekkeet ovat matkassa olleet melkoista kuraa.

Itsellä nykyään melkein seuraavat valinnat:
- Halvemmissa kelloissa olen kärsiskellyt Riosin ja watchbandcentralin omien laadukkaampien merkkien kanssa. Jälkimmäisestä hyvä esimerkki grand-duke klooni joka pehmeni kahden viikon yhtäjaksoisen käytön jälkeen.
- Ylivoimainen oma suosikki on luonnonkumi. Esimerkiksi Hirschin Hevea. Mukavimmat rannekkeet mitä maa päällä kantaa. Saa vaan vähän haeskella nykyään.
- Peltirannekkeet menee toiselle sijalle. Näissä tosin säädöt pukkaa olemaan melko haastavia toisinaan.

Varmaan suora vastaus on, että nykyään tehdään nahat todella halvalla. Todella kalliissakin kelloissa voi matkassa olla parhaimmillaankin muutaman kympin halppis nahkaa. Mukavia rannekkeita saa, mutta hinta helposti menee lähemmäs sataa euroa merkkivalmistajilla.
 
Viimeksi muokattu:

-mek-

Jäsen
Liittynyt
2.10.2022
Viestit
189
Nyt kun ostin tuon Nomos Club Campuksen, niin onpa mukava ranneke siinä heti uutena se veluurinahkaranneke. Kaksinkertaista nahkaa, mutta ei toppausta välissä. On kyllä hyvin istuva heti uudesta. Mutta olisi tuo ehkä raskaaseen chronoon liian notkea. Eli lienee noilla paksuksi topatuillakin paikkansa. Mutta eikö niitä voisi ommella kaarevan lestin päällä valmiiksi ranteen muotoon.

Mutta olisi mulla taas tyhmä kysymyskin. Kumpi hiostaa vähemmän, Hirsch Puren/Hevean tyylinen luonnonkumiranneke, jossa kasreva sisäpinta, vai Tigerin tyyppinen, jossa ulkopinta perforoitua nahkas ja sisäpinta uritettua luonnonkumia?

Jos tuohon Citizen Super Titaniumiin hommaisi notkeamman, paremmin urheilukäyttöön sopivan rannekkeen jäykän nahkarannekkeen tilalle.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
863
Nyt kun ostin tuon Nomos Club Campuksen, niin onpa mukava ranneke siinä heti uutena se veluurinahkaranneke. Kaksinkertaista nahkaa, mutta ei toppausta välissä. On kyllä hyvin istuva heti uudesta. Mutta olisi tuo ehkä raskaaseen chronoon liian notkea. Eli lienee noilla paksuksi topatuillakin paikkansa. Mutta eikö niitä voisi ommella kaarevan lestin päällä valmiiksi ranteen muotoon.

Mutta olisi mulla taas tyhmä kysymyskin. Kumpi hiostaa vähemmän, Hirsch Puren/Hevean tyylinen luonnonkumiranneke, jossa kasreva sisäpinta, vai Tigerin tyyppinen, jossa ulkopinta perforoitua nahkas ja sisäpinta uritettua luonnonkumia?

Jos tuohon Citizen Super Titaniumiin hommaisi notkeamman, paremmin urheilukäyttöön sopivan rannekkeen jäykän nahkarannekkeen tilalle.

En ole kaikkia noita kolmea verrannut käytössä. Tuskin noissa suurta eroa on, samaa matskuahan pitäisi olla ihoa vasten. Kolme Heveaa itsellä kovassa käytössä ja nuo kyllä loistavia, toki sillä varauksella, että säädöt osuu kohdilleen.

Mukavuudessa nuo pesee kyllä todella kalliitkin öljykumit mennen tullen. Hevean kunniaksi täytyy sanoa myös kestävyys.
Puren ja hevean välillä sanoisin suurimman eron olevan jälkimmäisen muotoilu, joka tekee siitä kourassa hieman arvokkaamman näköisen. / Viimeistellymmän.

Noista kaksikerrosratkaisuista en oikein innostunut. Näyttää muuten myös olevan muita malleja myynnissä valmistajalla luonnonkumia.

Lainaan kanssa ketjua. Tietäisikö joku mistä saisi vähän "arvokkaamman näköistä ja tuntoista solkea Heveaan. Chopardissa on tehdas solki niin muuttuu ranneke hieman paremman näköiseksi. Voisi Tudoreille hankkia jotkit aftermarket soljet. Ei tarvi olla firman logoilla.
 

-mek-

Jäsen
Liittynyt
2.10.2022
Viestit
189
Hirsch John näyttäisi olevan kaksikerroksista luonnonkumia ja alapuoli uritettu kuten Tigerissä. Camo-kuosi tosin vähän epäilyttää.

Hiostaako Hevea, kun siinä ei ole perforointia eikä uritusta?
 
Viimeksi muokattu:

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
863
Hirsch John näyttäisi olevan kaksikerroksista luonnonkumia ja alapuoli uritettu kuten Tigerissä. Camo-kuosi tosin vähän epäilyttää.

Hiostaako Hevea, kun siinä ei ole perforointia eikä uritusta?
Kaikkihan ranteessa pohjimmiltaan hiostaa, oli sitten pelti, kumi tai nahka ;)

Tuon rannekkeen vaikka se on suora voisi kuvava ranteessa hieman u-maiseksi josta vain kirjaimen kärjet koskettaa rannetta. Ei ole niinkuin paksu kuminauha ranteen ympärillä, mikä varsinkin joustavien kumirannekkeiden ongelma.

Toinen plussa on myös itse luonnonkumin mukavuus hikoillessa. Fillari pääsääntöisenä menopelinä niin lämpöjä tulee otettua. Lisäksi esimerkiksi merellä kajakeilla pyöriessä huomaa, että kautsu pysyy mukavan tuntoisena vaikka mies olisi hiestä, hiekasta ja suolavedestä läpimärkä. Normi kumi alkaa itsellä ainakin "kutittamaan" ja "kiristämään" vaikka kuinka kallis olisi. Oikein halvoilla "kovilla" rannekkeilla toisinaan saa jopa aristavaa ihoa ihan fillarilenkillä.

Jos tuota ranneketta yhdellä myyntilauseella kuvaisi, olisi se se, että usein unohtaa kellon olevan ranteessa. Tämä jopa noilla omilla painavilla suklarilla ja GMT kelloilla.

Nämä toki yhden miehen mietteitä, eli itse kokeilemalla selviää.
 

virkat

Uusi jäsen
Liittynyt
12.2.2020
Viestit
55
Mutta olisi mulla taas tyhmä kysymyskin. Kumpi hiostaa vähemmän, Hirsch Puren/Hevean tyylinen luonnonkumiranneke, jossa kasreva sisäpinta, vai Tigerin tyyppinen, jossa ulkopinta perforoitua nahkas ja sisäpinta uritettua luonnonkumia?
Vastailen vanhaan ketjuun ja kysymykseen, kun sattuu löytymään käytöstä molempia (Pure ja James).

Molemmat ovat käytössä erittäin mukavia (kevyitä, huomaamattomia ja hiostamattomia), jos mitat sattuvat osumaan kohdalleen. Uritetun kanssa on tältä osin mielestäni tarkempaa, ainakin omalla kohdalla James väärässä kellossa on joko niin tiukka, että uritus painaa palapelikuvion ranteeseen tai sitten kello heiluu viheliäisen löysänä. Sopivassa kellossa taas puhdasta nautintoa. Pure puolestaan on heti lähtökohtaisesti pehmeämpi ja tuntuu myös muotoutuvan käytössä hieman enemmän eli ei pitäisi olla ihan niin justiinsa, että pituus osuu kohdalleen.

Ulkoisesti ovat hyvin erilaisia, toki molemmista löytyy useita variantteja. Itse epäröin Puren pelkistettyä pintaa, mutta ranneke on yllättänyt erittäin positiivisesti. Käyttäisin kyllä lähinnä urheilullisesti orientoituneessa kellossa. James taas onnistuu kohtuullisesti näyttämään ihan tavalliselta nahkarannekkeelta, mutta ainakin omassa ranteessani tuo musta kumi paistaa reunasta läpi sen verran, ettei illuusio oikein kestä tarkempaa tarkastelua. Tosin kukapa ranneketta tuijottaa, kun harva huomaa kelloakaan :)
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 650
Viestit
64 831
Jäsenet
6 985
Uusin jäsen
Browseri
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös