Invicta 2770

1967Jukka

Uusi jäsen
Pojan kellosta irronnut päälimmäin viisari ja on siella nyt irrallaan kellotaulun sisällä.
Mitenkä tuo kello saadaan siihen malliin aukastua, että voisi yrittää viisarin asennusta takaisin.

Takakansi auki ja miten tuo koneisto sitten purkautuu?

Kannattaako yrittää itse vai viedä suosiolla remonttiin ammattilaiselle

Vs: Invicta 2770

Ammattilainenkin varmaan hoitaa tuon sopuhinnalla, koska työtunteja tuohon ei kulu.

Koneisto on luultavasti parilla ruuvilla kiinni, jollei se ole kokonaan ilman ruuveja (joissakin kelloissa takakansi painaa koneiston paikalleen). Stemmi pitää saada ensin kuitenkin irti, ja sekin voi olla parilla eri tavalla kiinni. Joissakin on painettava jousi, jolla stemmi vapautuu, ja joissakin löysätään stemmin vieressä olevaa ruuvia. Koneistoa kannattaa käsitellä varoen, koska esimerkiksi liipottimen akseli on herkkä vaurioitumaan, jos pääsee osumaan johonkin (korjaus, kvartsihan tuo taitaa olla, joten liipotinta ei olekaan).

Viisari menee painamalla paikalleen, kunhan sen asettaa kohdilleen. Sormenjälkiä pitää välttää niin taulussa kuin viisareissakin.

Eipä suostunut paikallinen kelloliike tuota rahasta korjaamaan. Aukaisi takakannen ja totesi, että tuossa joutuu varmaan jotain purkamaan.
Taitaa olla pelkkä pariston vaihtaja.

1967Jukka sanoi:
Eipä suostunut paikallinen kelloliike tuota rahasta korjaamaan. Aukaisi takakannen ja totesi, että tuossa joutuu varmaan jotain purkamaan.
Taitaa olla pelkkä pariston vaihtaja.

Chronografin painimista pitää sokat ottaa irti ja irrottaa painimet, stemmi pois ja koneisto ulos. Aika ihme toimintaa kelloliikkeessä, pakko tiedustella missäpäin tälläinen kelloliike sijaitsee?

Toki jos kelloliikkeellä ei kelloseppää ole, niin tuskin pystyvät muuhun kuin pariston vaihtoon.

Kyllä tuo kellojen korjausta mainostaa, korjausta tietysti tuo pariston vaihtokin ::)

Voih. Ehkä he lähettävät aina sopimuskellosepälle tms. korjattavaksi/huollettavaksi ja paikalla olevat tekevät ei varsinaisia sepän hommia mutta pika- ja pikkuhommia, jollaiseksi tuo paikalla ollut tuon saattoi kuvitella. Mutta anyways näistä sattumista tulee huonoa mainosta. Hänen olisi pitänyt jatkaa tiedustelemalla, haluataanko laitetta lähettää sepälle. Ei ehkä vaan "kehdannut" enää.

Mitä kovemmaksi tulee kilpailu, sitä enemmän on tilanne sitä, että yksityisistä ja pienistä tai paikallisista pärjää alalla kuin alalla vain parhaat.

olen itse yhen invictan cronogaphin viennyt stockmannin alakerrassa olevaan kellohuoltoon missä ne hoitivat vastaaavan ongelman kuntoon!

chevybm sanoi:
olen itse yhen invictan cronogaphin viennyt stockmannin alakerrassa olevaan kellohuoltoon missä ne hoitivat vastaaavan ongelman kuntoon!

On vissiin pääkaupunkiseudusta kyse?

jepp, Helsingin stockmannin alakerrassa. mutta uskoisi että melkein mikä vaan kelloseppä osaisi korjata ton! quartz kellot on suht helppoja purkaa atomeiksi

Ei taida paljon olla halukkaita korjaajia, kun kello on kuulemma melkein lasten lelukoura-automaatin kelloja.

Pitäiskö itse vaan koettaa tuota purkaa, kun kerran eivät viitsi noihin käsiää liata.

1967Jukka sanoi:
Ei taida paljon olla halukkaita korjaajia, kun kello on kuulemma melkein lasten lelukoura-automaatin kelloja.

Pitäiskö itse vaan koettaa tuota purkaa, kun kerran eivät viitsi noihin käsiää liata.

Pistän yv...

1967Jukka sanoi:

Onneksi tarina päättyi onnellisesti, eikä invicta päätynyt romukoppaan vaan takaisin käyttöön. Onneksi harrastajat eivät kaihda viisarin kiinnipainamista ihan niin kovaa kuin ammattilaiset, en ymmärrä mikä voi olla syy kieltäytyä 10 minuutin työstä.

Tyhmän ylpeyttä, kyllä asiakas päättää tavaroidensa arvon eikä työn suorittaja.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 299
Jäsenet
7 669
Uusin jäsen
AarniS
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back