JL Reverso

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Hieman on alkanut Reverso kuume nostamaan päätään. Kävin sovittelemassa Lindroosilla eri malleja mutta niitähän on olemassa ihan tolkuton määrä. Myyjän kanssa en päässyt selvyyteen eri mallien kokoeroista.

Mikä on raadin käsitys siitä että onko Classique (26 x 36) liian pieni miehen ranteeseen vai juuri se oikea? Classiqueta ei ollut Lindroosilla joten en päässyt sitä sovittamaan. Mikä malli on Classiqueta isompi?
Grande taille vaikuttaa hieman liian isolta (26 x 42). Mahtuuko noiden väliin mitään?
 

Kellohai

Ammattilainen ja harrastaja
Liittynyt
25.3.2013
Viestit
91
Vs: JL Reverso

jyzzzy sanoi:
Hieman on alkanut Reverso kuume nostamaan päätään. Kävin sovittelemassa Lindroosilla eri malleja mutta niitähän on olemassa ihan tolkuton määrä. Myyjän kanssa en päässyt selvyyteen eri mallien kokoeroista.

Mikä on raadin käsitys siitä että onko Classique (26 x 36) liian pieni miehen ranteeseen vai juuri se oikea? Classiqueta ei ollut Lindroosilla joten en päässyt sitä sovittamaan. Mikä malli on Classiqueta isompi?
Grande taille vaikuttaa hieman liian isolta (26 x 42). Mahtuuko noiden väliin mitään?

Hei,

Tässäpä nykyisten reversojen koot:

46.5 x 29.5 GMT
52 x 31 986_Duoface
42.2 x 26 Duo & Taille
48.5 x 30 976
46 x 27.5 TT 1931

Itse olen sitä mieltä, että classic on nykymiehelle auttamattoman pieni. Minimikoko voisi olla 42.2 x 26 Duo & Grand Taille. Itselläni on Reverso Grande Date malli, jonka kuori on 46.5x29.5 eli sama kuin GMT:n. Olen ollut erittäin tyytyväinen tähän kokoon vaikka ranteeni ei ole mikään kovin suuri.

Sovita useampia ranteeseen ja pohdi sen jälkeen tarkasti omassa rauhassa. Palaa sen jälkeen tekemään ratkaisuasi liikkeeseen. Olisin voinut ottaa tuon Duoface-mallin, mutta 8 päivän käyntivara ja upea caliberi 875 veti pidemmän korren. Nythän tätä koneistoa ja mallia ei enää tehdä. Siitä tullee keräilty ja haluttu versio. Merkit ovat jo sellaiset.

Nuo mallit 1931 ja cal. 976 ovat mielestäni mittasuhteiltaan hieman epäonnistuneita jos katsotaan Reverson perinteitä. Ne ovatkin tietysti tämän päivän makuun sovitettuja.

Tässä kellossahan itse kuorikin on hienoa "manufakturea" monine osineen. Varma ja tyylikäs pukukelloklassikko. Suositten!

yst.terv. Kellohai
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: JL Reverso

Kiitos erinomaisesta vastauksesta!

Löytyykö Suomesta muita JL:n myyjiä kuin Lindroos?
 

Kellohai

Ammattilainen ja harrastaja
Liittynyt
25.3.2013
Viestit
91
Vs: JL Reverso

jyzzzy sanoi:
Kiitos erinomaisesta vastauksesta!

Löytyykö Suomesta muita JL:n myyjiä kuin Lindroos?

Oskar Lindroosin lisäksi Aseman kello. Suosittelen Osk. Lindroosia. Kysy Kaisa- myyjää jos hän on paikalla. Olen häneltä saanut loistavaa palvelua.

Ripeäkin ehkä kannattaa olla. En tiedä onko siellä vielä uudelleen hinnoiteltu varasto. Richmont Group nosti 5-8 prosenttia kaikkia hintoja eli Reversokin voi olla tilatessa 8 prosenttia kalliimpi.

yst.terv. Kellohai
 

Kellohai

Ammattilainen ja harrastaja
Liittynyt
25.3.2013
Viestit
91
Vs: JL Reverso

Tälläinen vaihtoehto löytyi erittäin hyvällä hinnalla...

http://vanhenne.fi/hetken-paasta-klassikko-jaeger-lecoultre-reverso-midsize/
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: JL Reverso

Valitettavasti mahdollinen hinta ei osunut silmääni mutta luultavasti menee yli budjetin. Mutta kello on kerta kaikkiaan hieno!

OT: Olenko ainoa kenen mielestä nuo Vanhennen ilmoitukset ovat todella raskaat luettavat ja sekavat. Kelloista olevat kuvat ovat loistavia mutta tuo kaikki muu höttö tekee sivusta lähinnä ärsyttävän luettavan.

Edit: ai se hinta olikin laitettu erilleen kaikesta muusta tiedosta, tuonne yläreunaan jonkun kuvan päälle.
 

RRR

Jäsen
Liittynyt
23.9.2013
Viestit
160
Vs: JL Reverso

jyzzzy sanoi:
OT: Olenko ainoa kenen mielestä nuo Vanhennen ilmoitukset ovat todella raskaat luettavat ja sekavat. Kelloista olevat kuvat ovat loistavia mutta tuo kaikki muu höttö tekee sivusta lähinnä ärsyttävän luettavan.
Et ole. Normiselaimella ja isolla näytöllä saitti näyttää suht siedettävältä, mutta esim iPadillä tms mobiililaitteella sivuille ei mielellään mene. Eniten kuitenkin ärsyttää se, että sivustolla myynnissä olevat ja myydyt kellot ovat kaikki iloisesti sikinsokin. Hankaloittaa myynnissä olevien kellojen kartoittamista. Ja tämä ei ole vain minun mielipiteeni; muutama kaverini on maininnut samasta asiasta.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
397
Vs: JL Reverso

Aiheesta poiketen, joo olen samaa mieltä. Lisäksi tulevien kellojen lista on pitkä ja alkupää on ollut samalla mallilla melko kauan. Kai ne joskus sieltä tulee myyntiin. Kelloja ostetaan tulevien kellojen listalta, mikä sekoittaa lisää. Mutta sen voi sanoa kehuna, että Callen kanssa asiointi on mukavaa ja että ilmoitusten tarinoita on mukava joskus lukea. Sivusto on kelloista kiinnostuneen myyjän sivusto. Olisko jopa tekijänsä näköinen :)
 

mp67

Jäsen
Liittynyt
19.9.2013
Viestit
444
Vs: JL Reverso

Kyllä, väitän että tekijänsä näköinen. Aidosti innostuneen kellomiehen!!
 

tumpsi

Uusi jäsen
Liittynyt
3.5.2014
Viestit
56
Vs: JL Reverso

Olkoon vaikka vaaleanpunaisen elefantin näköinen, mutta tuolla saitilla jos jollain onnistuu kiinnostuneen ostajan karkoittaminen.
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: JL Reverso

mp67 sanoi:
Kyllä, väitän että tekijänsä näköinen. Aidosti innostuneen kellomiehen!!
Samaa mieltä ja kaupankäynti on tosi asiallista ja sujuvaa.
 

Bald Eagle

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
180
Vs: JL Reverso

tumpsi sanoi:
Olkoon vaikka vaaleanpunaisen elefantin näköinen, mutta tuolla saitilla jos jollain onnistuu kiinnostuneen ostajan karkoittaminen.
Itse olen ollut Van Hennen myynti-ilmoituksiin erittäin tyytyväinen. Historiatiedot ja kuvat tekevät saitista oikein nautittavan. Tulevien kellojen lista voisi tietysti päivittyyä nopeamminkin.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: JL Reverso

tumpsi sanoi:
Olkoon vaikka vaaleanpunaisen elefantin näköinen, mutta tuolla saitilla jos jollain onnistuu kiinnostuneen ostajan karkoittaminen.

Yksilökohtaista. Kauppahan käy todella vilkkaasti ja on niin erilaisia tapoja viehättämään erilaisia ihmisiä. Viileät tiiviit speksit yhdelle, toiselle kauniit kuvat ja tarinat, kolmannelle ylisanaileva tyrkky, kaikelle löytyy kohderyhmänsä.

Itse pidän siitä, että kelloista on kattavat kuvasarjat, joskin vähän turhan kauniita usein Callella ;)
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Vs: JL Reverso

Eniten ärsyttää jo myytyjen pitkä viipyminen myytävien seassa, jos ne halutaan pitää mukana olkoot sitten lopussa.
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Vs: JL Reverso


Priima sanoi:
Eniten ärsyttää jo myytyjen pitkä viipyminen myytävien seassa, jos ne halutaan pitää mukana olkoot sitten lopussa.

Tästä olen kyllä vahvasti samaa mieltä. Miksi ei voi olla vaikka erillistä myydyt kellot osiota.
Mikään ole raivostuttavampaa kuin selata tarjontaa ja löytää kiinnostava kello ja ensimmäisen innostuksen jälkeen huomata että kello on jo myyty! ????
Aivan sietämättömät sivut erityisesti tuolta osin.
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: JL Reverso

EJL sanoi:
Miksi ei voi olla vaikka erillistä myydyt kellot osiota.

http://vanhenne.fi/category/myydyt-kellot/
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Mutta miksi pitää olla myytyjä myös tuolla myytävien seassa?
Edit.
Eli löytyy myydyt osio, mutta silti pitää tunkea myydyt tuonne myytävien sekaan.
Eihän tuossa ole mitään järkeä!
 

9mm

Jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
228
Vs: JL Reverso

Sama homma. Pidän ilmoituksista tarinoineen ja hienoine kuvineen, mutta aika harvoin enää tulee sivuja selattua koska myydyt kellot sekaisin myynnissä olevien kanssa. Toivottavasti asiaan tulisi muutosta ja myydyt päivitettäisiin nopeammin omalle osastolleen.
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: JL Reverso

Tarinat voisivat olla ok jos olisivat varsinaisen asian, eli kellon tietojen ja kuvien, jälkeen. Tyylin nice to know.
Nyt tiedot, hinnat, tarinat, asiaan löyhästi liittyvät kuvat ovat samassa iloisessa sekamelskassa. Parin kellon verran jaksaa selata läpi mutta sitten alkaa riittämään. Liian sekava ja raskas.
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: JL Reverso

Toisaalta ei täällä suomessa ole liikaa näitä käytettyjen arvokellojen myyjiä. Itse jaksan kyllä tarkistaa tarjonnan lähes päivittäin. Mutta tilaa olisi tosiaan ainakin yhdelle hyvälle myyjälle. :what
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 653
Viestit
64 840
Jäsenet
6 987
Uusin jäsen
Juhap123
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös