Kaupanteko yleensä.....

mp67

Jäsen
Liittynyt
19.9.2013
Viestit
444
Silläkin uhalla että bannin saan....melkoista kaupankäyntiä kun hinnakkaampaa kelloa myy! Tarjotaan orientin kellosta lähtien vaihdossa mitä vaan. Kun luulee kaupan olevan sovitun niin kaveri onkin menossa Sepälle "vertailuun". Huh...huh...ei käy mun toiminta malliin. Mutta kaikki tavallaan...kai
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Eikös näitä varten ole Markkinapaikalla palauteosio. Saa kai sinne laittaa huonoakin palautetta, ei sen tarvitse automaattisesti olla silkkaa selkääntaputtelua. Minä ainakin mieluusti välttäisin tämäntapaisia kauppakumppaneita.
 

mp67

Jäsen
Liittynyt
19.9.2013
Viestit
444
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Svengihirvi sanoi:
Eikös näitä varten ole Markkinapaikalla palauteosio. Saa kai sinne laittaa huonoakin palautetta, ei sen tarvitse automaattisesti olla silkkaa selkääntaputtelua. Minä ainakin mieluusti välttäisin tämäntapaisia kauppakumppaneita.

Eiköhän tuolla mene helposti juupas eipäs taisteluksi jos palautetta annat. Annan kyllä jos kysytään ja mieluusti!
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Juu, pieni maa ja pienet piirit. Oli kyse työpaikkariidasta tai renkaanpotkimisesta kellokaupoissa, niin helpointa on vain niellä.

Itse kun olin myymässä viimeksi täällä kalliimmanpuoleista kelloa, sain kahdet oharit siitä, lopulta kyllästyin ja laitoin sen halvalla ja typerällä vaihtarilla kiertoon. Tyypit tekivät täällä tarjouksia ja kun sanoin hyväksyväni, ei se kauppa pitänytkään. Jos potkitaan renkaita, ei pidä tehdä tarjousta.

Se, mikä yrityksen tarjouksessa on lainmukaisesti pitävää ja velvoittavaa, ei yksityisen kaupassa ole kuin vain törkeätä käytöstä tai korkeintaan yksityisoikeudellinen petos, jostapa ei kannata lähteä riitelemään.

Mutta kyllä, näyttää olevan paljon liikkeellä. Sitä, että tarjotaan kunnioittavasti matalakin hinta tai vääränlaista tavaraa, en itse pidä kovin pahana mutta sopimusten peruminen ilmoitusasiana sucks.

Vähintään pitää se KYSYÄ, jos tuli katumapäälle, "käykö sinulle, jos perutaan kuitenkin tämä diili" on kohteliasta ja ihan jees yleensä.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Jotenkin olen kuvitellut, että tinkiminen on ostosignaali ja ostotarjouksen tekeminen olisi sitova. Eihän se aina mene niin. Olen huomannut sen, että kun nimi on paperissa tai rahat kourassa, silloin olen saanut jotain myydyksi :) Ennen sitä, kaikki on mahdollista. Kun on tarpeeksi määrää, eli potentiaalisia ostajia, tulee sieltä se kauppakin ennen pitkää. Joskus tulee huteja, mutta minkäs sille voi. Kerran kuulin sellaisen viisauden, että "tingi kuin mustalainen ja maksa kuin herrasmies", minusta se on hyvin sanottu ;)
 

Kellox

Jäsen
Liittynyt
5.10.2013
Viestit
166
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Jotain plussaakin. Onneksi se kolmas osapuoli on oppinut täällä pitämään sen turvan tukossa. Kumpa ain kaikki muistaisi sen vanhan sanonnan jatkossakin.
"kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti".
Tietty jos joku myy replikaa aitona pitää siihen puuttua (karrikoitu esimerkki), jo foorumin arvovallan, korkean tason ym laitomuus asioiden tälden, mutta muilla ei mielestäni muuten ole mitään asiaa puuttua kaupantekoon. Tällä tarkoitan hinta ym sössötyksiä. Tässä tietty saa käyttää niitä omia aivoja, kriteereitä tarpeen mukaan. Näissäkin tapauksissa yhteys ensin myyjään privaatisti sillä voihan olla että myyjä ei ole tietoinen tahi omasta mielestään toiminut oikein. Ei mitään julkista "arvostelua" kohteesta. Näin myyjällä on mahdolisuus korjata tilanne kasvojaan menettämättä.
Nyt olen sivusta kuullut kuinka tätä paikkaa kehutaan siitä että täältä ei paskaa maailmalle levitetä. toisinsanoen ostaminen on turvalista "laadun" suhteen. Se on hieno, ennenkaikkea saavutettu status. :rock .
Pidetään siitä kiinni.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Jep, ja niinhän se viime kädessä aina on, että kauppa on syntynyt kun rahat on käpälässä tai tilillä :) Mutta silti, herrasmiesmäisyyttä toivoisi tarjoustenkin tekemiseen, "herrasmies vastaa huudostaan", tai kuten amerikkalainen sanois, "rahat sinne, missä suu on" ;)
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Suunnilleen samasta syystä olen pysynyt täältä pois. Myyjää kehutaan, mutta kun homma selviää vitsiksi (sekoiluksi) ja sen kirjoittaa niin moderaattori poistaa. Ei kyllä poista aiheettomia kehuja. Ihmeellistä moderointia. Tuli mieleen, pitäkää tunkkinne. :worthy
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Voisinhan tähän vuodattaa erään käyttyjen kellojen kauppiaan tavan olla vastaamatta sähköposteihin.
Isot nettisivut ja email osoite on yhteystiedoissa. Kysyin eräästä n 4000€ kellosta ihan asiallisia tarkennuksia, lähetin ihan virallisesta .fi loppuisesta mailista ja omalla nimelläni.
Ei mitään vastausta. No on varmaan kiire ja renkaanpotkijaakin liikkeellä mutta jos ei kiinnosta niin ei sitten.
Voisin soittaa mutta käytetyn tavaran kaupassakin on ihan hyvä kysyä kirjallisesti ja saada vastaukset "paperilla" jos mahdollisia ongelmatapauksia tulee.

Ei ollut edes ensimäinen kerta, noin vuosi sitten olin ns vetämässä liipasimesta pelkän kuvan ja pyyntihinna perusteella, mutta kysyin kuitenkin kellosta pari relevanttia kysymystä sähköpostilla... hiljaisuus. Ostin sitten Chrono24 kautta.
 

nappe74

Aika on rahaa...
Liittynyt
26.2.2014
Viestit
412
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Alex70 sanoi:
Voisinhan tähän vuodattaa erään käyttyjen kellojen kauppiaan tavan olla vastaamatta sähköposteihin.
Isot nettisivut ja email osoite on yhteystiedoissa. Kysyin eräästä n 4000€ kellosta ihan asiallisia tarkennuksia, lähetin ihan virallisesta .fi loppuisesta mailista ja omalla nimelläni.
Ei mitään vastausta. No on varmaan kiire ja renkaanpotkijaakin liikkeellä mutta jos ei kiinnosta niin ei sitten.
Voisin soittaa mutta käytetyn tavaran kaupassakin on ihan hyvä kysyä kirjallisesti ja saada vastaukset "paperilla" jos mahdollisia ongelmatapauksia tulee.

Ei ollut edes ensimäinen kerta, noin vuosi sitten olin ns vetämässä liipasimesta pelkän kuvan ja pyyntihinna perusteella, mutta kysyin kuitenkin kellosta pari relevanttia kysymystä sähköpostilla... hiljaisuus. Ostin sitten Chrono24 kautta.

Tekstiviesti on myös erittäin hyvä vaihtoehto jota itse käytän... pidän sitä selvempänä merkkinä siitä että ostaja on tosissaan kyselemässä !!

Ainakin autokauppoja tehdessä tuntuu monikin jättävän vastaamatta e-mailiin... erittäin usein nykyään paljastuu myöhemmin että e-mailit löytyy roskapostikansiosta jonne e-mail on ne automaattisesti suoraan heittänyt !!
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Ymmärtäisin jos yksityinen ei vastaile, mutta firma joka tekee kauppaa työkseen, voisi kuvitella että se roskapostikansiokin katsotaan ajoittain ja jos on liian kiirettä vastailla, pitäisi miettiä kannattaako sitä mailia pitää yhteystiedoissa ollenkaan. No ei siinä mitään, iloisesti löysin niillekin rahoille ottajan eli kello tuli sitten Euroopasta.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Kaupanteko yleensä.....

jkk sanoi:
Suunnilleen samasta syystä olen pysynyt täältä pois. Myyjää kehutaan, mutta kun homma selviää vitsiksi (sekoiluksi) ja sen kirjoittaa niin moderaattori poistaa. Ei kyllä poista aiheettomia kehuja. Ihmeellistä moderointia. Tuli mieleen, pitäkää tunkkinne. :worthy

Kommentoitko markkinapaikalla? Siellä on tasapuoliset säännöt, ilmoitusta ei kai pääsääntöisesti saisi kommentoida ;)
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Maks sanoi:
jkk sanoi:
Suunnilleen samasta syystä olen pysynyt täältä pois. Myyjää kehutaan, mutta kun homma selviää vitsiksi (sekoiluksi) ja sen kirjoittaa niin moderaattori poistaa. Ei kyllä poista aiheettomia kehuja. Ihmeellistä moderointia. Tuli mieleen, pitäkää tunkkinne. :worthy

Kommentoitko markkinapaikalla? Siellä on tasapuoliset säännöt, ilmoitusta ei kai pääsääntöisesti saisi kommentoida ;)

Juu, jkk:n kritiikki on sikäli minunkin mielestäni vanhentunutta, että pääsääntöisesti ei julkisesti kommentoida ilmoituksia lainkaan enää.
 

Keisari

Uusi jäsen
Liittynyt
25.2.2014
Viestit
59
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Alex70 sanoi:
Voisinhan tähän vuodattaa erään käyttyjen kellojen kauppiaan tavan olla vastaamatta sähköposteihin.
Isot nettisivut ja email osoite on yhteystiedoissa. Kysyin eräästä n 4000€ kellosta ihan asiallisia tarkennuksia, lähetin ihan virallisesta .fi loppuisesta mailista ja omalla nimelläni.
Ei mitään vastausta. No on varmaan kiire ja renkaanpotkijaakin liikkeellä mutta jos ei kiinnosta niin ei sitten.
Voisin soittaa mutta käytetyn tavaran kaupassakin on ihan hyvä kysyä kirjallisesti ja saada vastaukset "paperilla" jos mahdollisia ongelmatapauksia tulee.

Ei ollut edes ensimäinen kerta, noin vuosi sitten olin ns vetämässä liipasimesta pelkän kuvan ja pyyntihinna perusteella, mutta kysyin kuitenkin kellosta pari relevanttia kysymystä sähköpostilla... hiljaisuus. Ostin sitten Chrono24 kautta.

Mun mielestä yrityksen ollessa kyseessä ei ole mitään hyväksyttävää syytä olla vastaamatta sähköposteihin. Ainakin se on helvetin huonoa bisnestä, jos ei muuta! Itsekin yrittäjänä tiedän, että siihen menee aikaa, ja joskus ärsyttää vastata typeriin kysymyksiin, mutta kun ei se oikeesti vaadi itseltä paljoa, ja joskus diili voi olla yhdestä sähköpostista kiinni, niin miksi jättää vastaamatta.
Sähköposti on kumminkin nykyaikaa, ja sieltä on jälkeenpäinkin helppo tarkistaa, mitä on tullut lupailtua. Eikä asiakaskaan pääse jymäyttämään väittämällä, että puhelimessa sovittiin sitä ja tätä :D

ps. EN operoi kelloalalla!
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Kaupanteko yleensä.....

Maks sanoi:
jkk sanoi:
Suunnilleen samasta syystä olen pysynyt täältä pois. Myyjää kehutaan, mutta kun homma selviää vitsiksi (sekoiluksi) ja sen kirjoittaa niin moderaattori poistaa. Ei kyllä poista aiheettomia kehuja. Ihmeellistä moderointia. Tuli mieleen, pitäkää tunkkinne. :worthy


Kommentoitko markkinapaikalla? Siellä on tasapuoliset säännöt, ilmoitusta ei kai pääsääntöisesti saisi kommentoida ;)

Juuri näin. Kaikki kommentointi on kielletty markkinapaikalla. Vastaan mielelläni markkinapaikan moderointia koskeviin kysymyksiin ja otan vastaan kehitysehdotuksia.

Markkinapaikan säännöille löytyy oma ketjunsa:
http://kellofoorumi.com/index.php?topic=2158.0
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 596
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös