Tervetuloa

Suomen suurimmalle kelloaiheiselle keskustelufoorumille

Liity mukaan!

Kelloharrastajien tulotaso

Vuositulot (ansio + pääomatulot brutto)

• Ääniä yhteensä
    180

Tampio

Jäsen
Tykkäyksiä
0
Pistetäänpä tällainen hieman leikkimielinenkin profilointikysymys, kun verotiedotkin on taas julkaistu ja lööppilehdissä kohkataan asiasta jo kolmatta päivää. Ylläpito poistakoon, jos tuntuu että on jollain tapaa sopimatonta kysellä ihmisten tuloista.

Itseäni siis kiinnostaa, onko tulotasolla jotain tekemistä kelloinnostuksen kanssa. Palstalla näkee kelloja laidasta laitaan ja usein myös niitä hyvinkin arvokkaita yksilöitä. Olisi mielenkiintoista tietää, onko kelloharrastus vain varakkaampien snobbailua, vai ostetaanko hieman vaatimattomimmillakin tuloilla hienoja ja arvokkaita tiukuja.

Swissjürgen

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0
Vs: Kelloharrastajien tulotaso

Lähestyisin tätä kysymystä enemmän siitä näkökulmasta, että paljonko esim. vuosituloista menee harrastustoimintaan tai moninkokertainen kuukausitienesti ranteessa tikittää. Kaikkihan on suhteellista.

Toisessa rakkaassa harrastuksessa eli sijoittamisessakin enemmän arvostaa niitä, jotka onnistuvat saamaan vähällä enemmän kuin tylsän rahaston päällä istuvia rahakeisareita. Tonnilla on vaikeampi tehdä tonni kuin kymppitonnilla.

Tampio

Jäsen
Tykkäyksiä
0

Eihän tämä kysely sinällään mitään kerro, tulothan voi olla vaikka nolla, mutta omaisuus silti mittava.

Ehkä mielenkiintoisempaa olisi kysyä omaisuuden määrää ja kalleimman kellon arvoa :)

Tampio

Jäsen
Tykkäyksiä
0

Yllättävänkin hyvin tähän tullut vastauksia ja jo tulleiden vastausten perusteella näyttäisi palstalla pyörivän kohtuullisen keskituloista porukkaa.

ML 112

Jäsen
Tykkäyksiä
0

Ai siinä kysyttiin vuosituloja, mä katoin että kuukausi.. ;D

Tampio

Jäsen
Tykkäyksiä
0

ML 112 sanoi:
You lucky bastard! :goodjob

Priima

Aktivisti
Tykkäyksiä
9

Tampio sanoi:
ML 112 sanoi:
You lucky bastard! :goodjob
Niin, onhan se varmaan palkannauttijoille tuttu ilmaus tuo kuukausi mutta täällä lienee muitakin kuin minä, joiden tulot vaihtelee kuukausittain, jopa 0 € - 100 000€ riiipuen miten saa rahoja kotiutettua.
Lisäksi kustannukset elää vielä omaa elämäänsä, joten minulle helpompi ilmaus on vuositulo, joka sekin vaihtelee sen mukaan miten raha liikkuu, vaikka tavoitteena on pitää se mahdollisimman vakiona.

Vintage-Mies

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Tampio sanoi:
Eihän tämä kysely sinällään mitään kerro, tulothan voi olla vaikka nolla, mutta omaisuus silti mittava.
Ehkä sellaisiakin ääliöitä on, jotka eivät saa mittavaa omaisuuttaan poikimaan, mutta oikeasti raha tulee rahan luo. Yleensä mittavan omaisuuden omistajilla on myös mittavat pääomatulot.

Casiodude

Wake up and elevate your game!
Tykkäyksiä
0

Vintage-Mies sanoi:
Tampio sanoi:
Ehkä sellaisiakin ääliöitä on, jotka eivät saa mittavaa omaisuuttaan poikimaan, mutta oikeasti raha tulee rahan luo. Yleensä mittavan omaisuuden omistajilla on myös mittavat pääomatulot.
Itse silmäilin verotiedoista muutamia opiskelukavereita. Monien vuositulot yli 300k€, mutta ei euroakaan pääomatuloja, ja tuosta veroja se 55%.

Mihin ne rahat menee? Kuulemma asuntolainaan, autoon ja "kulutukseen". Mitään ei jää fikkaan, paitsi se tönö, jossa ollaan all-in.

Itse pyrin vähän toisin käyttämään vähempiä rahojani. Kulut minimiin ja kaikki mahdollinen varallisuuteen hajautetusti.

Kellouutiset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
7 299
Jäsenet
4 414
Uusin jäsen
Ezgoes
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet