Kellohulluuden oireista

aristos

Uusi jäsen
Liittynyt
1.5.2013
Viestit
13
Minulla on tapana silloin tällöin ottaa kelloni esiin ihailtaviksi. Saatan istua pitkät tovit käännellen ja väännellen niitä, tutkien ja ihaillen niiden kauneutta, suuren tunneryöpyn vallassa.
Kiinnitän huomion heti kun näen jonkun kädessä hienon kellon ja voin heittäytyä juttusille sellaisen kellon omistajan kanssa. Joskus riittää että näen jonkun seisovan kellokaupan näyteikkunan edessä ja alan utelemaan kaikenlaista varsin epäsuomalaiseen tyyliin.
Ymmärrän olevani hullu, mutta vaaraton muille. Mitä muita oireita kelloihmisillä esiintyy?
 

T4VI

Uusi jäsen
Liittynyt
11.12.2014
Viestit
90
Vs: Kellohulluuden oireista

Itsessäni huomaan tuota samaa oiretta. Joskus vaimokin jo ihmettelee, kuinka jaksan katsella ja tutkia vanhoja tuttuja kelloja suurennuslasilla.

Myös nyt olen huomannut katselevani paljon enemmän ihmisten ranteita, ja mitä kelloja niissä keinuu. Harmikseni olen kyllä huomannut, että todella "harvalla" edes on kelloa kädessä!

Kellokauppojen näyteikkuinoiden ohi kulkeminen vaimon kanssa poitsu rattaissa sunnuntai aamuna, kuuluu sunnuntaihin, take away -kahvia ja kauniita kelloja, ai ai! Harmittavasti noi kellot tuppaa vähän huonosti vaihtumaan noissa ikkunoissa.

Ja kyllä pahin oire itsellä on tuo kellojen tekniikan ihmettely, blogien lukeminen, foorumin projekti kertomusten lukeminen uudestaan ja uudestaan... WUS on myös todella koukuttava!
 

Mars

Uusi jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
51
Vs: Kellohulluuden oireista

Ei mun oire, mutta: muutama vuosi sitten istuin työmatkailtaa Pariisin 16. osassa (Passy) jossain bistrossa, ranteessani antiikkinen Paul Buhre noin v:lta 1900, ja joku täysin tuntematon, englannin ääntämisen perusteella ei-ranskalainen, tuli kunnioittamaan kelloani ravintolan ihan toiselta laidalta. Muutama ajatus sitten vaihdettettiin kelloista.
 

op

Jäsen
Liittynyt
23.4.2013
Viestit
367
Vs: Kellohulluuden oireista

No joo, kyllähän sitä tulee muiden ranteita vilkuiltua, ja joskus jos ajankohta on hyvä, niin voi juttusillekin alkaa jonkun oudon kanssa, tai ainakin kysäistä jotain mielenkiintoisesta kellosta. Kaverit ja tuttavat kyllä aika monet tietävät tästä kellotaudista, ja joskus joku jotain kyselevätkin kelloista ja mielelläni kyllä kerron jos jotain tiedän kysytävästä asiasta. Muutaman kerran ollaan käyty tunnin parin keskutelujakin kelloista tuttujen kanssa tai jos paikalla on ollut tutuntuttuja, jotka ovat halunneet tietää asiasta jotain. En kuitenkaan varsianaisesti tyrkytä tietojani ja juttujani, mutta kysyttäessä kyllä kerron ja vastailen.

Nyt viimeksi jäi askarruttamaan, kun katseltiin hifiharrastajien kokoontumisessa Portnoy/Sheehan/MacAlpine/Sheriniain Live In Tokyo -blurayta, että mikähän kello sillä Sheehanilla oli ranteessa...?
 

T4VI

Uusi jäsen
Liittynyt
11.12.2014
Viestit
90
Vs: Kellohulluuden oireista

op sanoi:
Nyt viimeksi jäi askarruttamaan, kun katseltiin hifiharrastajien kokoontumisessa Portnoy/Sheehan/MacAlpine/Sheriniain Live In Tokyo -blurayta, että mikähän kello sillä Sheehanilla oli ranteessa...?

Hep, tuossa taas yksi oire, itse tulee myös elokuvissa/sarjoissa kytättyä ranteita, että mikä siellä vilahtaa, harmi kun suurin osa jää arvoitukseksi.
 

qwerty

Uusi jäsen
Liittynyt
27.2.2015
Viestit
9
Vs: Kellohulluuden oireista

Juu, tuntuu olevan tarttuvaa laatua tää tauti. Viikonloppuna katselin snookerikisoja Kiinasta ja monella pelaajalla oli aika näyttäviä kelloja ranteessa. Yritin tunnistaa niitä, mutta huonolla menestyksellä. Varmaan seuraavaksi tietoa etsimään netistä...
 

chevybm

Jäsen
Liittynyt
4.2.2014
Viestit
332
Vs: Kellohulluuden oireista

Pakko myöntää että minullakin menee aina vähän väliin aikaa kun istun ja ihailen omia kelloja :D
Hulluutta tämä on varmaan jollain tavalla mutta hyvää sellaista!

Mutta itse asiassa aika samanlaista fiilistelyä mitä tulee kun putsaa ja huoltaa Ambassadeur keloja tai myös verrattavissa kun puhdistaa ja räplää harrasteautoa.
 

Kellox

Jäsen
Liittynyt
5.10.2013
Viestit
166
Vs: Kellohulluuden oireista

Katohan, sinullahan on sama harrastus kuin minulla. Siinä mahtavien lyöntien lomassa on kiva kuikuilla ja arvuutella mitä on ukolla ranteessa ja kuukkeli laulaa... ;D

qwerty sanoi:
Juu, tuntuu olevan tarttuvaa laatua tää tauti. Viikonloppuna katselin snookerikisoja Kiinasta ja monella pelaajalla oli aika näyttäviä kelloja ranteessa. Yritin tunnistaa niitä, mutta huonolla menestyksellä. Varmaan seuraavaksi tietoa etsimään netistä...
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: Kellohulluuden oireista

Ebayssa ja Chrono24:ssä tulee pyörittyä tuntikausia vaikka edellinen kellokin on vielä postissa eikä ole rahaa. :p
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Kellohulluuden oireista

Hra Google kuumana päivä tai pari sen jälkeen, kun on turta ja ihmetys siitä, että on se outoa, kun mikään uusi ei kiinnosta..
 

aristos

Uusi jäsen
Liittynyt
1.5.2013
Viestit
13
Vs: Kellohulluuden oireista

"Pahin" oire on se että kyselee tuntemattomilta ihmisiltä, esim. kahvilassa/baarissa, että:"Anteeksi mutta mikähän kello sulla on ranteessa?".
Mutta toisaalta Suomessa puhutaan muutenkin liian vähän, niin on se hyvä että jäyhät suomimiehet saavat keskustelun aikaiseksi edes kelloista (pyydän anteeksi sanaa "edes" ;))

Ja tietenkin kaikkien televisopersoonien kelloja tulee bongattua, turhanpäiväisestä juontajasta poliitikkoihin ja kovemman luokan johtajiin."

Jep, näin on. Joistakin alunperin mielenkiintoisista tv-haastatteluista katoaa haastattelun sisältö aivan tykkänään kun keskittyy tutkiskelemaan sitä kelloa ranteessa. Eikä mitään muuta näe kun sen kellon, kuulokin on lakannut toimimasta!
 

Nissilä

Jäsen
Liittynyt
21.4.2013
Viestit
162
Vs: Kellohulluuden oireista

aristos sanoi:
"Pahin" oire on se että kyselee tuntemattomilta ihmisiltä, esim. kahvilassa/baarissa, että:"Anteeksi mutta mikähän kello sulla on ranteessa?".
Mutta toisaalta Suomessa puhutaan muutenkin liian vähän, niin on se hyvä että jäyhät suomimiehet saavat keskustelun aikaiseksi edes kelloista (pyydän anteeksi sanaa "edes" ;))

Ja tietenkin kaikkien televisopersoonien kelloja tulee bongattua, turhanpäiväisestä juontajasta poliitikkoihin ja kovemman luokan johtajiin."

Jep, näin on. Joistakin alunperin mielenkiintoisista tv-haastatteluista katoaa haastattelun sisältö aivan tykkänään kun keskittyy tutkiskelemaan sitä kelloa ranteessa. Eikä mitään muuta näe kun sen kellon, kuulokin on lakannut toimimasta!

Heh tuo oli hyvä, "kuulokin on lakannut toimimasta", hyvä etten ole ainoa!!!!!!
 

MM81

Jäsen
Liittynyt
11.6.2013
Viestit
267
Vs: Kellohulluuden oireista

Näkeekö joku muukin tässä kellomiehen/naisen huvipuistolaitteen??

https://www.youtube.com/watch?v=9Ouxhqz7Y7w
 

kr1234

Jäsen
Liittynyt
26.6.2013
Viestit
233
Vs: Kellohulluuden oireista

Noniin! Nyt löytyi vähän isompi winder :)!
 

Nissilä

Jäsen
Liittynyt
21.4.2013
Viestit
162
Vs: Kellohulluuden oireista

kr1234 sanoi:
Noniin! Nyt löytyi vähän isompi winder :)!

Kun tulee se kuusikymmentämiljonaa EuroJackpotista, niin tuo olisi ihan varteen otettava vaihtoehto, kunhan piipahtaa ensin Genevessä ostamassa sen parisataa kelloa :p
Eli sitä lottovoittoa odottaessa, juu :sorry
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Kellohulluuden oireista

Mun käyttökellojen määrä on vähentynyt paristakymmenestä kahteen viimeisen kolmen vuoden aikana. Tie tähän on ollut monivaiheinen ja kokemuksia antava, siten että kaksi tai kolme kelloa on vaihtunut yhteen. Tosin välillä määrä on myös kasvanut heräteostosten myötä. Ranteessa on käynyt hyviä ja huonoja vaihtoehtoja monelta valmistajalta. Nykyisiin olen tyytyväinen, eikä vaihtokuumetta ole ollut edes lievää sellaista. Näiden valintaa onkin edeltänyt pidempi harkinta-aika. Vaihtorulijanssissa Seamaster Pron vaihto Planet Oceaniin on jäänyt kaivelemaan. SMP:n ollessa lähes täydellinen metallirannekkeinen diver. PO:n oli mulle liian iso ja painava (45.5mm), vaikka teknisesti hieno peli olikin.
 

mp67

Jäsen
Liittynyt
19.9.2013
Viestit
444
Vs: Kellohulluuden oireista

pietu sanoi:
Mun käyttökellojen määrä on vähentynyt paristakymmenestä kahteen viimeisen kolmen vuoden aikana. Tie tähän on ollut monivaiheinen ja kokemuksia antava, siten että kaksi tai kolme kelloa on vaihtunut yhteen. Tosin välillä määrä on myös kasvanut heräteostosten myötä. Ranteessa on käynyt hyviä ja huonoja vaihtoehtoja monelta valmistajalta. Nykyisiin olen tyytyväinen, eikä vaihtokuumetta ole ollut edes lievää sellaista. Näiden valintaa onkin edeltänyt pidempi harkinta-aika. Vaihtorulijanssissa Seamaster Pron vaihto Planet Oceaniin on jäänyt kaivelemaan. SMP:n ollessa lähes täydellinen metallirannekkeinen diver. PO:n oli mulle liian iso ja painava (45.5mm), vaikka teknisesti hieno peli olikin.

Komppaan pietua tuossa, mulla oli 42mm PO ja ranteessa todella korkea. Nyt keraaminen SMP jossa aivan upea rannetuntuma. Ei silti tarkoita ettei joskus vielä PO. Upeita kelloja molemmat! :)
 

kr1234

Jäsen
Liittynyt
26.6.2013
Viestit
233
Vs: Kellohulluuden oireista

Miten niin maailma on erinäköinen kelloharrastajan silmin?

Koko päivä tuijotettu tuotekoodeja ja yhden niistä loppu on LN. Ei saa duunia tehtyä ilman, että ajatukset harhailee :D.

Ja tämä oli pakko jakaa jonnekin, koska muuten se olisi pyörinyt mielessä loppupäivän 8).
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Kellohulluuden oireista

Eihän tästä mitään tule. Olen nyt selaillut varmaan kaikki suomalaiset kellofirmojen nettisivut chrono-kuumeessani. Jotenkin päässä jyskyttää joko valko- tai mustatauluinen chrono, etunenässä Speedy (Pro), myös Tudor on herättänyt omistushaluja. Kuin myös El Primero.

Pitää vaan säästää jostain, tai flipata. Menee järki...
 

samyel

Aktivisti
Liittynyt
23.7.2014
Viestit
584
Vs: Kellohulluuden oireista

Hehe, taitaa kulkea laumoissa nämä haaveet. Speedy on ollut haaveissa itselläkin, kunnes sain taottua järkeä päähäni. Nyt on sitten vintage-chrono tulossa, kun tuntuu suorastaan halvalta hankinnalta Speedy-etsinnän jälkeen. :rock
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 597
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös