Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
597
Vs: KELLOMIES kello

Niin näitähän on ollut ja tulenee olemaan. Tuoko joku nimi lisäarvoa, kuka tietää sen voi jokainen itse päättää, ei se ainakaan tee kelloa paremmaksi tai huonommaksi.

Tuoko Pinninfarinan logo perus Eternaan lisäarvoa, tuskin mutta se kuten Kellomieskin tekee sarjasta rajoitetun ja vähän erilaisen.

14066365.t.jpg
 

Vayrymat

Jäsen
Liittynyt
11.5.2013
Viestit
399
Vs: KELLOMIES kello

Seuraavaksi patsas Espooseen 8) Onhan tuo kiva kello jos tykkää, moni on jo tykännytkin. Mielenkiintoisen pointin olet tuonut esille, itse en tuota tiennyt.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: KELLOMIES kello

Idea lienee siinä, että ne tekee, ketkä tekee - ja voi, muut arvioivat tekoja.

Oman (50 kpl LE) kellosarjan tuottaminen aikuisten lelukirjallisuuden (Kellomies, Ajan mestarit, Prätkämies) ja henkilöbrändäytymisen (Kellomies) ohessa melko luonteva teko. Ja jatkumo hyvinkin pitkäjänteinen ja siisti. Ilman tuota taustaa ei hanke pitäisi vettä.

Toiset tekee, me muut puhumme.
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: KELLOMIES kello

Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Mun mielestä hienoa jos joku tekee jotain kellokulttuurin eteen.
 

Vayrymat

Jäsen
Liittynyt
11.5.2013
Viestit
399
Vs: KELLOMIES kello

Niin, Joonahan hoiti itsenäisesti tämän mihin me emme kyenneet muutama vuosi sitten.. Ehkä tämä paikkaa nyt KF-kelloa. Eihän tässä nyt kyseenalaisteta hänen merkitystään suomalaiseen kellokulttuuriin.
 

vieteri

Jäsen
Liittynyt
2.10.2015
Viestit
110
Vs: KELLOMIES kello

Tämä Kellomies-kellon julkistus, sekä siihen liittyvä havainto käytetystä kellomallista on varsin mielenkiintoinen case.

Kellomies-kellon julkistusinformaatio antoi ainakin minulle henkilökohtaisesti mielikuvan tilaustyönä tuotetusta rajatusta erikoissarjasta, jota kello ei mielestäni pelkällä uudestaan brändäämisellä edusta. Toki vähänkään kelloista ymmärtävä voi jo pelkän myyntihinnan perusteella päätellä, ettei kyseessä voi olla mitään muuta kuin olemassa olevan mallin uudelleenbrändäys.

Tuon julkistusinformaation uudelleen luettuani (olettaen, ettei materiaalia ole julkistuksen jälkeen muokattu) se ei kuitenkaan mielestäni johda tietoisesti lukijaansa harhaan mutta silti herää kysymys, että miksi kellon valmistaja on jätetty täysin markkinointimateriaaleissa mainitsematta - miksei kelloa ole voitu reilusti markkinoida esimerkiksi Cover COA5.08 Kellomies Limited Edition -mallina tjsp?

EDIT: En siis itse ollut julkistustilaisuudessa paikan päällä ja kuulisin itsekin mieluusti, että millä tapaa kelloa markkinoitiin ko. tapahtumassa - oliko esimerkiksi kellon valmistajasta ja alkuperäisestä mallista puhetta yms.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: KELLOMIES kello

Tilaisuudessa kerrottiin, että kyseessä on sveitsiläinen valmistaja (nimeä ei puheissa mainittu), jonka kanssa ja jonka aihion pohjalle kello on tehty. Designin osalta ainakaan omaan korvaani ei kantautunut sellaista, että se olisi ns. omaa tuotantoa vaan esimerkiksi kopan osalta todettiin, että se on juuri tällainen hieman paksu, koska se on mitä valmistajalta saa.

Joonaa sen verran tuntevana koneistovalinta oli ilmeinen, sillä hän on ns. ETA-miehiä.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: KELLOMIES kello

Casiodude voisi vetää vähän henkeä.
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: KELLOMIES kello

Kyseisen kelloprojektin vetäneet henkilöt ovat hyvin tavoitettavissa mm. somen tai puhelimen välityksellä, jolloin asian olisi voinut ennen oman hypoteesin faktana julistamista selvittää in person. Mutta ei, herrassa ei ole miestä sen vertaa olemaan suoraan yhteydessä, vaan tyydyit ampumaan nimimerkin suojista mielipiteesi faktana.

Sen kaikki näkevät, että kellot ovat nimeä lukuunottamatta identtiset, mutta entäpä kun se kellon valmistaja ei ole Cover, vaan tehdas jonka bisnes on private label -kellotuotanto, jonka asiakkaana on myös Cover.

Tämän olisit saanut selville jos olisit asianosaisilta kysynyt, kuten itse nyt vielä erikseen tein. Mutta ei.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: KELLOMIES kello

Jos lopetetaan keuhkoaminen. Se ei ole Cover, vaan samalta tehtaalta tuleva kello. Niitä on myös muilla merkeillä käytössä. Eli Cover ja tämä ovat "suht samanlaisia".

Herrasmieslajin parissa tällainen nettiraivo ja fleimi on paitsi hyvin epäsopivaa, erityisen huonotapaista missä vain mestoilla. Jos tekee mieli haukkua, riehua ja riidellä, on syytä etsiä siihen sopivat palstat.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: KELLOMIES kello

Casiodude sanoi:
Maira sanoi:
Casiodude voisi vetää vähän henkeä.

Väitätkö ettei tällä kertaa ns. osunut ja uponnut?

Ei, virheellistä infoa ja tässä on mokannut vain hiillostaja itse, kuten n. 99,7 % kaikesta someraivosta. Mitään hyvää ei seuraa kohupaljastuksista, joiden taso on tarkistamaton huhupuhe ja lopulta erheellisyys. "Janetskin-kamaa"
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 605
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös