Kellon vakuuttaminen

mikasoi

Uusi jäsen
Liittynyt
2.12.2013
Viestit
16
Moi kaikki kellonaiset ja -miehet. Kun nyt uusi kello on kotiutunut ranteeseen, on tullut mieleeni ajatus vakuuttaa kello. Tietenkin vakuutusyhtiö on hyvä paikka kysyä asiaa, mutta mitenkäs te olette asian ratkaisseet?
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Kellon vakuuttaminen

mikasoi sanoi:
Moi kaikki kellonaiset ja -miehet. Kun nyt uusi kello on kotiutunut ranteeseen, on tullut mieleeni ajatus vakuuttaa kello. Tietenkin vakuutusyhtiö on hyvä paikka kysyä asiaa, mutta mitenkäs te olette asian ratkaisseet?

Kotivakuutus.
 

hookoo

Uusi jäsen
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
55
Vs: Kellon vakuuttaminen

Pohjolassa tarvitsi arvotavaravakuutuksen. Matka- ja kotivakuutuksen välissä oli joku kumma gäppi minkä vuoksi itse aikanaan siihen päädyin. Tosin oli omassa tapauksessa ainakin hyvin edullinen lisävakuutus niin ei sen puolesta tarvinnut hirveästi pähkäillä. Vakuutusyhtiökohtaista varmaan tarvitseeko erillistä vakuutusta.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Kellon vakuuttaminen

Mulla kuuluu kotivakuutukseen 5000 asti.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Kellon vakuuttaminen

Joo, kuten toinen JP mainitsi, niin ainakin if:llä menee viiteen kiloon kotivakuutus per esine. Itse kun kelloja ja kitaroita kerään, niin menee useammankin esineen osalta yli tuon, mutta lienee parempi "vakuuttaa" omasta pussista, ellet sitten ole ostanut esim. 150k€ maksavaa Audemars & Pigueta! ;)
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Vs: Kellon vakuuttaminen

Muistelin että arvotavaravakuutus korvaa myös kellon unohtamisen/hukkaamisen (ilman rikosta) mitä taas if kotivakuutus ei korvaa?
 

hookoo

Uusi jäsen
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
55
Vs: Kellon vakuuttaminen

Pohjolalla kotivakuutus muistaakseni korvaa kotona ja pihapiirissä. Matkavakuutus taas oliko 50km etäisyydellä kotoa. Tuolla välillä taas ei kumpikaan. Ulkomuistista nyt tulee, jos puhun huuhaata niin sitten vakuutusneuvoja vedätti aikanaan :)
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Kellon vakuuttaminen

Laaja kotivakuutus Fenniassa korvaa 10.000€ euroon arvotavarat. Korvaa ryöstön, varkauden, äkillisen vahingon esim pudottaa kotona lattialle, mutta ei hukkaamista.
Kysyin miten paljon vakuutus nousee jos korvaussumma nostetaan esim 20.000€ asti ja vastaus oli 50€/vuosi. (kotivakuutus korvaa pohjoismaissa, ulkopuolella sitten matkavakuutus sen mitä korvaa)
Eivät vaadi luettelointia ja yksilöintiä, mutta ihan järkeväähän olisi kuvata ja luetteloida kaikki arvotavara ja toimittaa vakuutusyhtiölle säilöön.
Vertailin IF:iä (huonoin ja kallein) sekä Tapiolaa (laajat korvaukset mutta kalliimpi kuin Fennia)
 

henkari

Uusi jäsen
Liittynyt
5.4.2015
Viestit
15
Vs: Kellon vakuuttaminen

Kotivakuutus korvaa kotona ja puutarhassa, tosin ainakin Fennia pyysi valokuvat ja dokumentit hankinnoista arkistoihinsa, kertoivat käytäntönään, että tällaiset hankinnat pitää muutenkin ilmoittaa.

Matkavakuutuksessa on sellainen miina, että kun tyypillisesti korvauksien enimmäissummat on luokkaa "1500€" niin matkoilla kellon kadottaessaan matkavakuutus korvaa vain tuohon limiittiin asti. Eli tuo korvausraja kannattaa samalla nostaa asianmukaiselle tasolle.

Ja näin tuli samalla korkattua palstaneitsyys, pitkäaikaisen passiivisen seurailun jälkeen... :rock
 

china

Uusi jäsen
Liittynyt
9.6.2013
Viestit
25
Vs: Kellon vakuuttaminen

Minulla on myös Fenniassa vakuutus ja toisaan 10keur on se raja. Matkavakuutuksessa olen nostanut rajan korkealle alun perin urheiluvälineiden vuoksi, mutta toki se kattaa myös kellon-
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös