Kelloprojekti kasaa-se-itse #3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markoh
  • Aloitettu Aloitettu

markoh

Jäsen
Kaikki on vielä vinksin vonksin, eikä valokaan riitä kuvaamiseen. Taulu ja "indeksirengas" alkavat kuitenkin olemaan viimeistelyä vailla valmiita:

sovitus.jpg

Loput osat tulivat tänään, joten ehkä tämä saadaan vielä kasaan..

Vs: Kelloprojekti kasaa-se-itse #3

En ollut taulun sävyyn tyytyväinen, joten se meni vielä kerran uusiksi.

tauluv2.jpg

tauluv1.jpg

Liikkeelle lähdettiin sorvatusta aihiosta. Aihiota piti ohentaa ja tasoittaa melkoisesti. Kuvassa taulu on hiottu lähes peiliksi. Tämän jälkeen se vielä kiillotettiin, jonka jälkeen damaskikuvio syövytettiin jälleen esiin.

tauluaihio.jpg

Indeksirengas on alkujaan vanhasta kiintolevystä purettu levyjen kiinnitysosa.

pienenee.jpg

alkurei%C3%A4t.jpg

isommatrei%C3%A4t.jpg

Reunat on kiillotettu ja pinta on harjattu. Tätä joutuu tosin vielä hieman ohentamaan.

valmis2.jpg

Hienoa työtä! Mitä ainetta tuo taulu tarkemmin ottaen on?

Todennäköisesti taottua terästä. Hieno idea!

Jep, taottua- / damaskiterästä.

Hyllyssä odottaa yksi ST36, eli kiinalainen 6497 kopio. Taidan lähteä tällä koneistolla liikkeelle, kunnes löydän hienomman. Jos jollain on ylimääräisenä kohtuuhintainen 6497 tai 6498, niin saa tarjota 8)

http://www.ebay.com/itm/ETA-UNITAS-6498-Elaboree-GENFER-SCHLIFF-GEBLAUTE-SCHRAUBEN-NEUWARE-2013-/231072836676?pt=Ersatzteile&hash=item35cd03ac44
En tiedä onko halpa vai kallis? Ainakin voi ehdottaa hintaa :)

markoh sanoi:
Jep, taottua- / damaskiterästä.

Kaunista katseltavaa myös kellotaulussa. Nimitys jo viittasi siihen, mutta halusin varmistaa. Astetta omaperäisempi tavanomaisten yksiväristen tai vain hiottujen rinnalle.

Taulu lopulta valmiina ja odottamassa indeksirenkaan kiinnitystä:

tauluv4.jpg

tauluv3.jpg

Upeaa jälkeä! Jään mielenkiinnolla odottamaan lopputulosta!

Tulee kyllä tosi hieno! Mielenkiinnolla odotan lopputulosta. :bravo

Tulipa tämäkin lopulta valmiiksi :rock

Taulu meni välissä vielä kerran uusiksi. Edellinen versio oli koteloituna omaan makuun nimittäin liian tumma sekä turhan levoton purppurasävyn takia.

finished1.jpg

finished2.jpg

finished3.jpg

finished4.jpg

finished5.jpg

Taulu elää valon mukaan nätisti ja kuvaaminen osoittautuikin yllättävän vaikeaksi. 43mm koppaa modasin hieman omiin käyttötarpeisiin sopivaksi. Koneistona on kiinanpoikien 6497 kopio, josta poistin pikkusekunnin käytöstä.

Täytyy myös lopuksi todeta, että taulun tekeminen käsin on kyllä kokeilupohjalta ja harrastelijavälineillä varsin haastavaa. Ehkäpä seuraava versio onnistuu jo helpommin.

Alkujaan muuten suunnittelin kellosta tulevan tämän näköisen :-\

sketsi.jpg

Aivan uskomattoman hieno! Pesee monet luksusmerkit mennen tullen!

Lopputulos on todella hieno. Uskon että kuvaaminen on vaikeaa, kun kyseessä on melko elävän värinen taulu. Olen törmännyt vastaavaan ongelmaan itsekin. Mutta näistä kuvista näkee, että idea ei ole mennyt hukkaan!

Kiitokset :)

Näissä värkkäilyissähän tulee väkisinkin kokeiltua uusia asioita ja opittua samalla uutta, joka on aina hyvä asia.

Mahtavuutta! Hienoa että joku jaksaa nykypäivänä tehdä itse. Ja osaa myös :worthy

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 301
Jäsenet
7 671
Uusin jäsen
sakke1
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back