Komplikaatiot nyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hm42
  • Aloitettu Aloitettu

hm42

Aktivisti
Olen itse muuttanut ajan myötä prioriteettia komplikaatioiden kanssa joita kelloon haluan.

Moon phase on siirtynyt turhuudesta haitaksi, koska jos kello pitää asettaa uudelleen aikaan, kuun asento on lisähankaluus säätää eikä yleensä kovin helppo. Se saa siis jäädä mielellään pois.

Ajanotto ja sen fiksummat variaatiot, rattrapante ja flyback, saa usein korvattua käännettävällä bezelillä. En niin tarkkaa aikaa juurikaan tarvitse jota bezillä ei saisi tunti- tai minuuttitasolla merkittyä. Ajanotto sinänsä on tärkeä. Usein nuo varsinaiset krono-koneistot vaan ovat liian lyhyen aikavälin mittareita tarpeeseen, ei minulla ole tarvetta mitata minuuttien aikaväliä niinkään kuin tuntien, ja siinä kierrettävä bezel riittää hyvin.

Päivyri. Joo, päivämäärää tarvitsen usein. Tsekatakseni vaikkapa onko maito jääkaapissa vanhentunut. Kun jääkaapin edessä seisoo niin sen voi parhaiten katsoa kellosta.
Tuplapäivyri on myös enemmän hyöty kuin haitta, vaikkakin hieman vähemmän tärkeä. Päivän asettaminen menee siinä samassa kuin päivämäärän, toki.

Perpetual-kalenteri on tuskaa asettaa aikaansa jos kelloa ei hetkeen käytä. Annual-kalenteri niinikään, vain vähän vähemmällä tuskalla. Molemmissa vaikuttaa se, miten helppo on aikaan asetus kellossa jonka veto on loppunut. Yleensä liian hankala hyötyyn nähden.

Herätys. Yksinkertaisena asetettavana miksei, tarve on olemassa. Tämä on erillisten herätyskellojen kanssa helposti korvattavissa tosin.

GMT. Tupla-aika pysyy tärkeänä ja on helppo ylläpidettävänä.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 304
Jäsenet
7 672
Uusin jäsen
Järvi
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back