Lasin sisäpuolen roska

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
Lonkun lasin sisäpuolella on pieni mutta selvästi erottuva metallilastu. Kiiltävyydestä päättelin että on metallia. Kannattaako laittaa huoltoon ja poistattaa?
 
Viimeksi muokattu:

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
Nyt roska on tippunut kellotaululle. Ei kehtaa noin pientä ongelmaa takuuseen näinä aikoina lähettää. Roska ei peilaa taululta ollenkaan niin pahasti kuin lasista. Tosin voi muuttaa vieläkin paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
^Tuota kanssa mietin että ennenpitkää putoaa päivyrin aukosta alas koneistoon..
 

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
Jos olisi omassa kellossa, mitä itse tekisitte?

1.5 v takuuta jäljellä joten kiire ei ole ja joka tapauksessa jää pandemian jälkeiseksi toimenpiteeksi kun maailma on palannut uuteen entiseen.
 

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
Se on metallilastu. Tottelee magneettia. Siirsin sen kauemmaksi päivyrin aukosta.
 

Kaupamees

Jäsen
Liittynyt
25.4.2018
Viestit
117
Magneetti ja kello kannattaa pitää etäällä toisistaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
^ Harva varmaan ottaa kelloa ranteesta kun käyttää magneettitaskulamppua, nyt taskulappu meni kerran lasin yli ja magneetti siirti lastun toiseen reunaan odottamaan poistoa.
 

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
Nyt rupesi sitten kiinnostamaan että mitä vahinkoa magneetti voi kellolle tehdä?
 

Kaupamees

Jäsen
Liittynyt
25.4.2018
Viestit
117
Magnetisoi osat, kello käy nopeammin tai hitaammin, joskus molempia. Itse käytän Longinesin VHP:tä työ/harrastuskäytössä, koska tuossa pitäisi olla hyvä suoja magneetteja ja iskuja vastaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
Ok, pitää toivoa ettei tuo yksi pyyhkäisy kerennyt magnetisoida osia...
 

Kaupamees

Jäsen
Liittynyt
25.4.2018
Viestit
117
Ei magnetisointi kelloa pysyvästi riko, sen voi demagnetisoida vaikka itse. Kelloseppäkään ei varmaan operaatiosta paljoa ota.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Takkar

Uusi jäsen
Liittynyt
18.2.2020
Viestit
24
Hyvä ettei tullut tehtyä mitään peruuttamatonta. Kerron huoltoon että olen käyttänyt magneettia lastun siirtoon.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös