W.R.C.

Aika ei lopu.
4Yw7NC6.jpg

https://www.mondaniweb.com/magazine/mondani-magazine-2020-issue-3.html#book/90

https://www.mondaniweb.com/mondani-magazine/

hm42

Aktivisti
Neljä vuotta on kohta kulunut Leijona Heritage 1907 (Voutilainen X Leijona) -sarjan julkaisusta. Ensin kolmen viisarin perusmallit, sitten krono ja viimeisenä suklari.
Pitkäaikaiseksi mainostettu yhteistyö Voutilaisen kanssa ilmeisesti jatkuu edelleen, kiinnostavaa on seurata mitä seuraavaksi on tulossa ja onko kellojen suosio taannut yhteistyön jatkolle mahdollisuuksia.
Varsinaista arvonnousua ei kuitenkaan kelloille (edes limited edition -malleille) ole vielä siunaantunut. Mallistossa on ollut hinnottelun osalta yllätyksiä, varsinkin Förstin hintaa on pidetty melko korkeana.

Mitäs nyt neljän vuoden jälkeen, ovatko omat arvionne brändistä muuttuneet?

Itse olen paria eri mallia käyttänyt hetken, ja pidin viimeistelystä mutta se avainkysymys on ollut koneistojen "tavanomaisuus" ja hintamielikuva. Koneisto on toki vain yksi osa kokonaisuutta, mutta helpoin vertailtava. Koppa, kellotaulu, viisarit, rannekkeet ym ovat aina hieman hankalampia laittaa järjestykseen ja vertailuun.

Samaan aikaan parhaat mikrobrändit ja myös keskikokoiset edullisemman hintaluokan valmistajat ovat nostaneet laatutasoaan huimasti jopa hieman alemmassa hintaluokassa, Christopher Ward näistä ehkä eniten itseäni ällistyttäneenä. Kilpailu siis kovenee ja ostajahan siitä hyötyy.

Onko Voutilainen X Leijona -sarjalle tässä markkinassa paikkaansa?

Koistinen

Aktivisti
Neljä vuotta on kohta kulunut Leijona Heritage 1907 (Voutilainen X Leijona) -sarjan julkaisusta. Ensin kolmen viisarin perusmallit, sitten krono ja viimeisenä suklari.
Pitkäaikaiseksi mainostettu yhteistyö Voutilaisen kanssa ilmeisesti jatkuu edelleen, kiinnostavaa on seurata mitä seuraavaksi on tulossa ja onko kellojen suosio taannut yhteistyön jatkolle mahdollisuuksia.
Varsinaista arvonnousua ei kuitenkaan kelloille (edes limited edition -malleille) ole vielä siunaantunut. Mallistossa on ollut hinnottelun osalta yllätyksiä, varsinkin Förstin hintaa on pidetty melko korkeana.

Mitäs nyt neljän vuoden jälkeen, ovatko omat arvionne brändistä muuttuneet?

Itse olen paria eri mallia käyttänyt hetken, ja pidin viimeistelystä mutta se avainkysymys on ollut koneistojen "tavanomaisuus" ja hintamielikuva. Koneisto on toki vain yksi osa kokonaisuutta, mutta helpoin vertailtava. Koppa, kellotaulu, viisarit, rannekkeet ym ovat aina hieman hankalampia laittaa järjestykseen ja vertailuun.

Samaan aikaan parhaat mikrobrändit ja myös keskikokoiset edullisemman hintaluokan valmistajat ovat nostaneet laatutasoaan huimasti jopa hieman alemmassa hintaluokassa, Christopher Ward näistä ehkä eniten itseäni ällistyttäneenä. Kilpailu siis kovenee ja ostajahan siitä hyötyy.

Onko Voutilainen X Leijona -sarjalle tässä markkinassa paikkaansa?
Paljon hyvää näissä on ja toivon ettei mallisarja kuolisi.

Jaloa olen useampaan otteeseen käpistellyt ja en edes hintaa pidä esteenä. Tuo massiivinen koko 45 mm kyseisellä kopalla kaatanut oston. Hieno kello, muttei oma vaatimaton ranne riitä kyseiselle. Kun saisi vastaavassa koossa kuin oma tyynykoppa Vostok noin 39mm tuo olisi omaan ranteeseen hyvä kello

Useampaan otteeseen sanonut, että useimmilla malleilla hinta on omaan makuun turhan jyrkkä. Lähinnä kun katsoo mitä muuta saa samaa samalla rahalla. Kun saa Tudoria, Breitlingiä ja Omegaa samalla rahalla ei leijona oikein riitä tällä toteutuksella. Tässä myös sellainen alkuaikojen GS:n ongelma jossa taulussa isolla Seiko. Hieman mystistä myös ollut viestintä siitä, mikä on Voutilaisen rooli näissä. Tiettyä avoimmuutta kaipaisi. Olen mainosvideot nähnyt ja tuosta oikein markkinointiviestin takaa totuus näy.

Tuohon nykyiseen hintalappuun ei mielestäni oikein rahkeet näillä kelloilla ja designilla riitä. En itse tuosta koneistosta niin ottaisi edes stressiä, In-house touhu vähän mennyt koomiselle raiteelle viimevuosina kilpailijoilla. Pitäisi inhoussin olla parempi kuin perus ETA-jotta siitä olisi hyötyä. Nyt on useampi firma myynyt melko haastavia koneita inhoussin vuoksi. Voutilaisen nimeä tauluun, hieman rohkeampaa designia ja tuplata hinta olisi oma ehdotus.

Mikäli itse istuisin merkin puikoissa pohtisin seuraavaa: Leijonalla vahva historia pukukellopuolella. Sporttikelloissa kova kilpailu tuossa 2000-5000€ kategoriassa, pukukelloissa ei niinkään. Tässä voisi olla selkeä iskun paikka ja tapa erottua markkinoilta.

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 843
Jäsenet
7 064
Uusin jäsen
Amijr
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet