Nissilä

Jäsen
Liittynyt
21.4.2013
Viestit
162
Lisäsin Longines kellomerkin, Sillä itselleni on tulossa n. viikon päästä:
Longines HydroConquest L3.642.4.96.6 - sinisellä taululla.

Sitä odotellessa, meinaan että se on sitten meikäläisen ensimmäinen mekaaninen kello.
Tilasin kelloni Laatukello.fi mestasta, vaikka kuva on Kultamerjan sivuilta.

11213.jpg
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Longines

Hyvä valinta, merkki ja malli :) Minulla on tällä hetkellä kolme, tykkään kovasti:

Longines Hydro Conquest Chronograph punaisella bezelillä ja valkoisella taululla 2014.
Longines Charles Lindbergh Hour Angle 1991 (oli hankkiessani käyttämätön full set)
Longines Olympic 2004 Chronograph 2004 (yhä käyttämätön full set, 7-viisarinen, ainoa kvartsini tällä hetkellä)
 

chevybm

Jäsen
Liittynyt
4.2.2014
Viestit
332
Vs: Longines

Onnea hankitaan!

Hydroconquestissa on mielestään hintalaatusuhde paikalla ja toi sininen väri alkoi mielyttämään omia silmiä sen verran että oli pakko ostaa sellaisen muiden kellojen seuraksi ;D

4C3CFC7D-FBD5-4712-8DAF-73708A255DA1_zps53x4dcrr.jpg
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Longines

Todella tyytyväinen longinesiin. Ranneke EHKÄ voisi olla VÄHÄN parempi, mutta ei se nyt mikään aivan P*skakaan ole.
Mietin just hankkisko toisen vai kokeilisko orista, sukelluspuolella kuitenkin pysyn. (Ehkä)
 

chevybm

Jäsen
Liittynyt
4.2.2014
Viestit
332
Vs: Longines

pitää paikkansa! ranneke voisi olla vähän ohuempi ja lukko pienempi! mietin tässä että pitäisikö ostaa kumiranneke kellolle kun ollaan lähdössä Seychelleille!
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
chevybm sanoi:
pitää paikkansa! ranneke voisi olla vähän ohuempi ja lukko pienempi! mietin tässä että pitäisikö ostaa kumiranneke kellolle kun ollaan lähdössä Seychelleille!

Osta metallilla ja sitten joku sopiva Hirch kiinni. Uusi Ayrton mallisto sopii hemmetin hienosti tuohon.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Longines

Itse hommasin viitisen vuotta sitten tämän, kun kuunkiertokello oli jo kuumottanut pidempään. Ei ole päivääkään kaduttanut, vaikka kokonsa puolesta tulee vähemmän käytettyä. Ja ehkä myös tyylinsä vuoksi...

ofmbWWy.jpg


YJG6WAI.jpg
 

Nissilä

Jäsen
Liittynyt
21.4.2013
Viestit
162
Vs: Longines

Nyt se myrkyn lykkäs ???

Sain tuon tilaamani Longines Hydroconcuestin pari päivää sitten.
Kello tuli todella huolellisesti pakattuna ja kun laitoin sen oikeaan aikaan sekä päivämäärän kohdilleen, niin hyvin näytti toimivan.

MUTTA päivämäärä ei ole vaihtunut itsekseen keskiyön jälkeen, kuten pitäisi :mad:
Siis mitä hevonkukkuuta!
Möikö ne mulle viallisen kellon, heti kättelyssä?

Kun sain sen käsiini, niin ajattelin että vedän sitä käsin n. 40 kertaa, jos ja kun se on varmaan ollut käyttämättä varastossa tms.
Tuosta Laatukellot.fi -nettikaupasta on kyllä kuultu sieltä sun täältä myös negatiivisia kommentteja.
Pitääkö minun jukolauta heti maanantaina soittaa niille ja sanoa että: "Myitte sitten valmiiksi viallisen aikaraudan?.

Hermot menee, tosissaan.

Onko teillä virka-iältään vanhemmilla mekaanisten kellojen harrastajilla mitään neuvoa mistä tuo päivämäärän automaattinen siirto seuraavalle päivälle ei toimi, eli mistä se saattaisi johtua? Auttakaa aloittelijaa mäessä!
Vai onko se lähetettävä huoltoon heti muutaman päivän jälkeen - Olen äimän käkenä, sillä muuten se rullaa kuten pitäisi.

Nissilä.

Ja kyllä, en siirtänyt kellon aikaa enkä päivämäärää kiellettyinä vuorokauden aikoina, vaan tarkasti tein edellä mainitut prosedyyyrit tarkasti ohjeiden mukaan. :mad: :mad:
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Nissilä sanoi:
Nyt se myrkyn lykkäs ???

Sain tuon tilaamani Longines Hydroconcuestin pari päivää sitten.
Kello tuli todella huolellisesti pakattuna ja kun laitoin sen oikeaan aikaan sekä päivämäärän kohdilleen, niin hyvin näytti toimivan.

MUTTA päivämäärä ei ole vaihtunut itsekseen keskiyön jälkeen, kuten pitäisi :mad:
Siis mitä hevonkukkuuta!
Möikö ne mulle viallisen kellon, heti kättelyssä?

Kun sain sen käsiini, niin ajattelin että vedän sitä käsin n. 40 kertaa, jos ja kun se on varmaan ollut käyttämättä varastossa tms.
Tuosta Laatukellot.fi -nettikaupasta on kyllä kuultu sieltä sun täältä myös negatiivisia kommentteja.
Pitääkö minun jukolauta heti maanantaina soittaa niille ja sanoa että: "Myitte sitten valmiiksi viallisen aikaraudan?.

Hermot menee, tosissaan.

Onko teillä virka-iältään vanhemmilla mekaanisten kellojen harrastajilla mitään neuvoa mistä tuo päivämäärän automaattinen siirto seuraavalle päivillä saattaisi johtua? Auttakaa aloittelijaa mäessä!
Vai onko se lähetettävä huoltoon heti muutaman päivän jälkeen - Olen äimän käkenä, sillä muuten se rullaa kuten pitäisi.

Nissilä.

Saattaa olla että olet aikaa asettaessa laittanut sen 12 tuntia "väärään" aikaan.
Eli olet laittanut kelloon aikaan klo 14, mutta kellon koneisto on ollut klo 02.

Nopeiten saat tarkastettua, kun kelaat ajan 12 tuntia eteenpäin ja katsot vaihtuiko päivä.
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
En tiedä oliko tuo editointisi tarkoitettu minulle vai muuten vain lisäinfona?

Meinasin sitä, että kellosi luulee, että kello on nyt 14.35 eikä 02.35, eikä tietenkään ole vaihtanut päivämäärää keskipäivällä.
Eli kellosi on 12 tuntia jäljessä.

Kelaa kelloa 12 tuntia eteenpäin ja katso onko päivämäärä vaihtunut.
 

Nissilä

Jäsen
Liittynyt
21.4.2013
Viestit
162
Vs: Longines

Aah! Tuo kellon siirtäminen 12 tuntia eteenpäin todellakin toimi. Kiitos ja kumarrus, good job guys :goodjob.

Taas noviisi oppi jotain uutta mekaanisista kelloista, vaikka kyse oli ihan ns. maalaisjärkiratkaistu.
Mutta eipä tullut minun mieleeni, päivä on pelastettu ja tarjoan neuvonantajille virtuaaliset kahvit ;).
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Longines

Jep, ja tuosta tarkistuksesta voi tehdä sellaisen tavan, että aina seisahtuneen kellon ottaessa käyttöön pyöräyttää sen yli 12 lukeman, niin tietää missä mennään. Ja sieltä veivaa kauas pois (esmes 6) siitä, koska päivämäärän vaihto ei ole suositeltavaa mekaanisissa kelloissa tehdä käsin kun osoittimet ovat lähellä automaattisesti vaihtumista.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Longines

arbit sanoi:
Jep, ja tuosta tarkistuksesta voi tehdä sellaisen tavan, että aina seisahtuneen kellon ottaessa käyttöön pyöräyttää sen yli 12 lukeman, niin tietää missä mennään. Ja sieltä veivaa kauas pois (esmes 6) siitä, koska päivämäärän vaihto ei ole suositeltavaa mekaanisissa kelloissa tehdä käsin kun osoittimet ovat lähellä automaattisesti vaihtumista.
Toinen tapa on jättää päiväys päivän vajaaksi ja viisareilla suorittaa viimeinen siirto, jonka jälkeen, joko suoraan kello oikeaan aikaan, jos on aamupäivä tai rullaten yli kahdentoista ja sitten viisarin kohdilleen, jos on iltapäivä. Sama pätee myös analoogisiin quartzeihin.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Longines

Priima sanoi:
arbit sanoi:
Jep, ja tuosta tarkistuksesta voi tehdä sellaisen tavan, että aina seisahtuneen kellon ottaessa käyttöön pyöräyttää sen yli 12 lukeman, niin tietää missä mennään. Ja sieltä veivaa kauas pois (esmes 6) siitä, koska päivämäärän vaihto ei ole suositeltavaa mekaanisissa kelloissa tehdä käsin kun osoittimet ovat lähellä automaattisesti vaihtumista.
Toinen tapa on jättää päiväys päivän vajaaksi ja viisareilla suorittaa viimeinen siirto, jonka jälkeen, joko suoraan kello oikeaan aikaan, jos on aamupäivä tai rullaten yli kahdentoista ja sitten viisarin kohdilleen, jos on iltapäivä. Sama pätee myös analoogisiin quartzeihin.

Jep, kunhan on sääntö, ettei tartte pelästyä ;)

Muistisäännöissähän riittää, että on sääntö, logiikkaa ei tarvi silloin enää mukana.

Kollega opetti minulle 24 vuotta sitten asian, jonka hän oli sillä oppinut ja muistanut aina, minä myös.

Styyrpuurin ja paapuurin puolet?
- styyrpuuri on oikealla, koska siinä on s
- paapuuri on vasemmalla, koska siinä ei ole s
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Longines

Niin ja jos ei muista kumpi on vasen niin oikean käden peukalo osoittaa sinne kun käsi on edessä kämmenpuoli alaspäin.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Longines

Ja minulla on nyt kaksi Longines'ia vähemmän, kun jätin ne Van Hennelle tänään.
Toinen meni jo, toinen on vapaana..........
 

EJL

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
428
Vs: Longines


Priima sanoi:
arbit sanoi:
Jep, ja tuosta tarkistuksesta voi tehdä sellaisen tavan, että aina seisahtuneen kellon ottaessa käyttöön pyöräyttää sen yli 12 lukeman, niin tietää missä mennään. Ja sieltä veivaa kauas pois (esmes 6) siitä, koska päivämäärän vaihto ei ole suositeltavaa mekaanisissa kelloissa tehdä käsin kun osoittimet ovat lähellä automaattisesti vaihtumista.
Toinen tapa on jättää päiväys päivän vajaaksi ja viisareilla suorittaa viimeinen siirto, jonka jälkeen, joko suoraan kello oikeaan aikaan, jos on aamupäivä tai rullaten yli kahdentoista ja sitten viisarin kohdilleen, jos on iltapäivä. Sama pätee myös analoogisiin quartzeihin.

Juurikin tällä tavalla laitan kelloni aina aikaan. :)
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Longines

arbit sanoi:
Kollega opetti minulle 24 vuotta sitten asian, jonka hän oli sillä oppinut ja muistanut aina, minä myös.

Styyrpuurin ja paapuurin puolet?
- styyrpuuri on oikealla, koska siinä on s
- paapuuri on vasemmalla, koska siinä ei ole s

No nyt on sellainen muistisääntö, että saattaa mennä tähänkin paksuun kalloon! Oikeasti hyvä. :goodjob

Haittapuolena lienee se, että ei matruusimiehistö tätä kuitenkaan muista. Noh, koitetaan...
 

Nissilä

Jäsen
Liittynyt
21.4.2013
Viestit
162
Vs: Longines

Nissilä sanoi:
Nyt se myrkyn lykkäs ???

Sain tuon tilaamani Longines Hydroconcuestin pari päivää sitten.
Kello tuli todella huolellisesti pakattuna ja kun laitoin sen oikeaan aikaan sekä päivämäärän kohdilleen, niin hyvin näytti toimivan.

MUTTA päivämäärä ei ole vaihtunut itsekseen keskiyön jälkeen, kuten pitäisi :mad:
Siis mitä hevonkukkuuta!
Möikö ne mulle viallisen kellon, heti kättelyssä?

Kun sain sen käsiini, niin ajattelin että vedän sitä käsin n. 40 kertaa, jos ja kun se on varmaan ollut käyttämättä varastossa tms.
Tuosta Laatukellot.fi -nettikaupasta on kyllä kuultu sieltä sun täältä myös negatiivisia kommentteja.
Pitääkö minun jukolauta heti maanantaina soittaa niille ja sanoa että: "Myitte sitten valmiiksi viallisen aikaraudan?.

Hermot menee, tosissaan.

Onko teillä virka-iältään vanhemmilla mekaanisten kellojen harrastajilla mitään neuvoa mistä tuo päivämäärän automaattinen siirto seuraavalle päivälle ei toimi, eli mistä se saattaisi johtua? Auttakaa aloittelijaa mäessä!
Vai onko se lähetettävä huoltoon heti muutaman päivän jälkeen - Olen äimän käkenä, sillä muuten se rullaa kuten pitäisi.

Nissilä.

Ja kyllä, en siirtänyt kellon aikaa enkä päivämäärää kiellettyinä vuorokauden aikoina, vaan tarkasti tein edellä mainitut prosedyyyrit tarkasti ohjeiden mukaan. :mad: :mad:


No nyt vaihtui päivämäärä automaattisesti, mutta neljä minuuttia ennen kuin kello oli tasan kaksitoista keskiyöllä, hirveästi se nyt ei kuumottanut tunteita, mutta pitäisikö sen "aina" mekaanisissa kelloissa vaihtua suurin piirtein sekunnilleen(kö)?
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Longines

Vaihdellen vaihtelee. Joissakin valuu tuntikausia, joissakin naksahtaa sekunnilleen, usein jotain siltä väliltä.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös