Millaisella kellovalikoimalla alkaneeseen vuoteen

Binh

Aktivisti
Liittynyt
9.3.2013
Viestit
694
Aloittelijana minulla vielä pieni kokoelma, mutta esitellään kuitenkin :bravo

k35ahi.jpg


Millaisia kellokokoelmia arvon foorumilaisilla on? :what
 

op

Jäsen
Liittynyt
23.4.2013
Viestit
367
Vs: Kellokokoelmat

Tällainen on oma kokoelmani. Ylimmän rivin edulliset kellot voisin myydäkin lukuunottamatta punatauluista pulsaria oikealla.
img0849dn.jpg
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Kellokokoelmat

23.9.2013 Päivitys: Kokoelma uudistuu...
 

jkew

Jäsen
Liittynyt
10.3.2013
Viestit
189
Vs: Kellokokoelmat

Minun kokoelmastani suurin osa, loput on 20-100 € kokeiluja.

ddyuqp.jpg
 

stts

Jäsen
Liittynyt
13.5.2013
Viestit
177
Vs: Kellokokoelmat

Tämänhetkinen "kellokokoelmani" sisältää pari rihkamatason kelloa, joista jopa haluaisin päästä joutavina eroon, mutten roskikseenkaan viitsisi heittää. Puhutaan muutamien kymppien quarz-kelloista. Näiden lisäksi löytyy aktiivisemmasta käytöstä pari automaattitiukua jotka kehtaa tänne esille laittaa.

Tuoreempana hankintana koti- ja puuhakelloksi hankin SKX007K:n. Juuri äskettäin sain tarvikerannekkeen tilalle Seikon alkuperäisen. Vaihtelun vuoksi löytyy myös natohihna. Tarkkasilmäiset huomanneevatkin kelloon kevyen modauksen.

uvazever.jpg


Toinen on valmistujaislahjani, allrounder, arjen työkäyttiksestä juhlakelloon käypä 556I. Kello on ollut minulla nyt vuoden ja tulee olemaan hamaan loppuun asti, vaikka muissa kelloissa olisikin tulevaisuudessa kiertoa. Tuohon minulla on lisäksi pari nahkaranneketta.

e2e4uhe5.jpg


Tausta-ajatuksena on näiden kellojen kohdalla ollut asiallinen hinta-laatu-suhde, sekä tietysti ulkonäkö ja käytettävyys. Tällä hetkellä koen että maksimi kellomääräni ei tule ylittämään viikonpäivien lukumäärää. Vitriiniin en näe järkeä hankkia kelloja näillä tuloilla, joten kellojeni tulee kestää käyttöä.

Tässä vielä yhteenvetokuva.

ruzejyna.jpg
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Kellokokoelmat

Pitääkin ottaa kuva jossain välissä kelloista, joita ei montaa ole. Pakko on tunnustaa, että olen ostanut ns. rytökäyttöön pari Lidlin kelloa. Toisena tausta-ajatuksena on ollut testata ranteeseen millaiset kellot siihen sopivat ja yllätys on ollut, että vähän jykevämpikin menee.

Tällä hetkellä kierrossa on siis näiden Lidl-kellojen lisäksi 60-luvun Omega pukukellona, täältä hankittu perus-Seiko5 ja sitten Raymond Wail Tango.

Meikäläisen suurimmat investoinnit ovat tapahtuneet kenkiin, joita onkin sitten toistakymmentä paria John Lobbista alkaen. :)

Omegan ja IWC:n muotokielet jotenkin puhuttelevat.
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Kellokokoelmat

Jouni sanoi:
Osa 1........ Omegat

ABLe1aQ.jpg

Omegamiehenä olen vähän kade, toisaalta pyrin siihen että hankkimani kellot tulevat käyttöön.
 

Binh

Aktivisti
Liittynyt
9.3.2013
Viestit
694
Vs: Kellokokoelmat

Voihan Omegaa! Jäädään odottelemaan osa 2:sta.
 

Vayrymat

Jäsen
Liittynyt
11.5.2013
Viestit
399
Vs: Kellokokoelmat

Siinä on käyty jostain mistä lie kelloliikkeen ikkunasta nappaamassa kuva! ;)
 

Jeyenne

Uusi jäsen
Liittynyt
26.5.2013
Viestit
32
Vs: Kellokokoelmat

Oma vaatimaton kokoelmani 12 kuukauden kelloharrastuksen jälkeen.

g7F57waM7d3DKDnvrtXbgQBiK4JpH3E-okf1pt1VCls


Huono kuva Iphonella.
 

vhild

Jäsen
Liittynyt
29.3.2013
Viestit
358
Vs: Kellokokoelmat

Binh: Missä hitossa on Longines Heritage??? ;D
 

Binh

Aktivisti
Liittynyt
9.3.2013
Viestit
694
Vs: Kellokokoelmat

vhild sanoi:
Binh: Missä hitossa on Longines Heritage??? ;D

Se on muuttanut uuteen kotiin. Täytyy sanoa, että se on yksi hienompia kelloja mitä olen omistanut! ;)
 

Zippo

Uusi jäsen
Liittynyt
26.5.2013
Viestit
17
Vs: Kellokokoelmat

Vähän elämää tähän viestiketjuun, joten aito kännykkäkuva omasta kokoelmastani.

Profiloin itseni sellaiseksi Skoda -kelloilijaksi (tai Toyota, tai VW tai mikä kenellekin on) jolta ei löydy ihmeempiä helmiä vaan yöpöydänlaatikkoon olen koittanut kerätä hinta-laatu -suhteeltaan miellyttäviä tiukuja eri tilanteisiin. Toki haaveilen niin Lamborghinista kuin Rollestakin :)

Tissot Visodate toimii (työ)pukukellona ja 44mm steinhart (unitas 6498) casual työkellona. Erikoisin ja hinta-huomio -arvoltaan ylivoimainen on tuo Phosphorin e-ink kello jossa on siis kaareva näyttö jota pystyy vaihtamaan sekä negatiiviseksi että positiiviseksi. Uusin tulokas on Seiko Monster joka saa varmasti nyt kesällä paljon ranneaikaa.

zk1.JPG
 

hmjk

Uusi jäsen
Liittynyt
30.6.2013
Viestit
17
Vs: Kellokokoelmat

Tässä omaa "kokoelmaa". Tuorein näistä on vasta appiukolta saamani Citizen Parawater. Kello on käsittääkseni 70-luvun alkupuolelta ja se on ollut käyttämättömänä ainakin 20 vuotta. Kello näyttää käyvän ja karkealla vilkaisulla piti aikaakin ihan hyvin. Pitää nyt tutustua kelloon ja selvitellä sen huoltamista.

Muuten kokoelma on hyvin Suomipainotteinen kahdella S.U.F:lla ja Suunto Elementum Terralla.

oek4.jpg
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös