Paksumiitelainen

Uusi jäsen
Liittynyt
11.11.2017
Viestit
5
Laitanpa itämään keskustelua Muhle:n kelloista.

En löytänyt merkkikohtaisesta keskustelusta vielä aloitusta aiheesta.

Onko kellään kokemuksia käytöstä tai omistamisesta? En ole koskaan luonnossa nähnyt ja rannekellovalmistajana ilmeisen tuore tulokas verrattuna moniin muihin. Hinnat kohtuullisia, millaisen kellon 1000-3000€ hinnalla saa vrt isot Omega, Rolex jne valmistajat?

Itsellä kiehtoisi Mühle Glashütte Terrasport II 40 Date-malli. Asiallisen näköinen perus-aikarauta, jota katselisi paljon mielummin, kun lääppisi kännykän näyttöä auki ajan tarkistamiseksi...
 

Bald Eagle

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
179
Uusimmassa WatchTimessa lyhyt esittely Mühle Glashutte Teutonia Sportista joka herätti kiinnostuksen. Onko kellään kokemuksia Mühlen kelloista?
Aina välillä olisi kiva saada ranteeseen uusia merkkejä.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
837
Herätellä vanhaa ketjua. Onko tosiaan kenelläkään omakohtaista kokemusta kyseisen merkin tuotoksista. Pohdinnassa, että odottelisiko kolmesta-kuuteen kuukautta Sinniä, vai ostaisiko tältä merkiltä kilpailevaa tuotetta suoraan ranteeseen. Toki kolmas vaihtoehto olla ostamatta mitään.

Suomenmaalla ei hirveänä liiku, eikä kuulu.
 
Liittynyt
24.2.2015
Viestit
99
On kuitenkin sen verran iso valmistaja, että varmasti on turvallinen ostos.
Toki kaikkein paras vaihtoehto on olla ostamatta mitään... Mutta kun harrastuksia pitää kuitenkin ihmisellä olla, niin.........
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
837
On kuitenkin sen verran iso valmistaja, että varmasti on turvallinen ostos.
Toki kaikkein paras vaihtoehto on olla ostamatta mitään... Mutta kun harrastuksia pitää kuitenkin ihmisellä olla, niin.........
U50:n ja SAR Resque timerin välillä pohtinut. Saattaa kyllä kallistua tuohon ostamata jättämiseen. U50 ehdin jo kerran ostaakin. Oli vaan saldovirhe verkkokaupan osalta.
 
Liittynyt
24.2.2015
Viestit
99
U50:n ja SAR Resque timerin välillä pohtinut. Saattaa kyllä kallistua tuohon ostamata jättämiseen. U50 ehdin jo kerran ostaakin. Oli vaan saldovirhe verkkokaupan osalta.
Voi joskus olla oikeasti hyväkin vaihtoehto jättää ostamatta. Itse menin pitkään (tai noh, pitkään ja pitkään, mutta kuitenkin useamman vuoden) kahdella kellolla ja hyvin pärjäsin. Olivat kuitenkin selkeästi erilaisia, vaikka kronoja kumpainenkin. Nyt kun suht' vähällä aikaa tuli hommattua toiset kaksi, niin pikkuisen tuli "rasvainen" olo. Ostokrapulaa meinaa välillä pukata noiden uusien tulokkaiden kanssa. Toki ihminen on siitä hauska otus, että kyllä se itselleen osaa perustella kun vain tilaisuus siihen tulee. Sinnin perustelin sillä, että mukamas "tarvitsen" kellon joka kestää kaiken. Kellon jota ei tarvitse varoa töissä jne. No Farerin perustelin itselleni syntymäpäivälahjaksi, varsinkin kun sain valita siihen sarjanumeron 37, joka vastaa siis ikääni. Mutta nyt kun taas asiaa miettii kylmän rationaalisesti, niin kyllähän tässä tunteet ja harrastus edellä mentiin ja mennään.
Sen olen kuitenkin luvannut, että jos se päivyritön supmariner päätyy joskus maksettavakseni, niin se on sitten viimeinen kello-ostokseni tässä elämässä. Totta puhuen, alkaa olemaan jo liian kallis kello itselleni, mutta olkoot se sitten "kokoelman" lippulaiva (jos nyt manufacture- koneisto arvotetaan IWC:n monimutkaisuuden yli) ja se käännekohta harrastuksessa, että harrastus muuttuu hankinnoista pelkkään käyttöön ja pitämiseen, sekä tietenkin huollattamiseen.

Mutta itse aiheeseen takaisin. Omakohtaista kokemusta ei minulla Muhlesta ole, mutta ehdottomasti se kuuluu niihin positiivisia tuntemuksia aiheuttaviin valmistajiin omassa pikku päässäni.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
837
Voi joskus olla oikeasti hyväkin vaihtoehto jättää ostamatta. Itse menin pitkään (tai noh, pitkään ja pitkään, mutta kuitenkin useamman vuoden) kahdella kellolla ja hyvin pärjäsin. Olivat kuitenkin selkeästi erilaisia, vaikka kronoja kumpainenkin. Nyt kun suht' vähällä aikaa tuli hommattua toiset kaksi, niin pikkuisen tuli "rasvainen" olo. Ostokrapulaa meinaa välillä pukata noiden uusien tulokkaiden kanssa. Toki ihminen on siitä hauska otus, että kyllä se itselleen osaa perustella kun vain tilaisuus siihen tulee. Sinnin perustelin sillä, että mukamas "tarvitsen" kellon joka kestää kaiken. Kellon jota ei tarvitse varoa töissä jne. No Farerin perustelin itselleni syntymäpäivälahjaksi, varsinkin kun sain valita siihen sarjanumeron 37, joka vastaa siis ikääni. Mutta nyt kun taas asiaa miettii kylmän rationaalisesti, niin kyllähän tässä tunteet ja harrastus edellä mentiin ja mennään.
Sen olen kuitenkin luvannut, että jos se päivyritön supmariner päätyy joskus maksettavakseni, niin se on sitten viimeinen kello-ostokseni tässä elämässä. Totta puhuen, alkaa olemaan jo liian kallis kello itselleni, mutta olkoot se sitten "kokoelman" lippulaiva (jos nyt manufacture- koneisto arvotetaan IWC:n monimutkaisuuden yli) ja se käännekohta harrastuksessa, että harrastus muuttuu hankinnoista pelkkään käyttöön ja pitämiseen, sekä tietenkin huollattamiseen.

Mutta itse aiheeseen takaisin. Omakohtaista kokemusta ei minulla Muhlesta ole, mutta ehdottomasti se kuuluu niihin positiivisia tuntemuksia aiheuttaviin valmistajiin omassa pikku päässäni.

Joo itse siinä tilanteessa ollut nelisen kuukautta, että käytännössä ranteessa on Rolexin Air-King tai Tudorin Aeronaut. Muita kelloja tulee käytettyä, mutta muutaman tunnin jälkeen huomaa laittaneensa jomman kumman ranteeseen takaisin. Tissotista tein pukukellon korvikkeen rannekkeen vaihdolla. Pohdin loppukokoelman realisiontia, mutta ei noista Vostokeista/Casioista saa varmaan kuin pari-kolmesataa yhteensä, ja vaiva myydä kymmenkunta kelloa, ei lyö tuntipalkoille. Lopen se vähäinenkin käyttöarvo on kovempi kuin saatu rahasumma. Lyödä kaappiin ja odotella, että muuttuu vintageksi ;)

G-shockin ja Vostokin amphibian korvikkeeksi pohtinut ns. laatukelloa. Täysi turhakehan tuo loppujen lopulta olisi. Tässä käytössä kuitenkin ranneaikaa tulisi kohtuuudella. Vaihtoehtona myös kokeilla tosissaan minkä verran osumaa tudor kestää. Kyllähän tuolla 2000 eurolla mitä kolmanteen kelloon kokoelmassa menisi kovasti huollattaa jos käy vahinko. Taitaa oma Tudorin käyttö täyttää jo nyt useamman Foorumilaisen rymykellon määrittelyn. Muutama harrastus itsellä, jossa pakosta tulee naarmua. Näissä hommissa olen ottanut pois.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.2.2015
Viestit
99
Juu, ei se siitä poismyymisestäkään aina kiinni ole. Pikemminkin niin päin, että johonkin tekee stopin uusien hankkimisessa. (toki puhtaat keräilijät keräilee, eikä siinäkään mitään pahaa ole)

Ajatuksena mekaaninen niin sanottu beater kyllä kiehtoo. Sehän se aiheutti ostopäätöksen minulla Sinnistä. Että siinä mielessä, voisi taas "hyvät" perustelut sinulla olla olemassa joko tosiaan tuon Sinnin U50:n tai tämän Muhlen SAR:n suhteen... Nämä on näitä ;)
 

sepphao

Jäsen
Liittynyt
20.5.2013
Viestit
140
Yhden Muhlen olen omistanut ja olin siihen erittäin tyytyväinen. Malli oli Mühle Glashütte Nautische S A R RescueTimer 1000m. Erittäin kestävä kello, loistava rannetuntuma ja ainakin minua miellyttänyt valtavirrasta poikennut design. Itse asiassa vähän harmittaa, kun möin sen pois...
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 594
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös