Omega vs Rolex

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Watchfinder & Co tekee mielestäni hyviä juttuja Youtubeen.

Tällä kertaa aiheena on Omega vs Rolex.
Sangen mielenkiintoisia pointeja miksi vaaka kallistuu Omegan puolelle:
- vahva menneisyys ajan tarkassa mittamisessa
- Omegalla on hienommat koneistot, mm tourbilion jota Rolexilta ei löydy.

Mitä mieltä on KF:n raati - Omega vai Rolex?
 

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
Itse en ole koskaan innostunut Rolexeista, vaikka pidänkin niitä ihan kelpo kelloina. Faijalla sen sijaan oli Omegoita jo ennen syntymääni, ja ensimmäisen sellaisen ostin itsekin jo yli 20v sitten. Sittemmin olen ostanut myös vaimolle Omegan ja perinyt faijalta pari Omegaa; joten vastaan Omega.

Itse video keskittyy ehkä liikaa tuohon tourbilloniin, vaikka se hieno koneisto onkin, niin ei se nyt ehkä yksinään ratkaise merkkien keskinäistä paremmuutta.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Itse video keskittyy ehkä liikaa tuohon tourbilloniin, vaikka se hieno koneisto onkin, niin ei se nyt ehkä yksinään ratkaise merkkien keskinäistä paremmuutta.

Juuri näin eikä se ole niin mahdoton tehdä, että olisi erityinen mittari. Molemmat sen voivat halutessaan tehdä.

Itse tykkään molemmista ja paremmuus riippuu ihan näkökulmasta. Omegalla on eittämättä paljon parempi hinta-laatusuhde. Toisaalta Rolex pitäö hienosti arvonsa ja monia malleja helppo jälleenmyydä. Rolexin eri mallien designeilla on pitkä kaari ja historia. Teknisesti varmasti Omega hakkaa Rollen, joka ei tarjoa teknisesti mitään erityistä hienoutta, kovaa laatua toki.

Eli mun mielestä ihan 50/50 ja riippuu täysin mitä arvottaa. Monien sportti-Rolexien hinnat on noussut kuitrnkin jo absurdeiksi, joten siksi pisteet Omegalle (joka käsittääkseni myös pyrkinyt nostamaan hintoja).
 

TimeIsLife

Uusi jäsen
Liittynyt
30.1.2016
Viestit
82
Skodamies kertoisi miksi ei halua Mersua...

Omega on enemmän massakello, jonka arvo tippuu roimasti ostohetkellä, ja niitä saa Suomessakin n 30 eri kaupasta. Rolle on todella tarkka myynti- ja huoltoliikeistä, jonka johdosta Suomessa on vain kolme liikettä. Kelloja ei ole vitriinissä saatika alennetuilla hinnoilla....
Harva iso 2nd hand liike euroopassa suostuu ottamaan Swatch groupin tuotteen vaihdossa johtuen isoista alennuksista ostohetkellä. Ja niitä limited editioneita tulee kuukausittain.....

Kumpikin on kuitenkin isosti arvokello omistajalle, toinen vaan hieman erilaisempi....toiselle tytär on parempi, toinen ottaisi äidin / isukin.
 
Viimeksi muokattu:

tj86430

Jäsen
Liittynyt
6.1.2018
Viestit
304
Varmaankin on niin, että jos ajattelee kelloa statusesineenä tai sijoituksena vastaus saattaa olla erilainen kuin jos ajattelee kelloa käyttöesineenä.
 

tommi2

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2017
Viestit
69
Itse pelaan vahvasti mielikuvilla ja fiiliksillä, ehdottomasti Omega. En edes harkitse sijoituskelloja, joten en myöskään ostaisi Rolexia (enkä Mersua). Tähän vaikuttaa osaltaan myös Rolexien korkeampi hinta ja eittämättä se että äidilläni oli Omega kun olin lapsi. Kiinnostava kysymys olisikin kumman ottaisin jos tarjous olisi "ota mikä vaan kello Rolexin tai Omegan valikoimasta ilmaiseksi, ehtona on että a) et saa myydä b) käytät sitä vähintään 100 päivää vuodessa".
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Omegalla on enää kahdeksan myyntipistettä Suomessa, joista viisi on Oulun Koru -konsernin hallussa, eli saatavuus on rajoittunut täälläkin. Sama on tapahtunut Ruotsissa, jossa pudotus on ollut noin vuosikymmenessä 127 -> 17, ja vähenee tuostakin.

Rolex on yhtälailla massatuotantomerkki, jonka koneistot eivät tänä päivänä edusta horologian eturintamaa, mutta luotettavia ne ovat. Ja Rolex on hoitanut brändiasiansa paremmin kuin muut, jonka huomaa mm. jälkimarkkinoilla.

Omega on tietoisesti mennyt kohti ylähyllyä ja sen he myöntävät itsekin. Tämän vuoden aikana Speedya lukuunottamatta Omega omien sanojensa mukaan siirtyy Master Chronometer -koneistoihin, jolla osaltaan perustellaan nousevia hintoja.

Limited Editioneista olen samaa mieltä, sillä niitä on paljon. Nyt kun vielä hinnat Speedyissa nousivat reilusti, jonka jälkeen julkistettiin 321-koneiston uudelleentuotanto, on jännä odotella millainen 321-limited edition tulee ja millä hinnalla.
 

aku67

Uusi jäsen
Liittynyt
6.4.2013
Viestit
22
Kyllä kun itse omistan 14060M Subin ja 116520 Daytonan niin olen hintakehitykseen tyytyväinen. Minkä muun käyttöesineen arvo nousee yhtä paljon vuosien varrella. Ei ainakaan Mersun jonka olet ostanut 6-7 vuotta sitten. Omegat ovat mielestäni myös laadukkaita kelloja ja hyviä muttei hinnannousu ole samaa tasoa.
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Yhden Rolexin omistaneena, ei minua oikeastaan ole jäänyt jälkeen päin vaivaamaan muu kuin hinnan kehitys. Kuitenkin itseä voi lohduttaa sillä, jos se olisi ollut ainoa motiivi omistaa kyseinen kello, olisi moni muu hieno jäänyt kokematta. Aika harvoin ajattelen mahdollista hinnan kehitystä. Omistaminen on ollut jotain muuta. Tällä hetkellä Rolex kuitenkin kiinnostaa enemmän, tosin ei uudet mallit.
 

TimeIsLife

Uusi jäsen
Liittynyt
30.1.2016
Viestit
82
Korjataan / lisätään hieman.
Olin aikaisemmin vankka Omegamies, mutta en ollut lopulta tyytyväinen Planet sarjan laatuun. Minulla oli parhaimmillaan 8 kpl eri Seamastereita, ja flippailin niitä tasaisesti. Cal 2500 oli ongelmallinen kuten 8500. Sitten kun 9300 ilmestyi siirryin jo Rolleihin. Parhaimmillaan Planet chronoa korjattiin kolmasti Swatch groupilla....ja ei siitä meinannut päästä eroon. Päätös Rolleihin siirtymiseen kesti varmaan 2 vuotta, ja Sepänviisari toimi lopullisena trikkerinä. Aluksi pidin Rollen imagoa haastavana, koska niitä oli vain kiinteistövälittäjillä tai koulutuskonsulteilla;)

Teräksiset sportti-Rollet ovat kuin Trumpin dollarit tilillä eli pirun ligvidit, ja toimivat missä tilanteessa tahansa (avanto, sauna, rakennuspöly jne. ). Kellojen arvo nousee mukavasti, ja after marketissa teräksiset mallit ovat poikkeuksetta huomattavasti arvokkaampia kuin kaupassa. Ja onhan ne vielä törkeen hyviä ranteessa.....

Kaapissa myös pari lahjaksi saatua Omegaa....
 

hkk

Jäsen
Liittynyt
29.1.2017
Viestit
105
Muutama vuosi sitten pähkäilin kahden kellon välillä, kumman ostaisi jokapäivärymyksi: Rolex Exp I vai Omega Aqua Terra 150M. Lopulta vaaka kallistui Rolleen. Omegassa tuli miinusta rannekkeesta sekä päivyristä ja Rolle vaan tuntui jotenkin laadukkaammalle. Rollea joutui jonottamaan pari kuukautta, sen jälkeen on ollut miltei jokapäivä arkikellona. Varsin toimiva laite, ei ole kaduttanut valinta hetkeäkään.
 

jperala

Uusi jäsen
Liittynyt
30.7.2017
Viestit
56
Pelkkien mielikuvien perusteella Omega, Rolex ei ole omaan makuun koskaan uponnut enkä kumpaakaa kelloa ole omistanut.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Kumpaakin paljon vierastanut niin "de facto" -kelloina ja merkkeinä, toista vähän hajuttomana ja toista vähän liian helppona arvokellona sille, joka haluaa viestiä sen.
Molemmilla huikeat historiat. Molemmilta tykkään vanhoista ikoneista malleina ja yksilöinä.
Molempia omistanut, Rolexia useampiakin, enimmäkseen vanhoja.
Muutamat modernitkin mallit ovat tosi kivoja, mutta olen vanhoihin päin. Sportti-rollut on huikeita vanhoissa, sopusuhtaisempi muotoilu silmääni. Eikä tosiaan häpeä millekään sporttiselle kronolle toisaalta MK II Racing 40 vuoden takaa punaisilla pikkuviisareilla omppukaan.....
En osaa oikein paremmuutta asetella ja hakea, kun se ei minua kiinnosta.
 

roris

Uusi jäsen
Liittynyt
9.3.2018
Viestit
18
Noin yleisesti ottaen tykkään Rolexien ulkonäöstä enemmän. Oikeastaan vaan Railmastereissa on versioita joita voisin kuvitella omistavani. Omegan loputtomat limited edition versiot tekee vielä sen, etten oikein ole saanut otetta koko merkistä.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös