Markku J

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
67
Minulla oli muutama vuosi sitten Panerain perusmalli PAM 111 ja nyt tuli hankittua PAM 320. Tuohon ensimmäiseen en hankkinut alkuperäisen lisäksi rannekkeita, mutta nyt tekisi mieli ostaa pari sporttisempaa ja räväkämmän väristä, esim sininen, vihreä tai oranssi nahkaranneke. Onko Panerain omistajilla vinkkejä, mikä olisi paras paikka noiden hankintaan ? Bosphorous Straps mainosti vihreää Paneristin sivuilla, mutta jos löytyisi EU:n alueelta hyvä firma, niin olisi helpompi käydä kauppaa.
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Panerai

http://toshi-straps.co.uk et pety laatuun.
 

Markku J

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
67
Vs: Panerai

jkk sanoi:
http://toshi-straps.co.uk et pety laatuun.

Kiitos linkistä. Hyvältä näyttää valikoima ja räätälöintimahdollisuudet. Tuolta voisi tilata vaikka sinisen ja vaaleanruskean.
 

Markku J

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
67
Vs: Panerai

Yksi minua Paneraissa miellyttävä piirre on kauniisti viimeistelty koneisto, jota kelpaa ihailla safiirilasikannen läpi. Tässä minun ex-PAM 111. Käsin vedettävä ETA 6497 -pohjainen koneisto, Panerai OP XI caliber.

Panerai-7200.jpg


Tässä erottuu hyvin "swan's neck regulator":

Panerai-7198.jpg
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Panerain numerointi

Onko noissa mallinumeroissa jokin logiikka ja jos on niin miten se menee?
 

Markku J

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
67
Vs: Panerain numerointi

Täällä on juttua numeroinneista. Näyttäisi mallinumerot seuraavan toisiaan saman "perheen" sisällä. Mutta varsinaista logiikkaa en ole noista löytänyt.

http://www.paneraisource.com/models/contemporary.html
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Panerain numerointi

Voisiko liittyä ajankohtiin, jolloin mallia on alettu valmistaa. Contemporaryssa esimerkiksi 0-sarjaa vuodesta -98, 1-sarjaa vuodesta 2001, 2-sarjaa vuodesta 2004, 3-sarjaa vuodesta 2008, 4-sarjaa vuodesta 2012 ja 5-sarjaa vuodesta 2013. Nelos- ja vitossarjassa malleja on vielä tosi vähän, noissa muissa enemmän. Onkohan 6-sarja tulossa joskus ;) Paneraisourcen mukaan uudemmissa nelos- ja vitossarjassa kaikki mallit ovat inhouse-koneella, näin ei aiemmissa sarjoissa ole.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Panerai

En ole Panerain omistaja, tiedä tulenko olemaankaan mutta kun sattui Rooman kadulla tulemaan vastaan, niin räpsäytin tunnelmakuvan niistäkin. Siirryin saman tien kyllä esittelykäytävältä kadulle muina miehinä kameroineni, koska luksuskauppojen poket on näemmä nopeita liikkeissään uloskin päin, ja melko kookkaita kellokauppiaaksi..

P1070962.jpg
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Panerai

Markku J sanoi:
Tässä minun uuden PAM 320:n Cal P.9001 koneisto:

En olisi uskonut sanovani tätä ääneen mutta nuo Panerait ovat alkaneet kiinnostamaan.
Hieno!

Edit: typo
 

jyzzzy

Ticking away the moments that make up a dull day.
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
1 046
Vs: Panerai

Onko näin? Ehkä asialle pitää jossain välissä jotain.

Mukaillen herra Clarksonin sanomisia:
"You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo"

ts:
"You can't be a true WIS until you've owned a Panerai"

Alfoja ollut jo pari ja nykyinenkin auto on Alfa joten...
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Panerai

Ensireaktio oli, kun aikoinaan ekat näin, että mikä noissa on niin ihmeellistä, nykyisin koen, että mitä hienoimpia laitteita. Muutenkin tässä kellospedeilyssä melkein parasta on, että kiinnostuu jostain merkistä ja mallista ja selvittää siitä mahdollisimman paljon.
 

Joksa

Certina DS Cronos a Cool Cat's..Here's Mine :)
Liittynyt
17.3.2014
Viestit
25
Vs: Panerai

Markku J sanoi:
jkk sanoi:
http://toshi-straps.co.uk et pety laatuun.

Kiitos linkistä. Hyvältä näyttää valikoima ja räätälöintimahdollisuudet. Tuolta voisi tilata vaikka sinisen ja vaaleanruskean.
Samasta paikasta olen minäkin ostanut 5mm paksun rannekkeen..Pyysin löymään stanssin Thoshi pintaan ,niin hän kirjoitti takas että tähän sinun valitsemaasi nahkalaatuun sitä ei kannata lyödä,se häipyy piiloon ennenpitkään ..Löi sitten ihon puolelle,,Että kaveri kyllä infoaa kaikki mitä ei itse tule edes ajatelleeksi ! Loistava laatu ! Pakko myöntää :p Ja on muuten ihme Kello tuo Panerai Vuosia kun näinkään kuvan niin heti ohitin...Mutta ,mutta pikkuhiljaa sen upea muotoilu ottaa sinut valtaansa ja se olisi minun ykkös hankintani jos olisi tuota ,,täpykkää
 

K.K.Kello

Jäsen
Liittynyt
29.5.2013
Viestit
210
Vs: Panerai 312

Mua on myös alkaneet Panerait houkuttamaan. Rannettelin nykymallistoa Dubaissa alkuvuodesta ja ne oli kädessä paljon paremman näköisiä kuin kuvissa. Nyt kun asia on saanut hautua, niin ehkä eniten houkuttaa uusista malleista 312. Askarruttaa vaan hieman koneiston monet ongelmat ja hidas huolto, josta on saanut eri foorumeilta lukea.

Millaisia kokemuksia tai muuta tietoa tämän palstan Panerai-tietäjillä on tuosta koneen laadusta?

Unelma mallini olisi kuten 312, mutta ETA7750 koneella.

Osaisiko joku ehdottaa hyvää vaihtoehtoa tuolle 312:lle.

Kriteetit:

- Luminor 50's case, 44mm koossa (myös titaani käy)
- Sandwich dial
- pvm
- ETA kone (myös manuaali käy jos sitä 50's kopassa edes on saatavilla)
- musta tai ruskea taulu
- helposti saatavilla käytettynä alle 6k hintaan. (mieluiten paljon alle tuon)
jos jostain ominaisuudesta pitää luopua niin se on sitten tuo sandwich taulu.

Tuollainen jos löytyy, niin täytynee alkaa kaivaa kuvetta.
 
Liittynyt
3.4.2013
Viestit
1 169
Vs: Panerai

1950-koppaiset ovat inhouse-myllyillä. Ongelmia on muuten ollut aika vähän, joten niiden pelossa en jättäisi hankkimatta.

Pikamuistikaivelu ei suoraan tuottanut tulosta tuolle kombolle, vaan päivyrimallit ovat muistaakseni useimmiten maalatulla taululla - siis ne, joissa on ETA-kone. Voin hyvin olla väärässä, joten joku korjatkoon.

312 on hieno, samoin titaaninen sisarmalli 351, jossa on ruskea taulu ja kultaiset viisari.
 

Markku J

Uusi jäsen
Liittynyt
3.3.2014
Viestit
67
Vs: Panerai

Minullakin oli hakulistalla tuo 351. Se on hieno kello, jossa tummanruskea taulu tuo hiukan massasta poikkeavaa näkymää Paneraihin, mutta ei liikaa, pitäen klassisen Panerai -lookin silti kohdallaan. Myös 312 on hieno. Uudet "rasteroidulla" taululla varustetut 42 mm kokoiset kellot, 535 ja 537 pitäisi nähdä livenä ennen kuin sanon niistä mielipiteeni. Näyttävät kuvissa hyviltä. Koko lienee liian pieni omaan makuuni.

Itselleni valitsin 320:n, kun halusin GMT:n ja selkeän taulun ilman power reserve -mittaria, joka mielestäni rikkoo taulun aika "rumasti". Ja tämä malli on ollut haaveissani jo ensiesittelystään lähtien.
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
236
Vs: Panerai

Rannetelin aikoinaan Sepällä ollutta Pam 329:ä eli ilmeisesti sama kuin 320 mutta metallirannekkeella. Oli todella hieno mutta Paneraihin "kuuluu" nahkaranneke ja minä sen sijaan olen henkeen ja vereen metallirannekemies, joten ylitsepääsemätön ristiriita piti meidät erillämme.
 

J-P

Jäsen
Liittynyt
3.4.2014
Viestit
294
Vs: Panerai

Qristian sanoi:
Rannetelin aikoinaan Sepällä ollutta Pam 329:ä eli ilmeisesti sama kuin 320 mutta metallirannekkeella. Oli todella hieno mutta Paneraihin "kuuluu" nahkaranneke ja minä sen sijaan olen henkeen ja vereen metallirannekemies, joten ylitsepääsemätön ristiriita piti meidät erillämme.

Miksi kuuluu? Kyllä tämä on siisti metallirannekkeella:
http://kellokonttori.fi/product/panerai-50
63522-3b25b5dddb5245e7942b66ffff89e9c6.jpeg
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Panerai

Qristian sanoi:
Rannetelin aikoinaan Sepällä ollutta Pam 329:ä eli ilmeisesti sama kuin 320 mutta metallirannekkeella. Oli todella hieno mutta Paneraihin "kuuluu" nahkaranneke ja minä sen sijaan olen henkeen ja vereen metallirannekemies, joten ylitsepääsemätön ristiriita piti meidät erillämme.

Eikös Pannu ole sukeltajankello? Alkuperältään ainakin? Kumi siihen kuuluu tai silikoni.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 569
Viestit
64 606
Jäsenet
6 962
Uusin jäsen
Topi.
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös