Partahöylät

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Partahöylät

Tero kieltämättä tiivisti tuntemukset hyvin. :-D
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

Nyt sitten taisin seota lopullisesti. Tilasin featherin as-d2 höylän ja muutaman featherin terän.
Kamppailu oli kyllä kova sisäisen kitupiikin ja jupin välillä :gb

Saa luvan olla paras höylä, ainakin arvostelut, mitä löysin oli hyviä. Myöskin viimeinen partavehje mikä on pakko saada, tosin silvertip suti ainakin puuttuu... ::)

Pitääkin alkaa katteleen noita rolexin ja tudorin sivuja, että muistais mitä mä oikeesti haluan ;D
 

Kellox

Jäsen
Liittynyt
5.10.2013
Viestit
166
Vs: Partahöylät

Mulla reppanalla ei ole kuin suti, eukon saippua, Edv.Neiström N:ro 57 ja sille hihna.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

On varmaan kyllä veitsi kaikista paras vehje ajeluun, varmaan sellanenkin pitää joskus saada, mutta ei ennen seuraavaa kelloa. :)

Eiks siinä ole kauhee homma pitää terävänä se?
 

Mars

Uusi jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
51
Vs: Partahöylät

Kovin homma veitsessä lienee oikean tekniikan opettelu.

Nimim. Kokeiltu ja Kyllästytty
 

Kellox

Jäsen
Liittynyt
5.10.2013
Viestit
166
Vs: Partahöylät

JP sanoi:
Eiks siinä ole kauhee homma pitää terävänä se?

No ei oikeastaan. Mä pyyhkäisen terän aina ennen ajoa ja toisinaan kerran siinä välissä.
Tuo hihna on pakollinen varuste jos alkaa käyttämään veistä. Pointtina on se että terää ei saa
laskea totaalisen tylsäksi. Mieluiten vaikka siinä välissä käyttää hihnalla sen pari pyyhkäsyä.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

Kai tästä featheristakin jotain pitää sanoo. Pakkaus on jotain candymaalattua pahvia, ihan hieno ja tukeva.

Oikeastaan heti kun höylän ottaa käteen, huomaa selvän eron muhlen höylään. (Ei ole reilua verrata näitä kahta, mutta muistakaan ei kokemusta ole). Karhennus, paino, viimeistely ja desing on ihan eri luokkaa. Parhaimman näköinen höylä mitä löytyy. (Hintahan myös on ihan eri luokkaa)

Ajokulman löytämisestä on ollut ulkomaanfoorumeilla juttua, että on jotain vaikeuksia, ainakin itse sain hyvin heti ajettua. Terää ei tosiaan oikeastaan tunne, muutenkin on tosi sileesti ja vaivattomasti liukuva vehje.
Kokeilen jossain välissä astran terillä, koska nekin mun mielestä toimi he...tin hyvin ainakin muhlessa. Nyt oli featherin terä ja erinomainen terä olikin. Tällä on muuten paljon helpompi saada ylähuuli ihan nenän juuresta.

Luksustuote ja niistähän minä pidän, myös kelloina.

Lopuksi muuten on pakko kiittää Razormasteria rehellisyydestä, sieltä saa yli 200e ostokset ilman postimaksua, mutta enpä moista huomannut. Sain teriä yli postimaksujen verran ja henk.koht. allekirjoitetun selityksen. Muutenkin nopeaa toimintaa.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

Kokeilin astran terää ja ei ole ihan niin terävä kun feather, mutta hyvä kuitenkin.
Pidän ehkä enemmän astrasta, vaatii vaan yhden ajokerran enemmän.

Feather ei välttämättä vaadi enää vastakarvaan ajoa.

Suti on pakko vielä päivittää vähän pienempään, ei ehkä kuitenkaan sitä silvertippiä.
 

Magilla

Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä
Liittynyt
24.5.2013
Viestit
251
Vs: Partahöylät

Oma Philips vaatisi uudet terät koska itse kone toimii moitteettomasti. Mutta, mutta...

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/03/17/terat-kalliimmat-kuin-uusi-partakone
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

Niinpä. Älyvapaata meininkiä. Ostat vanhanajan veitsen tai höylän. Veitsi olisi oikein ympäristöintoilijan unelma, eikä höylästäkään tule kuin kierrätysmetalli jätettä. Plus jätevedet ja silloin tällöin pakkausjätettä.

Ja voisin melkein luvata, että viikon kun on ajellut noilla vermeillä, niin ei varmasti kiinnosta muita koneita edes harkita.

P.S. Mulla olis se muhlen höylä tyhjänpanttina. ;)
 

RRR

Jäsen
Liittynyt
23.9.2013
Viestit
160
Vs: Partahöylät

JP sanoi:
Nyt sitten taisin seota lopullisesti. Tilasin featherin as-d2 höylän ja muutaman featherin terän...

Näin pääsi käymään minullekin.. ensimmäinen partahöylä tykötarpeineen tilattu Razormasterilta. Ajattelin skipata nuo edullisemmat vehkeet ja aloittaa suoraan huipulta :yarr Saas nähdä miten äijän käy uuden lelunsa kanssa. Tähän mennessä menty reilu neljännesvuosisata vuoroin Braunilla, Philipsillä ja Gilleten Mach kolmosella.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

On kyllä paras höylä mikä mulla on ikinä ollut. Noin viikko kestää, ennenkun oppii käyttämään, mutta tulee kyllä sileetä jälkee. :bravo

Alussa featherin terällä kuorii jopa ihoa, joten joku balsami ei ole haitaksi :D
 

RRR

Jäsen
Liittynyt
23.9.2013
Viestit
160
Vs: Partahöylät

Razormasterin sivuilta lainattua:"Saksalainen Merkur partaterä on erittäin hyvä aloittelijan terä ja sopii hyvin ohuemmalle ja normaaliparralle. Paksupartaisille suosittelemme Featherin teriä"
Tilasin siis paketin molempia ja ajattelin aloittaa harjoittelut noilla Merkurin terillä. Myös alunakivi tuli hankittua varmuuden vuoksi.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

En muuten ole saanut yhtään haavaa aikaiseksi. Vielä. Enkä osaa päättää haluanko simpsons- vai kentsudin.
Mutta santelipuu pysyy tuoksuna ja featheri höylänä.
Kent on kyllä hemmetin hyvä suti, mutta ihan vähän liian iso omaan naamaan. :what
 

RRR

Jäsen
Liittynyt
23.9.2013
Viestit
160
Vs: Partahöylät

Onhan laadukkaan tuntuinen tuo Feather AS-D2 höylä: istuu käteen ja kasvoille kuin nakutettu. Jos nyt jotain kaipaisin lisää, niin Featherin pöytäteline olisi käytännöllinen lisä. Valitettavasti niitä ei vaan taida saada mistään erikseen tilattua.
Ensimmäiset sheivaukset siis tehty. Varmuuden vuoksi pohjusteena Proraso - Pre shave cream - Sensitive ja sen päällä vaahtona Proraso - Shaving foam - Sensitive. Molemmat tuotteet tuoksuivat miedon raikkailta ja vaikuttivat käytössä todella riittoisilta.
Ensiajolle valitsin Merkurin terän, joka olisi ehkä voinut olla jopa hieman terävämpikin. Tuntui muutamassa kohtaa jopa hieman tylsältä vai kuvittelinko vain. Tosin eka kerta kyseessä ja tekniikka hakusessa. Partakarvat toki lähtivät mallikkaasti ilman ihoärsytystä tai haavaumia, joten seuraavalla ajokerralla kokeilen rohkeasti Featherin omia Merkuria terävämpiä teriä.
Kunhan ajotekniikka hieman kohenee, niin jälkikin on varmasti Gilletten Mach III:stakin sileämpää. Ensimmäisen ajokerran perusteella Gillette vetää jäljen perusteella pidemmän korren. Ihoärsytyksen, tai sen puutteen, osalta Feather on kyllä omaa luokkaansa. Mach III:lla on tullut höyläiltyä geeli liukasteena jo vuosia, joten ajotekniikka on hiotunut huippuunsa.
Yksi asia on kyllä varmaa jo ensimäisen kokeilukerran jälkeen. Philipsin kolmiteräiseen Architectiin ei ole enää paluuta, kuin ehkä hätätapauksessa.
Suosittelen kokeilemaan perinteistä parranajoa ;)
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

Siinä kestää ainakin viikko, ennenkun saa aikaseksi TOSI sileetä jälkeä. Ei kyllä millään macheilla saanut yhtä hyvää. Mulla jäi ekoilla kerroilla oikein sänkeä :D
Ajan kolme kertaa nykyään. Ja on se featherin terä he*vetin hyvä. Voiteella tulee mun mielestä parempaa, kun saippualla.

Tilasin muuten duke 2 best, chubby oli kanssa kilpailijana, mutta on aika iso hintaero, vaikka melkein samat sudit. (tai niin väitetään). Haluan että suti kuitenkin vähän hieroo, ni toi vois olla hyvä. Ja sen verran pieni, että ei peity koko naama kerralla.

juutupesta kannatta kattoo niitä "opetus"videoita, olikohan se mantic69, tai joku semmonen, kenellä oli ihan järkevää settiä.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

JP sanoi:
Tilasin muuten duke 2 best

Duke saapui tänään dr harrisin arlington voiteen kanssa, parasta palvelua tähän mennessä nettikaupoista (razor master itse toi sen työpaikalle). Tämä taitaa toimia ainoastaan tampereen keskusta-alueella?

Täytyy odottaa taas viikko-pari, että suti alkaa toimiin kunnolla, mutta koko on nyt hyvä ja jumalaton määrä karvaa on saatu tungettua kahvaan. ???
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Partahöylät

A7EiTCq.jpg


moIGtO2.jpg


E: Ei nää kuvasta, mutta simpsoni on paljon jäykempi. Ja pehmeämmät kärjet.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Partahöylät

Mielenkiintoinen aihe kellofoorumilla. Minäkin olen näihin nyky Giletteihin ja vastaavien hinnoitteluun kyllästyneenä siirtynyt vanhan ajan höyliin joskus vuosituhannen vaihteessa. Tilasin setin Gonnaught Shavingista (täällä päin on turha kaupoista hakea moisia tuotteita), Muehlen standin, Parkerin höylän, Omegan sudin sekä Wilkinsonin, Gileten sekä olikohan joku Tiger ?? teriä ja muutamassa viikossa homma hoitui jo mallikkaasti. Nykyään on vielä Philipsin trimmeri parran muotoiluun.
Olisi minulla ollut ukki vainaan veitset ja teränhoitovälineet mutta arvelin höylän paremmaksi.
 

Magilla

Kaikkea mitä ei voi syödä voi kerätä
Liittynyt
24.5.2013
Viestit
251
Vs: Partahöylät

Oma Philips sähkökone on sen verran kypsää kamaa että heitän sen vesilinnuille (jos niilläkään on siitä iloa?). Tilasin uuden Markantalosta äsken hintaan 35,61, eli joku kampanja menossa siellä. Totesin jo ajat sitten että Philipsin terät kestävät kutakuinkin sen kaksi vuotta, ja kuten tässäkin viestiketjussa on tullut ilmi varaterät maksavat saman kuin koko kone, tai enemmän, niin uudella koneella mennään sitten 2016 asti.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös