Puukellot ja kotimaiset firmat

ummikko

Uusi jäsen
Liittynyt
9.12.2020
Viestit
1
Hei,

Olen aivan ummikko kelloasioissa mutta pidän rannekelloista. Viime aikoina olen nähnyt puisia rannekelloja eri liikkeissä ja olen tykännyt niistä. Ostin käyttämättömän Aarnin kellon yksityishenkilöltä tuossa mielijohteesta. Hinta ei ollut paha mutta olen nyt kuullut, että näiden kellojen kotimaisen suunnittelun ja materiaalinkin aste olisi pieni ja kyseessä olisi kiinalainen bulkkitavara, jota myydään ylihintaan Suomessa. Miten mahtaa olla asian laita? Ainakin firman tuotteita on myynnissä lukuisissa kelloliikkeissä ja mainontaan on satsattu. Onko jollakulla täällä tietoa asiasta? Entä muut kotimaiset puukellojen mainostajat? Havu yms. Pidän itse kellostani mutta asia alkoi kiinnostaa kovasti.

Ps. Pahoittelut jos aihetta on käsitelty täällä jo. Pikaisella haulla en löytänyt keskustelua tästä.
 

Kaupamees

Jäsen
Liittynyt
25.4.2018
Viestit
117
Saahan noita puukelloja tilattua vaikka omalla logolla Aliexpressistä, mutta sama on myös ihan teräskuoristen kellojen kanssa. Ylihintaan on vaikea ottaa kantaa, laatu, pakkaukset ja tuotteen takuut vaikuttaa hintaan aika paljon.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Hei,

Olen aivan ummikko kelloasioissa mutta pidän rannekelloista. Viime aikoina olen nähnyt puisia rannekelloja eri liikkeissä ja olen tykännyt niistä. Ostin käyttämättömän Aarnin kellon yksityishenkilöltä tuossa mielijohteesta. Hinta ei ollut paha mutta olen nyt kuullut, että näiden kellojen kotimaisen suunnittelun ja materiaalinkin aste olisi pieni ja kyseessä olisi kiinalainen bulkkitavara, jota myydään ylihintaan Suomessa. Miten mahtaa olla asian laita? Ainakin firman tuotteita on myynnissä lukuisissa kelloliikkeissä ja mainontaan on satsattu. Onko jollakulla täällä tietoa asiasta? Entä muut kotimaiset puukellojen mainostajat? Havu yms. Pidän itse kellostani mutta asia alkoi kiinnostaa kovasti.

Ps. Pahoittelut jos aihetta on käsitelty täällä jo. Pikaisella haulla en löytänyt keskustelua tästä.
Puisia kellonvalmistuttajia on pilvin pimein. Aarni on tehnyt asiaa sivusta seurattuna suomalaisista toimijoista pitkäjänteisimmin ja myös kunnianhimoisimmin. Hyvänä esimerkkinä suomalaisen puun hyödyntäminen, jota ei Alibabasta suoraan voi ostaa.

Lisäksi Aarni on panostanut, kuten totesit, markkinointiin. Tämän myötä Aarnista on muodostunut monille suomalaisille jälleenmyyjille hyvä brändi, jonka kohdalla kauppa vetää hyvin. Kyseessä on siis siinäkin mielessä hyvin hoidettu brändi, koska se on kaupallisesti houkutteleva.

Aarnin strategia on olla selkeästi asustebrändi, koska myynnissä on muitakin kuin kelloja.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
839
Puisia kellonvalmistuttajia on pilvin pimein. Aarni on tehnyt asiaa sivusta seurattuna suomalaisista toimijoista pitkäjänteisimmin ja myös kunnianhimoisimmin. Hyvänä esimerkkinä suomalaisen puun hyödyntäminen, jota ei Alibabasta suoraan voi ostaa.

Lisäksi Aarni on panostanut, kuten totesit, markkinointiin. Tämän myötä Aarnista on muodostunut monille suomalaisille jälleenmyyjille hyvä brändi, jonka kohdalla kauppa vetää hyvin. Kyseessä on siis siinäkin mielessä hyvin hoidettu brändi, koska se on kaupallisesti houkutteleva.

Aarnin strategia on olla selkeästi asustebrändi, koska myynnissä on muitakin kuin kelloja.

Aarnin kanssa itse painiskellut: Useampi tuttu, joka tietää että itsellä kasa kelloja kysellyt Aarnin perään. Nähnyt mainoksia ja alkanut kiinnostaa. Poliittisen korrektisti sanonut, että jos itseä miellyttää niin kannattaa ostaa. Siinä vaiheessa toppuuttelin kun perheenjäsen kyseli, Aarnin ostamista lahjaksi. Menee itsellä kyllä samaan koriin Daniel Wellingtonin ja kumppaneiden kanssa. Positiivista näissä merkeissä on, että ovat olleet monelle uudelle kelloharrastajalle sisäänheittotuote. Itsekin tuli kelloista uudelleen innostuttua parinkympin Dieselin kautta.

Mainonta ja näkyvyys putiikilla siis kunnossa. Oma veikkaus myös on, että katteet jälleenmyyjillä voi olla todella kohdillaan.

Yksi asia mikä kuitenkin kannattaa huomioida. Työkaveri laittoi jo toisen puukellon; Puu materiaalina haastava jos tulee töissä ja kotona liikuttua ja samalla hikoiltua paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Puukelloissa pitää tosiaan tiedostaa materiaalin asettamat rajoituksen kestävyydelle. Asustekellojahan ne minusta ovat, joita pitää kohdellä siististi. Luonnollisesti teräskuorisissa kelloissa on parempi kulutuskestävyys.

Kello-ja korualan kaupallisen tilanteen takia toivon, että olisi enemmän Aarnin kaltaisia brändejä, jotka selkeästi puhuttelevat kuluttajia niin laajalla rintamalla, että' se on hyvää bisnestä kaikille.
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 572
Viestit
64 600
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös