Rippilahjaksi kello?

aytacsen

Uusi jäsen
Rippilahjana ensimmäinen kello pojalle olisi ajatuksena..

Onko foorumilaisilla kokemuksia / ehdotuksia?

Ensimmäisenä tulee mieleen spekseinä 36mm - 38mm, ei niin paksu ja ei niin kallis. Quartz vai automaatti?

Olisiko joku perinteisempi malli ja tulisi arvostettua esim. 10 vuoden päästä myös?

Käyttävätkö nuoret nykyään kelloja?

Vaikkapa Tissot Seastar 36mm, tai PRX 35mm? Varmasti ihan kiva kello sitten 10 vuoden päästäkin, jos innostuu kelloa käyttämään…

Joskus jonkun Casion kellon olen ostanut samalle kohderyhmälle lahjaksi, on sekin näyttänyt kelpaavan.

Itse katsoisin kelloa tuolta vintage osastolta, 100-200€:lla löytyy hyvin toblerone-maan tuotteita Zenith, Lemania, Certina etc.

Meidän nuoriso käyttää kelloa vain paremmissa tilaisuuksissa. Minä olen pojille antanut rippilahjaksi 40mm Mondainen ja Tissotin automaatit. Onpahan sitten vanhempana enemmän ranteeseen sopiva kello, tai mistäpä sen tietää mihin suuntaan maailma kellojen koossa menee. Omassa ranteessa alle 40mm ovat kovin pieniä.

Poika sai Citizenin solar-suklarin rippilahjaksi. Itse en olisi vintagea antanut lähinnä sen takia, että tuossa iässä ei ehkä vielä ole arvostusta ja sitä kautta varovaisuutta kellon käsittelyssä. Aurinkokäyttöinen on helppo ja varma jos vähänkään päivänvaloa näkee.

Melko vähällä käytöllä on ollut alun ihastuksen jälkeen, mutta ainakin on muisto vaikkei niin kovasti kelloista innostuisikaan.

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
14 446
Jäsenet
7 343
Uusin jäsen
juhojo
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back