Seiko 5m62 kinetic koneistoon uusi akku

niskalaukaus

Uusi jäsen
Liittynyt
29.6.2013
Viestit
17
Olisiko kellään hyllyssä / tietoa mistä nopeiten ja edukkaasti saa uuden akun? Jos olet rutinoitunut kelloseppä niin voit tarjota myös vaihtotyötä... Tai sitten opettelen itse ellei ole mahdoton savotta. Mihinkään kivijalkaliilkeeseen ei kannattane viedä avoimella piikillä, varmaan patterinkin hinta pomppaa yllättäen? Pikaisesti katsottuna näyttäisi olevan n. 15e kieppeillä hinta.

Tekisi mieli laittaa vanha suklari kuntoon josta harrastus lähti, aika paljon juttuja on ranteessa nähnyt.. :)

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
 

nouneim

Aktivisti
Liittynyt
1.6.2013
Viestit
557
Vs: Seiko 5m62 kinetic koneistoon uusi akku

niskalaukaus sanoi:
Olisiko kellään hyllyssä / tietoa mistä nopeiten ja edukkaasti saa uuden akun? Jos olet rutinoitunut kelloseppä niin voit tarjota myös vaihtotyötä... Tai sitten opettelen itse ellei ole mahdoton savotta. Mihinkään kivijalkaliilkeeseen ei kannattane viedä avoimella piikillä, varmaan patterinkin hinta pomppaa yllättäen? Pikaisesti katsottuna näyttäisi olevan n. 15e kieppeillä hinta.

Tekisi mieli laittaa vanha suklari kuntoon josta harrastus lähti, aika paljon juttuja on ranteessa nähnyt.. :)

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

Akut muistaakseni ovat 10-15€+ postikulut, mallista ja kaupasta riippuen. Vaihto ei periaatteessa ole pariston vaihtoa kummempi operaatio, mutta vanhan sukelluskellon ollessa kyseessä myös tiiviste kannattaa vaihtaa. Ei kai kellosepätkään hirveitä tuosta pyydä... ehkä.

Ai niin. Jos päädyt vaihtamaan itse, ainakin Cousinsuk-nimisestä putiikista löytyy, jos kotimaisista ei meinaa löytyä. Tarvikkeina on hyvä olla ainakin takakannen avaaja, pieni ruuvimeisseli ja pinsetit. Älä tee piseteillä oikosulkua...
 

pasiz

Jäsen
Liittynyt
11.9.2013
Viestit
465
Vs: Seiko 5m62 kinetic koneistoon uusi akku

Muovipinsetit sekä sormisuojia. Eilen avasin universalin polerouterin 60 luvulta, jossa oli sormenjälki mikroroottorissa. Ja tuskin tuon vaihtotyö kahtakymppiä enempää maksaa liikkeessä, jos oma akku mukana.
 

Tony

Seikos mostly...
Liittynyt
2.6.2016
Viestit
135
Vs: Seiko 5m62 kinetic koneistoon uusi akku

Kantsii myös jotenkin koittaa hallita ruuveja ja imuroida lattia ennen aloitusta. Esim lakana tms. pöydällä ja sylissä voi pysäyttää putoavan ruuvin. Kun ekan kerran aikoinaan vaihdoin Kineticciini konkkaa minulta lipesi pinseteistä ruuvi pöydän kautta lattialle. En meinannut löytää sitä pölyn seasta. Vasta lattialla makaaminen ja taskulampulla valaisu paljasti hipun, joka kiilsi - pöly ei kiillä ;)
 


Viimeisimmät keskustelut

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 600
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös