Elemu

Uusi jäsen
Liittynyt
16.9.2013
Viestit
3
Onko kellään kertoa käyttökokemuksia Seikon Kinetic malleista?Kiinnostaa se akun todellinen vaihtoväli ja yleensäkin kauanko potku säilyy jos kello on ranteesta poissa?Ja toki haluan lukea myös mielipiteitänne ,ostaako mekaaninen automaatti vai Kinetic ,jos olen liikkeellä matalalla budjetilla?
 

Jusa-

Uusi jäsen
Liittynyt
12.8.2013
Viestit
53
Vs: Kinetic

Mulla on Seikon GMT subi Kineticillä. Kellolla on ikää jotain reilu kolme vuotta, josta suurimman osan ollut käyttämättömänä kun tuo ajaa reissukellon virkaa eikä nyt niin älyttömästi tuu reissattua. Hyvin tuossa tuntuu akku vielä toimivan kun reilun viikon käytön jälkeen ainakin 2kk pysyy vielä ajassa. Eli siis olen viimeksi kelloa käyttänyt heinäkuussa kesälomareissulla ja vieläkin on kello ajassa... Periaatteessa uudessa kellossa se varaus vissiin pitäis kestää 6kk, mutta ainakaan yhden päivän käytöllä sitä akkua ei saa täyteen vaan vaatii useamman päivän peräkkäistä käyttöä

Edit: Ainiin tuossa kellossahab oli tuo varaustilan näyttökin, sen mukaan siinä on vielä puolet akusta jäljellä
 

Elemu

Uusi jäsen
Liittynyt
16.9.2013
Viestit
3
Vs: Kinetic

Kiitoksia vastauksesta,hyvä tietää...Vaikuttaa siltä että kehitys on noissakin kehittynyt .Mä olen katsellut alustavasti noita halvempia malleja,esim.
http://www.creationwatches.com/products/seiko-kinetic-68/seiko-kinetic-divers-ion-plated-watch-200m-ska427p1-ska427p-1618.html
Mahtaisiko olla saman hintaluokan automaatti sittenkin kestävämpi tai muuten parempi hankinta..
 

pasiz

Jäsen
Liittynyt
11.9.2013
Viestit
465
Vs: Kinetic

Elemu sanoi:
Kiitoksia vastauksesta,hyvä tietää...Vaikuttaa siltä että kehitys on noissakin kehittynyt .Mä olen katsellut alustavasti noita halvempia malleja,esim.
http://www.creationwatches.com/products/seiko-kinetic-68/seiko-kinetic-divers-ion-plated-watch-200m-ska427p1-ska427p-1618.html
Mahtaisiko olla saman hintaluokan automaatti sittenkin kestävämpi tai muuten parempi hankinta..

Ainakin huolto on halvempaa tuossa, halvan pään automaateissa huoltohinta ylittää usein hankintahinnan, eikä huoltoväli ole kallista pidempi.
 

Elemu

Uusi jäsen
Liittynyt
16.9.2013
Viestit
3
Vs: Kinetic

Joo,olen kanssa ajatellut noitten reilun sadan euron automaattikellojen olevan tiensä päässä kun huollon aika koittaa.Tuollaisen Kineticin akun (tai mikä onkaan viralliselta nimeltään nappi johon poweri varastoituu) vaihto kai ei maksa kuin joitain kymppejä..Kolhuherkkyys jne lienee sama niin automaatissa kuin noissakin.Toi huoltoväli automaattikelloilla käsittääkseni on joitain vuosia .
 

pasiz

Jäsen
Liittynyt
11.9.2013
Viestit
465
Vs: Kinetic

Elemu sanoi:
Joo,olen kanssa ajatellut noitten reilun sadan euron automaattikellojen olevan tiensä päässä kun huollon aika koittaa.Tuollaisen Kineticin akun (tai mikä onkaan viralliselta nimeltään nappi johon poweri varastoituu) vaihto kai ei maksa kuin joitain kymppejä..Kolhuherkkyys jne lienee sama niin automaatissa kuin noissakin.Toi huoltoväli automaattikelloilla käsittääkseni on joitain vuosia .

7 vuotta pidetään yleensä huoltovälinä automaatille, tuollainen kinetic pitäisi menestyä reilusti pidempään huoltamatta. Tietysti yksilövikoja voi aina tulla. Moniin kinetic malleihin maksaa koko koneisto noin 70€, eli akku maksaa varmasti vähemmän.


-P
 

Markus Hautaniemi

Uusi jäsen
Liittynyt
15.9.2013
Viestit
21
Lassale

Löytyykö tietoa Lassalen tuontimääristä suomeen? Lassale oli aikoinaan eräs ohuimmista kelloista 1980 luvulla.
 

Markus Hautaniemi

Uusi jäsen
Liittynyt
15.9.2013
Viestit
21
Vs: Lassale

Tässä on kuva eräästä Lassalen mallista:

$T2eC16VHJFwFF,De2d1RBSQFhP!K1g~~60_57.JPG
 

pasiz

Jäsen
Liittynyt
11.9.2013
Viestit
465
Grand seiko

Omistaako kukaan ko. lafkan hi-beat mallia (eli 36000bph), minkälaiset kokemukset?

-P
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Grand Seiko

En omista, mutta ainakin muutamat GMT mallit (SBGM025 GMT ja SBGM027 GMT) ovat mielenkiintoisia vaihtoehtoja GMT Master/Explorer II kelloille. Laitetaan lisäkysymyksiä, kun aihe kiinnostaa minuakin. Onko kokemuksia http://www.seiyajapan.com myyjästä? Miten GS:n huolto onnistuu täältä pohjolasta käsin?
 

pasiz

Jäsen
Liittynyt
11.9.2013
Viestit
465
Vs: Grand Seiko

pietu sanoi:
En omista, mutta ainakin muutamat GMT mallit (SBGM025 GMT ja SBGM027 GMT) ovat mielenkiintoisia vaihtoehtoja GMT Master/Explorer II kelloille. Laitetaan lisäkysymyksiä, kun aihe kiinnostaa minuakin. Onko kokemuksia http://www.seiyajapan.com myyjästä? Miten GS:n huolto onnistuu täältä pohjolasta käsin?

Lainaan ko. myyjän grand seiko sivun tekstiä:

GRAND SEIKO IS SHIPPED TO WORLDWIDE EXCEPT FOR EU & UK.

Eli ei taida seiyajapan lähettää pohjolaan.
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Gran seiko

pasiz sanoi:
pietu sanoi:
En omista, mutta ainakin muutamat GMT mallit (SBGM025 GMT ja SBGM027 GMT) ovat mielenkiintoisia vaihtoehtoja GMT Master/Explorer II kelloille. Laitetaan lisäkysymyksiä, kun aihe kiinnostaa minuakin. Onko kokemuksia http://www.seiyajapan.com myyjästä? Miten GS:n huolto onnistuu täältä pohjolasta käsin?

Lainaan ko. myyjän grand seiko sivun tekstiä:

GRAND SEIKO IS SHIPPED TO WORLDWIDE EXCEPT FOR EU & UK.

Eli ei taida seiyajapan lähettää pohjolaan.

No prkl...

Miten mulla on semmoinen kutina että joku kellomies Suomessa on tilannut GS:n Japanista viimeisen vuoden aikana.
 

Mars

Uusi jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
51
Vs: Gran seiko

pasiz sanoi:
Omistaako kukaan ko. lafkan hi-beat mallia (eli 36000bph), minkälaiset kokemukset?

Mulla ei ole Gran eikä varsinkaan Grand Seikoa, mutta 1970-luvun High Beat Seiko Lord Marvel sen sijaan löytyy. Tyylikäs kello, mukavasti liukuva sekuntiviisari. Vedettävä ja siis ohut. Kiilltävä yön sininen taulu. Pitääkin koittaa kuvata sitä joskus.
 

Kellomies

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
19.3.2013
Viestit
53
Seiko-asiaa Kellomieskeskiviikkona 16.10. klo 18 alkaen

Seiko-miehet hoi ja vähän muutkin! Ensi viikon Kellomieskeskiviikkona 16. lokakuuta klo 18 alkaen raskaan sarjan asiaa Seikoista. Lue oheinen linkki. Ja kaikki Seikoja modanneet mukaan kelloineen, palkintona "parhaalle" toteutukselle uusi Seiko automaatti! Paikkana Hotelli Helsingin Hamsteri-kabinetti. Odotamme runsasta osallistujajoukkoa. :)

http://www.kellomies.fi/?p=6188
 

9mm

Jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
228
Vs: Grand seiko

Marha sanoi:
Mitä mieltä olette Caliber 9F Quartz mallistosta? Lienevät parhaita kvartsikelloja, joita on koskaan rakennettu!

Erittäin kiinnostavia. Reissu suunniteltuna Japaniin ensi maaliskuulle, ja GS 9f koneella on haaveissa tuoda. Voi olla kyllä että mukaan lähtee Ananta tai Sumo. Sen näkee sitten, mikä budjetti on.
 

Markus Hautaniemi

Uusi jäsen
Liittynyt
15.9.2013
Viestit
21
Vs: Grand seiko

9mm sanoi:
Marha sanoi:
Mitä mieltä olette Caliber 9F Quartz mallistosta? Lienevät parhaita kvartsikelloja, joita on koskaan rakennettu!

Erittäin kiinnostavia. Reissu suunniteltuna Japaniin ensi maaliskuulle, ja GS 9f koneella on haaveissa tuoda. Voi olla kyllä että mukaan lähtee Ananta tai Sumo. Sen näkee sitten, mikä budjetti on.
Minustakin nämä Caliber 9F Quartz mallit ovat erittäin kiinnostavia.
 

Gloku

Uusi jäsen
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
5
Vs: Grand seiko

Laittakaahan tänne kyselyä, mikäli Grand Seiko kiinnostaa:

http://www.higuchi-inc.com/index-e.html

Käsittääkseni ainakin jossain vaiheessa tuolta pystyi tilaamaan Eurooppaan Grand Seikoja, mutta en tiedä onko tilanne muuttunut.

Itselläkin suunniteilla reissu Japaniin ja alunperin suunnittelin tuovan Grand Seikon automaattipelin, mutta tuo 9F on myös erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto eritoten sinisellä taululla.
 


Viimeisimmät keskustelut

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 605
Jäsenet
6 962
Uusin jäsen
Topi.
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös