Singaporesta tilaaminen ? Joutuuko maksamaan tulleja ?

am8119

Jäsen
Liittynyt
9.11.2018
Viestit
140
Moi. Yritin tätä Tullin sivuilta selvittää, mutta on niin monimutkaiset sivut että ei selvinnyt. Netissä puhuttiin kuitenkin vapaakauppa sopimuksesta EU:n ja Singaporen välillä. Asia on kuitenkin niin että kuulemma kaikki tuotteet ei oo vapautuneet vielä tullauksesta.

Onko jollakin tietoa joutuuko maksamaan tulleja jos tilaa Vario rannekkeita ?

Kiitos avusta.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
837
Creationwatchista tilannut kertaalleen pari kelloa, antaa mahdollisuuden tilata ilman tullausta. Vanhoja keskusteluita löytyi muilta foorumeilta, että tullut läpi säännölisen epäsäännöllisesti läpi jos jättää maksamatta. Todennäköisesti jää kiinni, oli kommentit...

Suhteellisen laiskana kaverina ihastuin tuolla olevaan malliin, jossa DHL hoitaa tullaukset puolesta. Käytännössä maksettavaksi jäi suomen ALV:n kokoinen summa. Oliko joku sentin kellovero päälle? Tuolla näki ostoskorin valinnoilla maksun yhteydellä miten vaikuttaa. DHL kyseli salatun yhteyden takaa henkilötietoja tullausvaiheessa. Homma hoitui niin helposti, etten itse alkaisi tullailemaan. Lisäksi ostin edullisia kelloja, ettei noiden verojen kierto lyö tuntipalkoille, jos pitää alkaa tullin kanssa säätämään. Ei ollut itsellä hinta joka aluksi innosti, vaan se ettei muualta enää saanut.

Tästä eteenpäin menee mutun puolelle: ilmeisesti tullaamattomat kellot tulevat usein kevyemmillä laatikoilla. Näin käsitin, tässä voin olla väärässä. Lisäpalveluna firmat postittelee osa laatikoita perästä. Itse olin kuvitellut nettikeskustelujen perusteella, että tulee pelkät kellot. Lopen tuli Full-setit kanssainvälisillä takuupapereilla kun kiltisti maksoi verot.

Eroja varmasti on keneltä tilaa. Creationista hoitui DHL:n kautta tullaukset todella vaivattomasti. Paketti oli nopeampaa kotona kuin valtaosalla suomen kauppiaista. Iso plussa DHL:lle
 
Viimeksi muokattu:

am8119

Jäsen
Liittynyt
9.11.2018
Viestit
140
Creationwatchista tilannut kertaalleen pari kelloa, antaa mahdollisuuden tilata ilman tullausta. Vanhoja keskusteluita löytyi muilta foorumeilta, että tullut läpi säännölisen epäsäännöllisesti läpi jos jättää maksamatta. Todennäköisesti jää kiinni, oli kommentit...

Suhteellisen laiskana kaverina ihastuin tuolla olevaan malliin, jossa DHL hoitaa tullaukset puolesta. Käytännössä maksettavaksi jäi suomen ALV:n kokoinen summa. Oliko joku sentin kellovero päälle? Tuolla näki ostoskorin valinnoilla maksun yhteydellä miten vaikuttaa. DHL kyseli salatun yhteyden takaa henkilötietoja tullausvaiheessa. Homma hoitui niin helposti, etten itse alkaisi tullailemaan. Lisäksi ostin edullisia kelloja, ettei noiden verojen kierto lyö tuntipalkoille, jos pitää alkaa tullin kanssa säätämään.

Tästä eteenpäin menee mutun puolelle: ilmeisesti tullaamattomat kellot tulevat kevyemmillä laatikoilla. (Näin käsitin, tässä voin olla väärässä. Lisäpalveluna postittelee osa laatikoita perästä. Itse olin kuvitellut nettikeskustelujen perusteella, että tulee pelkät kellot. Lopen tuli Full-setit kanssainvälisillä takuupapereilla.

Eroja varmasti on keneltä tilaa. Creationista hoitui DHL:n kautta tullaukset todella vaivattomasti. Paketti oli nopeampaa kotona kuin valtaosalla suomen kauppiaista.

Niin ei ole tarkoitus jättää maksamatta tulleja, vaan tilata sitten muualta. Eikö tämä siis koske näitä kellon rannekkeita ?


 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
837
Niin ei ole tarkoitus jättää maksamatta tulleja, vaan tilata sitten muualta. Eikö tämä siis koske näitä kellon rannekkeita ?



Yhden tilauksen kokemusasiantuntijana liikkeellä ;) Varmaan joku tietää paremmin.


Tuolla meni helpolla. Tilatessa oli täppä: DHL hoitaa verot. Tuosta ei mennyt palvelumaksua. Verot maksettiin tilauksen yhteydessä samalla kuin tuote ja lähetyskulut

Omassa tilauksessa meni niin, että ALV-maksettu tullille kun tullut maahan ja tuosta vastasi DHL. Jos en väärin muista papereissa oli sentin nimellinen vero rivillä horology items?

Kyllä kai pääsääntöisesti ALV-maksettava ulkoa tilattaessa, muutenhan ei kotimaasta kannattaisi ostaa mitään, vaan ulkoa ostaessa saisi ALV;tä vastaavan veroedun oman palkkansa ostovoimaan. Eu:n sisällä maksetaan pääsääntöisesti lähtömaassa ja EU:n ulkoa kohdemaan mukaan. Lisäksi historiallisesti ollut tuotekohtaisia veroja joista nyt sopimuksilla pikkuhuljaa luovuttu.

EDIT/Totaalinen off-topic: Rööperi-kirjassa oli muuten kelloharrastajille hyvää tietoa vanhasta kelloverosta. Kannattaisi jonkun harrastajan käydä Tom Sjöbergiä tästä haastattelemassa ja nauhoittaa kyseinen. Vielä kun mies hengissä ja rikokset vanhentunut.
 
Viimeksi muokattu:

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Sanoisin ettei tullia tarvitse maksaa mutta ALV pitää jos hinta yli 22€, Tullin raja on 150€. Tuolta aikaisemmin mainitusta Creationnista sai joskus muinoin jopa ohi tullin/alv:n mutta nykyään eipä juuri.
 

am8119

Jäsen
Liittynyt
9.11.2018
Viestit
140
Oliko tämä sivu jo tuttu?

Joo tuota olen paljon käyttänyt. Mutta tuossa voi valita vain tuleeko Eu:n alueelta tuote vai ei . Singapore on tietysti Eu:n ulkopuolella, mutta tuo vapaakauppa sopimus mistä yllä olenkin jo laittanut linkin, vain mietityttää. Ei taida kellään olla varmaa tietoa. Arvaus pohjalta siis mennään.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
837
Joo tuota olen paljon käyttänyt. Mutta tuossa voi valita vain tuleeko Eu:n alueelta tuote vai ei . Singapore on tietysti Eu:n ulkopuolella, mutta tuo vapaakauppa sopimus mistä yllä olenkin jo laittanut linkin, vain mietityttää. Ei taida kellään olla varmaa tietoa. Arvaus pohjalta siis mennään.

Ei vapaakauppa sopimuksilla alveja voi välttää jos yksityishenkilönä tilaat.

Kannattaisi muuten tilata kotiin kaikki mikä ei mene pilalle välillä, tällä saisi 24% korotuksen omaan palkkaan/ostovoimaan.

Käytännössä kai termi tarkoittaa - Vapautettu muista tuontitulleista. Toki poikkeus aina vahvistaa säännön, sen tietää jokainen, joka autoa suomeen joskus uittanut. Laista perusteita tuolle suomen käytännölle ainakin EU:n sisällä kyseisessä haastava löytää, tavaroiden vapaan liikkuvuuden vuoksi...
 

tinke

Jäsen
Liittynyt
17.10.2014
Viestit
110
Joo tuota olen paljon käyttänyt. Mutta tuossa voi valita vain tuleeko Eu:n alueelta tuote vai ei . Singapore on tietysti Eu:n ulkopuolella, mutta tuo vapaakauppa sopimus mistä yllä olenkin jo laittanut linkin, vain mietityttää. Ei taida kellään olla varmaa tietoa. Arvaus pohjalta siis mennään.
Oliko tämä numero tuttu

Tullineuvonta, henkilöasiakkaat
ma–pe 8–16.15

+358 295 5201

Tuonne kun soittaa ja kysyy niin saat varmana paikkansa pitävän vastauksen.
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 594
Jäsenet
6 960
Uusin jäsen
Deepforest77
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös