Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.3.2013
Viestit
928
Vs: Squale

Hyvä arvio. Tattista vaan. :)
 

finflyer

Uusi jäsen
Liittynyt
5.3.2014
Viestit
8
Vs: Squale

Kiitokset esittelystä. Itselle tuli pari viikkoa sitten Jimin kautta (Kellotarvike) 50 Atmos väritykseltään blasted/blue, joka mielestäni on pirteä mutta kuitenkin "sopivan tylsä" niin että ei blingifaktori ala kyllästyttämään. Mutta tässä tietty makunsa kullakin. Oranssi minuuttiviisari tekee hienon kontrastin tauluun ja helpottaa lukemista. Kelloni tuli mesh-rannekkeella, joka on todella laadukkaan oloinen solkea myöten. Hiukan kun sitä taivutti sisään päin niin sopii todella mukavasti rannetta syleilevästi kapeaankin ranteeseen. Kello neljän nuppi ja lugien muotoilu vielä korostavat kellon sopivuutta niille, joita isot suklarit ranteessa hirvittävät. Tarkkuus näyttää kolmen viikon käyttötestissä (päivät ranteessa, yöt pöydällä) asettuneen noin +2s/vrk tasolle, mikä on kellon hintaan nähden kiitettävää.

On jämäkän ja laadukkaan oloinen peli, mutta pari ihan pientä yksityiskohtaa hieman ihmetyttää, olisi voinut ehkä tehdä paremminkin pienillä kustannuksilla:
- Bezelin lume-piste on hiukan epätasaisen värinen (tai sitten siinä on hiukan likaa sisällä), ja tosiaan ei kirkkaudeltaan samaa tasoa kuin taulun lumet.
- Ainakin minun yksilössäni päivyritaulun lukema ei keskity aivan tarkalleen koloonsa, vaan on ihan hiukkasen vinossa kun tarkkaan katsoo.
- Olisi kiva jos nupin logo kiinni ruuvattuna olisi "oikein päin" tai edes jotenkin symmetrisesti, kun itse logo on epäsymmetrinen
- Muuten laadukkaasta mesh-rannekkeesta irtosi alkuhypistelyssä yksi palojen välinen sokka, sen "silmukkapää" oli hieman pienempi halkaisijaltaan kuin muissa. Onneksi ei kello pudonnut lattialle...

Pienistä "virheistä" huolimatta kyllä tästä varmaan kesän jos toisenkin kiipperi tuli. Pitää vielä päästä vedenpitävyyttä kokeilemaan kun vedet vähän lämpenevät.

Vesa
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Squale

finflyer sanoi:
Itselle tuli pari viikkoa sitten Jimin kautta (Kellotarvike) 50 Atmos väritykseltään blasted/blue, joka mielestäni on pirteä mutta kuitenkin "sopivan tylsä" niin että ei blingifaktori ala kyllästyttämään. Mutta tässä tietty makunsa kullakin.

Onnittelut uudesta kellosta. Itse arvoin pitkään kiillotetun ja blastedin välillä, mutta päädyin kiillotettuun. Kuten kirjoitin, ei ole mun mielestä mitenkään liian bling, mutta tosiaan makunsa kullakin.

finflyer sanoi:
Kelloni tuli mesh-rannekkeella, joka on todella laadukkaan oloinen solkea myöten. Hiukan kun sitä taivutti sisään päin niin sopii todella mukavasti rannetta syleilevästi kapeaankin ranteeseen.

Itsekin olen miettinyt Squalen mesh-rannkekkeen hankkimista. Muuttaa kyllä melkoisesti kellon ulkonäköä, mutta näin kesällä voisi mennä hyvin. Tässä kohdin kuitenkin vähän pelkään, että kiillotettu versio + mesh-ranneke voisivat yhdessä olla turhan bling ja metallinen yhdistelmä. Taidankin hankkia PVR:n oranssin naton toiseksi rannekevaihtoehdoksi. Jos joltain löytyy 20 mm:n ylimääräisenä, saa tarjota.

finflyer sanoi:
Tarkkuus näyttää kolmen viikon käyttötestissä (päivät ranteessa, yöt pöydällä) asettuneen noin +2s/vrk tasolle, mikä on kellon hintaan nähden kiitettävää.

Nää ovat kyllä aika huikeita lukemia tässä hintaluokassa.
 

finflyer

Uusi jäsen
Liittynyt
5.3.2014
Viestit
8
Vs: Squale

Puhti sanoi:
Itsekin olen miettinyt Squalen mesh-rannkekkeen hankkimista. Muuttaa kyllä melkoisesti kellon ulkonäköä, mutta näin kesällä voisi mennä hyvin. Tässä kohdin kuitenkin vähän pelkään, että kiillotettu versio + mesh-ranneke voisivat yhdessä olla turhan bling ja metallinen yhdistelmä. Taidankin hankkia PVR:n oranssin naton toiseksi rannekevaihtoehdoksi. Jos joltain löytyy 20 mm:n ylimääräisenä, saa tarjota.

Uskoisin myös näin. Kiillotetun kanssa varmaan nahka toimii parhaiten, ja miksei NATOkin varsinkin kesällä. Minä päädyin tuohon mesh-vaihtoehtoon osin myös siksi, että hintaero tarjouksessa oli hyvin pieni nahan ja meshin välillä, ja nahkainen on näppärä ja halvempi hankkia jälkikäteen oman maun mukaan. Koska tuo mesh-ranneke on sivusuunnassa jäykkä, niin se kapearanteisella (16 cm) tukee hyvin muuten ranteeseen nähden isohkoa kelloa.
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Squale

Nyt on hankittu PVR:n oranssi nato Squaleen. Todella toimiva kombo mun mielestä, etenkin näin kesällä.

index.php
 

Liitteet

  • Squale, oranssi nato.jpg
    Squale, oranssi nato.jpg
    63,3 KB · Katsottu: 1 160

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Squale jakaa mielipiteitä, mutta mie tykkään edelleen. Etenkin, kun rannekkeena on Staibin mesh.
IMG_20190303_110335_697.jpg
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Mittailin kellojeni tarkkuutta. Squale on kelloistani tarkin: edistää 2 sekuntia vuorokaudessa (muuten ranteessa, mutta yöllä pöydällä). Ei huono tulos noin 700 egen kellolta. Ilmeisesti näissä on tosiaan se Top grade-tason Eta-koneisto.
 

Koistinen

Aktivisti
Liittynyt
10.2.2020
Viestit
840
Ei taida kotimaasta enää saada tätä merkkiä? Saldot nollilla näyttää olevan myyjillä.
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös