pep

Uusi jäsen
Liittynyt
3.2.2014
Viestit
40
Onko muilla kelloihmisillä kokemuksia Steinhart kelloista?

Itse hankin ensimmäisen, ehkä myös viimeisen, kyseisen merkin kellon vuoden 2013 lopussa. Ajatuksena oli saada luotettava automaatti kohtuulliseen hintaan, mutta kaikki ei sitten mennytkään viimeisen päälle.
Valinta kohdistui kellomerkin valmistajan omilta sivuilta Steinhart Aviation Automatic - kelloon. Pidin ulkönäöstä, koneistona ETA 2824-2, hinta kohtuullinen 425e postikulujen kanssa. Eipä muuta kuin sitten tilaamaan…

Hankaluudet alkoivatkin sitten piakkoin: toimitusaika venyi melkein 3 viikkoon. Ei siinä mitään, mutta tiedätte varmaan tunteen, kun odottelee uutta kelloa, niin aika tulee helposti pitkäksi! Kello tuli sitten loppujen lopuksi ja alkukatselmuksessa kellon kehyksessä oli ylimäärinen kolo/naarmu. Hieman harmitti, mutta annoin asian olla, koska oli kuitenkin sen verran pieni jälki. Kello toimi hyvin ja se tuntui ranteessa hyvältä. Pidin myös nahkahihnan tunteesta, kun aikaisemmin ollut vain kumi- ja metallihihnoja.
Parin viikon kuluttua kello alkoi merkittävästi jätättämään - muutaman minuutin vuorokaudessa. Täältä ja muilta kellosivuilta opittuja kikkoja yritin kokeilla asian korjaamiseen, mutta konepeltiä en sentään alkanut availemaan. Kun nupista vääntelemällä huomasin, että koko kellotaulu liikku vapaasti kuoren sisällä eli koneistoa ei ole mitenkään väljään konehuoneeseen kiinnitetty, niin tiesin että eron kipeä hetki on koittanut meille!

Palautin kellon Saksaan kehujen kera ja rahatkin sitten aikanaan palautettiin tilille - taas 3 viikon odottelu.
Pidin kyllä kellon mallista ja hieman jäänyt askarruttamaan, että satuinko vain saamaan maanantaikappaleen vai onko koko tuotannon laatu samaa luokkaa? Niinpä, jos muilla merkkiin tutustuneilla on samoja tai erilaisia kokemuksia, niin laittakaa jatkoksi viestiä. Olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia...
 

mp67

Jäsen
Liittynyt
19.9.2013
Viestit
444
Vs: Steinhart

Mun kokemukseni aivan päinvastainen. Ostin Aviation Vintagen Wanhoilta Wariksilta ja olin iloisesti yllättynyt kellon laadusta sekä viimeistelyn että koneiston tarkkuuden suhteen. Kello ei kuitenkaan tuntunut ranteeseeni hyvältä joten se sai uuden kodin.
 

flap

Uusi jäsen
Liittynyt
7.3.2014
Viestit
18
Vs: Steinhart

Melkein komppaan tässä mp:n kokemusta yläpuolelta.
Väittäisin että sulla kävi huono tuuri ja sattui maanantaikappale kohdalle! Itsellä tällä hetkellä kyseinen tiuku ranteessa ja hyvin pelittää. Tuli vähän niinkuin vahingossa tilattua tuossa vuodenavaihteen jälkeen, erona sun tapaukseen se että tilasin wanhoilta wariksilta ja toimareiden kanssa tuli jopa vähän halvemmaksi tuo oma kello.. Oftopikkina semmoinen että kyseistä firmaa käytin ensimmäisen kerran ja toimitusnopeus oli kyllä jotain aivan älytöntä: keskiviikkona myyyöhään illalla tilasin kellon ja oli perjantaina jo ranteessa. Blew my mind.

Mutta tosiaan Aviatonista sen verran että omassa ei kyllä kolhuja ollut, vaikkakaan ei body ihan NIIN viimeisteltyä jälkeä olekkaan joka kohdassa(?)
Tarkkuudessa häviää ainakin omalle Merimestarille useilla sekunteilla vuorokaudessa mutta tuommoisiin minuuttimääriin ei kyllä ole päästy kuten sun tapauksessa.
Oma tilaus tuli tehtyä suht samalla "Pidin ulkönäöstä, koneistona ETA 2824-2, hinta kohtuullinen" -linjalla, ja mielipiteeni on että sain rahoille vastinetta. Ei mikään kellojen Bentley mutta ei kai Fiatin hinnalla sellaista sovi odottaakkaan ;D



edittiä sen verran että mikä minä olen mitään väittämään yhden kellon perusteella että olis ollut maanantaikappale kyseessä, mutta toivotaan nyt niin kuitenkin!
 

pep

Uusi jäsen
Liittynyt
3.2.2014
Viestit
40
Vs: Steinhart

No hyvä. Jo kyllä mietinkin, että ei tämä laatu voi olla kauttaaltaan näin heikko, kun muuten maineen kiiriessä loppuisi kellojen menekki kokonaan. Ehkäpä kokeilen joskus vielä uudestaan paremmalla onnella.
Alunperin eksyin Steinhartin sivuille 1000m suklarin perässä, kun edullinen sellainen heiltä myös löytyy. Mutta kun olen pysynyt suklarilinjalla jo niin pitkään, niin ajattelin laajentaa hieman eri suuntaan. Hyvä idea se olikin, ei vain vielä ihan onnistunut. Mutta muuten kyllä pidin malleista ja valikoimasta. Aika moni malli on tosin loppuunmyyty ja mahdollinen myynti vasta kaukana tulevaisuudessa! Kauppa siis tuntuu käyvän.
 

Binh

Aktivisti
Liittynyt
9.3.2013
Viestit
694
Vs: Steinhart

Itsellä on GMT-OCEAN 1 BLUE RED ja olen hyvin tyytyväinen siihen. Steinhartin kellojen hinta/laatusuhde on enemmän kuin kohdalla. Ehkä sait maanantaikappale tai on kuljetuksen aikaja hieman silittelyä. Onhan se kuitenkin harmillista, että jouduit pettymään pitkään odotuksen jälkeen. Ehkä ensikerralla kaikki menee nappiin. :)

Christpher Wardin kellot ovat myös hintansa arvoisia, kuitenkin astetta kallimpi kuin Steinhart. Kannattaa myös tutustua...

http://www.christopherward.co.uk/men/aviation.html
 

pep

Uusi jäsen
Liittynyt
3.2.2014
Viestit
40
Vs: Steinhart

CW onkin jo tuttu, kun jokunen vuosi sitten tilasin sieltä vaimolle synkkärikellon. Oli oikein onnistunut lahja, mutta en arvannutkaan mitä tuli tehtyä, kun vaimo innostui kelloista sitten hieman enemmän. Nyt vaimon rivi kellolaatikossa CW:n, Omegan speedmasterin ja Rolexin datejustin kanssa lyö oman seiko- citizen suklarilinjan 6-0.
Mutta näistä teidän viesteistä rohkaistuneena taidan vielä jossain vaiheessa kokeilla steinhartia uudemman kerran. Tosin maailma on niin täynnä kellomerkkejä, että valinnan varaa tosiaan riittää.
 

hookoo

Uusi jäsen
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
55
Tuli tilattua Steinhart Ocean one rymykelloksi. Juuri kusti polki kellon kotiovelle suoraa saksasta. Tilauksesta saapumiseen meni reilu kaksi viikkoa. Matkalla kello oli varsinaisesti vain 3-4 päivää eli suurin osa ajasta meni johonkin muuhun arpomiseen (kello oli tilatessa varastossa).

Päällisin puolin näyttää hintaisekseen hyvältä. Mikään ei pahemmin irvistele, ei ole ylimääräisiä jälkiä ja kaikki näyttää ylipäätään siltä miltä pitääkin. Keraaminen bezel tekee lookista omaan makuun hienostuneemman mutta heikko heijastuksen esto tökkää kaksinkertaisen käsittelyyn tottuneeseen silmään. Rymykellolle ehkä kuitenkin parempi ettei ulkopinnassa ole pinnoitetta. Taulun musta muovi näyttää halvalta. Takakannen kaiverruksien reunat tuntuu teräviltä rannetta vasten ainakin näin pakasta vedettynä.

Ranneke on yllättävän hyvä. Voittaa mielestäni hieman kalliimman Certinan vastaavan. Palojen poisto/lisääminen on uskomattoman helppoa. Tappi lähtee avaamalla yksi ruuvi ilman tapin painamista/paukuttelua. Hienosäätö on perinteinen ja neljällä reiällä itselle riittävä. Ainoa isompi nurina tähän mennessä menee rannekkeen kiinnitykselle. Tehtaalla ei oltu laitettu toisen päätypalan jousitapin toista päätä paikalleen ollenkaan! Ranneke oli siltä puolelta kiinni vain siis tapin toisen pään varassa. Jos ei olisi ranneketta säätäessä huomannut niin olisi ranneke varmasti irronnut jossain vaiheessa rungosta ja koko kello tippunut maahan. Noh toivotaan että se oli ainoa ilmentymä huonosta viimeistelystä :)

Käyntiä ei ole vielä päässyt testaamaan kun kello on ollut vasta pari tuntia ranteessa. Toivotaan että olisi siellä päin.
 

alhambra

Uusi jäsen
Liittynyt
17.1.2014
Viestit
5
Vs: Steinhart

Hankin Raymond Weilin vaihtoehdoksi tukevamman Steinhart Ocean onen, ja olen erittäin tyytyväinen ulkoasuun, laatuun sekä tarkkuuteen. Realistisesti ajatellen normaalikäyttöön ei tuon kalliimpaa kelloa tarvitse.
 

hookoo

Uusi jäsen
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
55
Vs: Steinhart

alhambra sanoi:
Realistisesti ajatellen normaalikäyttöön ei tuon kalliimpaa kelloa tarvitse.

No joo, eihän sitä tarvitse mutta kummasti sitä vaan aina tekee mieli ostaa kaikenlaista ;D
 

ChristianJ

Uusi jäsen
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
29
Vs: Steinhart

Onkohan Steinhart nostamassa tuotteidensa hintatasoa ylöspäin. Myyntiin on tullut esim. uusi Ocean One Vintage, jonka ovh on 460 euroa alv 19%. Uutta kellossa on Steinhartin "oma" uusi calibre St. 5 koneisto aikaisemman ETA 2824-2 sijaan. Aikaisempi versio mielestäni maksoi vissiin tuon 350 alv 19%, eli hinta olisi noussut peräti 30%. Lienee varsin hyvä price pointti edelleen laatuun nähden, mutta kuinka suuri edistysaskel tuo oma koneisto on pl. markkinointinäkökulmat? Oma Ocean one nakuttaa esim. alle +1 sec/vrk 24h ranteessa ETA 2824-2:lla. Tuo käyntitarkkuus on jo nyt puhdasta parhautta.
 

P-P

Uusi jäsen
Liittynyt
9.2.2014
Viestit
11
Vs: Steinhart

Itsellä nyt toukokuusta lähtien pääasiallisen käyttökellon virkaa on toimittanut Ocean one black keraamisella bezelillä. Olen ollut kelloon todella tyytyväinen niin viimeistelyn laadun kuin tarkkuudenkin suhteen. Kello käy normaalissa käytössä +1-3 sek/vrk, joten tarkkuus on kirkkaasti kronometriluokkaa.

Mutta nyt bongasin Stenun sivuilta tämän:
http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-One-Premium-Blue,902.html

Uutuus herätti kyllä omistamisen halua. Olen kova safiiristen takakansien fani ja jotenkin tuollainen vähän pirteämpi taulu houkuttaisi syksyn pimeään. Mitä mieltä arvon raati on tuosta sinisestä ocean ykkösestä?
Tuo Soprod A10 on myös koneistona mulle vähän vieraampi. Ilmeisesti laatutasoltaan liikutaan melkolailla ETA 2824-2 elaboren kanssa samalla tasolla? Ainakin SUF näyttää käyttävän Soprodin koneistoa yleisesti omissa tuotteissaan.
Erittäin lähellä ollaan sitä pistettä, että musta ilmestyy myyntipalstalle ja sininen menee tilaukseen :what
 

Marshal

Uusi jäsen
Liittynyt
31.8.2014
Viestit
68
Vs: Steinhart

Mitäs mieltä olette Ocean ONE VINTAGE kellosta?

http://www.steinhartwatches.de/en/OCEAN-One-Vintage,817.html

Olen itse arvuutellut tämän kellon hankkimista viimeiset ½vuotta ja sahannut päätöstä edestakaisin. Takapakkia olen ottanut jokakerta siitä syystä että "se on vaan Homage" tai että "se ei ole alkuperäinen esikuvakello vaan kopio alkuperäisestä". Jokatapauksessa aina olen palannut tuon kellon äärelle, jotenkin kiehtova uusi-vanha kello! Koneistonakin on ETA 2824-2 elabore.

168wi2c.jpg
 

jkk

Jäsen
Liittynyt
1.4.2013
Viestit
430
Vs: Steinhart

Jos polttelee tiedät kyllä mitä teet. Aina noista eroon pääsee.
 

ds

Uusi jäsen
Liittynyt
13.5.2015
Viestit
28
Vs: Steinhart

Itse hankin 45v-synttärilahjaksi Ocean 1 Vintage Militaryn ja olen tykännyt. Viihtyy ranteessa ykkösenä tällä hetkellä ja laatu on hintansa väärti, todellakin. -1s/vrk viimeisen mittauksen mukaan.

Lähetetty minun SM-T800 laitteesta Tapatalkilla
 

pep

Uusi jäsen
Liittynyt
3.2.2014
Viestit
40
Vs: Steinhart

No niin, uusi yritys!(viitaten tuohon aloitukseeni Steinhart-keskusteluun)
Nyt hankittuna facebookin kellotorin kautta Ocean one vintage red ja hyvältä näyttää. On samoin tein syrjäyttänyt Oriksen, Corumin Bubblen ja Tissotin käyttökellona - saa nähdä sitten kuinka kauan. Tarkkuutta en ole pariin viikkoon sen kummemmin mittaillut, mutta eipä ole tarvinnut myöskään kellon aikaa siirrellä, joten ajassa pysynyt.

Tässä vielä valmistajan sivuille: https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-one-vintage-red.html

Parin viikon kokemuksella kyllä suosittelen!
 

Puhti

Aktivisti
Liittynyt
6.7.2016
Viestit
697
Vs: Steinhart

pep sanoi:
Nyt hankittuna facebookin kellotorin kautta Ocean one vintage red ja hyvältä näyttää. On samoin tein syrjäyttänyt Oriksen, Corumin Bubblen ja Tissotin käyttökellona - saa nähdä sitten kuinka kauan.

Minkä Oriksen tämä on syrjäyttänyt?
 

pep

Uusi jäsen
Liittynyt
3.2.2014
Viestit
40
Vs: Steinhart

Oris Tubbataha: http://www.oris.ch/en/watches/oris-tubbataha-limited-edition/01-749-7663-7185-set-mb

Onhan nämä hieman erilaisia kelloja, mutta käyttötarkoitus sentään sama.
 

nasse

Uusi jäsen
Liittynyt
20.10.2014
Viestit
27
Vs: Steinhart

Itselläni on muutaman viikon ollut Ocean One Vintage Red. Tilausprosessi oli moitteeton, perjantaina maksoin Steinhartin tilille, keskiviikkona lähetti toimitti kellon kotiovelle. Kellon viimeistely on mielestäni oikein hyvä (aikaisemmat kellot mm. Longines HC ja Legend Diver) ja käynti tarkkaa, parin viikon ajan nyt tasaisesti +2s/vrk.

Metalliranneke on omaan ranteeseen mukavampi kuin Longines HC:n, istuu omaan jämäkämmin olematta tiukka. Lonkun lukko kyllä oli parempi.

Hankin tämän ns. ylimenokauden kelloksi kunnes keksin mikä olisi seuraava arvokkaampi kello, mutta en usko, että tämäkään tulee jäämään ilman ranneaikaa kun tuo ykköskello joskus löytyy.
 

jonnen

Uusi jäsen
Liittynyt
6.1.2017
Viestit
10
Vs: Steinhart

Moi!
Olen harkitsemassa STEINHART Ocean Titanium 500 Premiumin hankintaa. Onko tästä kellosta kokemuksia?

Parin Omegan, Zenithin yms. rinnalle olen ajatellut tätä ihan arkikäyttöön. Ainakin Soprodin koneisto tuntui kiinnostavalle ja hinta-laatusuhdekin tuntuisi olevan kohdillaan.
 

mh82

Uusi jäsen
Liittynyt
29.12.2016
Viestit
20
Vs: Steinhart

Nyt on alkanut kiinnostamaan Steinhartin Ocean One Military. Onkohan näissä vesitiiviys lähelläkään luvattua 300m?

Kun tulee käyttökelloksi, jota pidän 24/7 ranteessa. Eli on mukana saunassa, kylpylöissä ym. Nykyinen Seiko SKX007 on toiminut moitteetta jo lähes 10 vuotta kyseistä käyttöä.

Vai pitäisiköhän hommata ISO -luokiteltu diveri, niin on varmasti tarpeeksi vesitiivis...
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 572
Viestit
64 600
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös