Timegrapher hakusessa

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Timegrapher hakusessa

Mitähän käytännön hyötyä olisi sijoittaa muutama kymppi enemmän ja valita malli 1900?

http://www.ebay.co.uk/itm/Watch-Timing-Tester-Machine-Multifunction-Timegrapher-NO-1900-/330779298281?tpos=unknow&talgo=origal&ssPageName=STRK:MESE:IT&ttype=price&tfrom=231001836929
 

avei

Jäsen
Liittynyt
6.6.2013
Viestit
127
Vs: Timegrapher hakusessa


Säästää parin viikon saunakaljarahat jos ottaa halvemman. :drinking

Tuolla mun linkissä oli taulukko mistä näkee eroja.
 

nouneim

Aktivisti
Liittynyt
1.6.2013
Viestit
557
Vs: Timegrapher hakusessa

Itse en ole ostanut ainakaan vielä tuollaista laitetta, mutta kuulemma nuo halvahkotkin laitteet toimivat ihan hyvin. Sen verran asiasta on kokemusta, että melko halvoilla sähköisillä osilla tuon kellon tikityksen saa napattua, joten ei kai ole syytäkään miksi nuo eivät toimisi. Mitään kovin eksoottista tekniikkaa laite ei varsinaisesti tarvitse. Itse rakentamassani laitteessa signaalin nappaaminen on toiminut 1,5 € pietsoelementillä, johon laitoin jatkoksi 10 € yleisesivahvistimen. Pienellä taajuussuodatuksella signaali on jo ihan kelvollinen. Mutta aika hyvään hintaan tuo laite kokonaisuudessaan on tehtyä (itse tehdyssä läppäri tekee laitteesta kokonaisuudessaan vähän arvokkaamman ;) ). Massatuotanto ja riittävä kysyntä ovat varmaankin edullisen hinnan salaisuus.
 

avei

Jäsen
Liittynyt
6.6.2013
Viestit
127
Vs: Timegrapher hakusessa

nouneim sanoi:
Itse en ole ostanut ainakaan vielä tuollaista laitetta, mutta kuulemma nuo halvahkotkin laitteet toimivat ihan hyvin. Sen verran asiasta on kokemusta, että melko halvoilla sähköisillä osilla tuon kellon tikityksen saa napattua, joten ei kai ole syytäkään miksi nuo eivät toimisi. Mitään kovin eksoottista tekniikkaa laite ei varsinaisesti tarvitse. Itse rakentamassani laitteessa signaalin nappaaminen on toiminut 1,5 € pietsoelementillä, johon laitoin jatkoksi 10 € yleisesivahvistimen. Pienellä taajuussuodatuksella signaali on jo ihan kelvollinen. Mutta aika hyvään hintaan tuo laite kokonaisuudessaan on tehtyä (itse tehdyssä läppäri tekee laitteesta kokonaisuudessaan vähän arvokkaamman ;) ). Massatuotanto ja riittävä kysyntä on varmaankin hinnan salaisuus.

Jos henkilö on täysi tumpelo:

- elektroniikassa
- signaalinkäsittelyssä
- PC:iden kanssa väsäilemisessä

sekä jos lisäksi nuo edelliset eivät kiinnosta pskaakaan niin...

Nättiin laatikkoon valmiiksi koottuna sellaisen vajaa parisataa ei ole paha hinta.

Nimim. Mäkkihomo :what
 

Steve McQueen

Uusi jäsen
Liittynyt
17.2.2014
Viestit
53
Vs: Timegrapher hakusessa

avei sanoi:
nouneim sanoi:
Itse en ole ostanut ainakaan vielä tuollaista laitetta, mutta kuulemma nuo halvahkotkin laitteet toimivat ihan hyvin. Sen verran asiasta on kokemusta, että melko halvoilla sähköisillä osilla tuon kellon tikityksen saa napattua, joten ei kai ole syytäkään miksi nuo eivät toimisi. Mitään kovin eksoottista tekniikkaa laite ei varsinaisesti tarvitse. Itse rakentamassani laitteessa signaalin nappaaminen on toiminut 1,5 € pietsoelementillä, johon laitoin jatkoksi 10 € yleisesivahvistimen. Pienellä taajuussuodatuksella signaali on jo ihan kelvollinen. Mutta aika hyvään hintaan tuo laite kokonaisuudessaan on tehtyä (itse tehdyssä läppäri tekee laitteesta kokonaisuudessaan vähän arvokkaamman ;) ). Massatuotanto ja riittävä kysyntä on varmaankin hinnan salaisuus.

Jos henkilö on täysi tumpelo:

- elektroniikassa
- signaalinkäsittelyssä
- PC:iden kanssa väsäilemisessä

sekä jos lisäksi nuo edelliset eivät kiinnosta pskaakaan niin...

Nättiin laatikkoon valmiiksi koottuna sellaisen vajaa parisataa ei ole paha hinta.

Nimim. Mäkkihomo :what

Listasit juuri kaikki speksini :cheers
 

avei

Jäsen
Liittynyt
6.6.2013
Viestit
127
Vs: Timegrapher hakusessa

Steve McQueen sanoi:
avei sanoi:
nouneim sanoi:
Itse en ole ostanut ainakaan vielä tuollaista laitetta, mutta kuulemma nuo halvahkotkin laitteet toimivat ihan hyvin. Sen verran asiasta on kokemusta, että melko halvoilla sähköisillä osilla tuon kellon tikityksen saa napattua, joten ei kai ole syytäkään miksi nuo eivät toimisi. Mitään kovin eksoottista tekniikkaa laite ei varsinaisesti tarvitse. Itse rakentamassani laitteessa signaalin nappaaminen on toiminut 1,5 € pietsoelementillä, johon laitoin jatkoksi 10 € yleisesivahvistimen. Pienellä taajuussuodatuksella signaali on jo ihan kelvollinen. Mutta aika hyvään hintaan tuo laite kokonaisuudessaan on tehtyä (itse tehdyssä läppäri tekee laitteesta kokonaisuudessaan vähän arvokkaamman ;) ). Massatuotanto ja riittävä kysyntä on varmaankin hinnan salaisuus.

Jos henkilö on täysi tumpelo:

- elektroniikassa
- signaalinkäsittelyssä
- PC:iden kanssa väsäilemisessä

sekä jos lisäksi nuo edelliset eivät kiinnosta pskaakaan niin...

Nättiin laatikkoon valmiiksi koottuna sellaisen vajaa parisataa ei ole paha hinta.

Nimim. Mäkkihomo :what

Listasit juuri kaikki speksini :cheers

:cheers
 

mla753

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2014
Viestit
18
Vs: Timegrapher hakusessa

Itse hankin Weishi Multifunction Timegrapherin No 1900. Siinä kun on tarkempi näyttö 99,9s/d.
Nyt olen sillä kellojani testaillut ja tulokset vastaavat kohtuu hyvin todellisuutta eli virhettä, kun kello ollut ranteessa. Timegrapheri käppyrä kertoo paljon enemmän kellon kunnosta kuin tuon virheen. Oli mielenkiintoista havaita vanhan yli 30v laatikossa olleen kellon käyttäytyminen. Muutaman tunnin käynnin jäälkeen tulokset muuttuivat oleellisesti.
Noihin itserakenteluihin ja PC-ohjelmien käyttöön nähden tässä on valmiina riittävän herkkä mikrofoni, jossa kelloa voi käännellä eri asentoihin.
 

argonaut

Uusi jäsen
Liittynyt
19.8.2014
Viestit
17
Vs: Timegrapher hakusessa

Tuleeko tuo ensimmäisen linkin laite suomeen ilman tullien ja ALVn maksamista?
 

kanikune

Kelloista innostunut
Liittynyt
10.3.2013
Viestit
924
Vs: Timegrapher hakusessa

tulee jos siellä lukee että "ship from uk".
 

mla753

Uusi jäsen
Liittynyt
8.8.2014
Viestit
18
Vs: Timegrapher hakusessa

Aiheesta muistan lukeneeni, jonkun tehneen itse analysaattorin. Verkosta löytyy lukuisia softia mm Wildspectra Mobile. toimii androidissa. PC versioitakin löytyy. Oleellinen ongelma on herkän mikrofonin löytäminen. Puhelimen tai tabletin oman mikin herkkyys ei riitä. Joku kirjoittelikin pietsomikistä ja esivahvistimesta. En vaan löydä viestiä enää ? Olisi kiintoisaa saada signaali PC:lleni. Minulla on tuo Weishin grapheri ja siinä on toimiva mikki. Kiinnostaisi saada sen signaali ulos ? Jos joku osaa tuossa auttaa niin olisin iloinen !
 

nouneim

Aktivisti
Liittynyt
1.6.2013
Viestit
557
Vs: Timegrapher hakusessa

Laitoin joskus pienen esittelyn tänne omasta versiostani:
http://kellofoorumi.com/index.php?topic=238.0

Voi olla, että tietokoneen mikrofoniliitäntä olisi riittävän herkkä sellaisenaan tuon sinun mkrofonin kanssa, mutta minulla ainakin läppärin liitäntä on toivottoman kohinainen ilman tuota yleisesivahvistinta. Ostin tuon yleisesivahvistimen Bebekiltä.

Kokeilumielessä ääntä voi tutkailla vaikkapa audacityllä tms. Siltä löytyy työkaluja kohinan poistoon. Kannattaa ensimmäisenä suodattaa alle 500-1000 Hz alue, niin signaali jo selkenee.
 


Viimeisimmät keskustelut

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 653
Viestit
64 842
Jäsenet
6 987
Uusin jäsen
Juhap123
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös