Tonnilla kello. Suosituksia!

9mm

Jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
228
Moro

Ei ole juuri nyt hankinnassa, lähinnä kunhan mietiskelen. Varmaankin kuitenkin ajankohtaista myöhemmin tänä vuonna.

Valinnan vaikeus ja toivoisin suosituksia, jos teillä tulisi mieleen jotain mitä en ole itse huomannut ajatella. Kelloja on niin hemmetisti! :)

Päivittäiseen käyttöön kuitenkin pitäisi soveltua.

Tässä joitain suuntaa antavia vaatimuksia:

- Koko 41-46mm, mieluiten 42-45mm
- Uintitiivis, eli väh. wr 100m, mieluusti ruuvikruunu
- Metalliranneke
- Automaatti

Plussaa olisi krono tai gmt.
Käytetty kelpaa mainiosti.

Esim. mielessä pyörinyt Longines hydroconquest ja Christopherd Ward C60 Trident GMT, mutta ainakin lonkku 41mm koollaan vaikuttaa aika pieneltä. Hieman ehkä isomman haluaisin. Käytetty TH Aquaracer? Tällä hetkellä ranteessa Seiko sumo, mikä on 44 vai 45mm, todella sopivan kokoinen, eli samaa kokoluokkaa saisi olla.
 

K.K.Kello

Jäsen
Liittynyt
29.5.2013
Viestit
210
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

No ehdottomasti tämä. Äläkä kiinnitä siihen extra milliin turhaan huomiota ja metalliranneke häviää usein hyvälle kumille/nahalle/kankaalle tyylissä ja mukavuudessa. Asia joka aukeaa metallirannekekellomiehille, kuten minä, yleensä vasta vuosien saatossa. Vaikka molemmille toki on paikkansa.

Valkea lumetaulu:

http://www.h2o-watch.com/helberg-uhren/helberg-ch2-white.html

HELBERG%20CH2%20Chrono%20DIVER%2002.jpg


Musta:

http://www.h2o-watch.com/helberg-ch2-black.html

helberg-ch2-black-1000-002.jpg


Tässä hiukan pienempi, mutta ei läheskään yhtä hieno omasta mielestäni.

http://www.h2o-watch.com/helberg-uhren/helberg-ch3.html
 

Maks

Jäsen
Liittynyt
4.10.2013
Viestit
396
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

Onpa varsin pätevän oloisia nuo Helbergit! Minulla on ollut ajankohtaista "kakkoskellon" hankinta. Hintaluokka tonnin kahden puolen. Olen katsellut Damasko Da44 -kelloa, joka on vähän yli keskustelun aloittajan budjettia. Tästä on netissä jokunen arvio ja juttua, mutta onko foorumilaisilla kokemuksia? Vähän kahden vaiheilla hommaisko Damaskon...

http://www.damasko.de/en/da44

DAMASKO_DA44_DIAL3.jpg
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

Onpa Hellbergit hienoja :) Damaskosta olen lukenut mielenkiintoisia artikkeleita, muttei omaa kokemusta. Uskon kyllä merkkiin.
 

kejjo

Uusi jäsen
Liittynyt
26.3.2014
Viestit
35
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

Itse olen myös Longinesin Hydroconquestin ja TH Aquaracerin välillä jahkaillut, rantakelloksi sopisivat molemmat, itselle Longines sopii hyvin ranteeseen, ehdin isompaan kyllästyä vanhan Fossilini kanssa.

Steinhartilla ja muilla edullisten mekaanisten valmistajilla (esim. Archimede) on monenlaista pätevää tässä hintaluokassa myös, mutta itselle monen saksalaisen oma look ei niin innosta, ja suorat "homaget" taas ei omaan harrastukseen luonnistu. Katsotaan jos tästä threadista tulisi ideoita.
 

9mm

Jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
228
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

Todella hienoja nuo Helbergit! Varsinkin valkoisella taululla. Kiitos hyvästä vaihtoehdosta!

Longines legend diveria olen myös miettinyt. Oriksella on myös paljon mielenkiintoisia malleja. Onko kokemuksia noista Oriksen divereista? Minkälainen niiden kumiranneke on?
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

Olen myös katellu oriksia sillä silmällä, eikös oris tee itse koneistot, vai muistanko väärin?
 

Teemuja

Uusi jäsen
Liittynyt
8.10.2013
Viestit
1
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

Itse kallistuisin tuossa hintaluokassa Orikseen ta Edoxiin. Oris Divers Date, Oris Aquis tai Edoxin Class 1 irtoaisivat tuolla rahalla vähän käytettyinä. Hyvin tingittyinä saisi varmaan uudenkin.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

JP sanoi:
Olen myös katellu oriksia sillä silmällä, eikös oris tee itse koneistot, vai muistanko väärin?

Oriksella lienee modifioitua ETA:a pääasiassa, siistiä viimeistelyä kohtuuhinnalla.

Oriksella on myös paljon mielenkiintoisia malleja. Onko kokemuksia noista Oriksen divereista? Minkälainen niiden kumiranneke on?

Minulla oli joskus yksi Oris kumilla. Oli tosi mukava, pidin sitä silloin yötä päivää kaikkialla. En muista, millaista pikasäätöä oli mutta lyhennys tapahtui katkaisemalla.

Glycine on myös yksi vähällä rahalla tosi siistejä kelloja -merkki. Isokokoisissa voisin suositella sitä Orista, keskikokoisissa paksuissa Longines Hydroconquestia kronolla tai ilman (700-1400).

Matalaa ja kevyttä siistiä haluavalle Glycineä, tosi kevyttä ja ohutta 200 m kestävänä esmes Combat-sarja. Glycinessä on laaja hintaskaala, huom. Ovh tonnin paikkeilla, 500-600 löytyy joitakin Combateja, ei kaikkia malleja. Ruuvikruunu, ohut, kevyt kuori, 200 m kestoa.
 

intelops

Uusi jäsen
Liittynyt
7.2.2014
Viestit
54
Vs: Tonnilla kello. Suosituksia!

Just hommasin cw trident c60 gmt:n ja pakko suositella,upea kello.42mm ja 300m. Jos jotain kiinnostaa ostaa/vaihtaa ko kello heittäkää pm...vaihdossa kalliimpi automaatti välirahalla, esim lonkku...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 569
Viestit
64 606
Jäsenet
6 962
Uusin jäsen
Topi.
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös