USA-kello vaalien kunniaksi?

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 230
Vihdoin jotain muuta kuin koronaa uutisissa. Mikä olisi hyvä USA-henkinen kello historialtaan tai nykyisyydeltään tätä vaalikarnevaalia juhlistamaan?

Hamiltonin joku amerikkalaisintakin amerikkalaisin malli, esim Ventura tai American Classic -sarja, tai Pulsar?
Bulova? Timex? Devon?

Tehdäänkö USAssa itse asiassa enää isommin kelloja? Nämä tunnetummat merkit taitavat olla nykyään Sveitsiläisten (Hamilton) tai Japanilaisten (Bulova) omistuksessa. Timexit on jo pitkään tehty Filippiineillä, vaikka firma itse taitaa vielä olla Yhdysvaltalainen?
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 230
Shinolasta tulee väkisin mieleen se vanha "know shit from Shinola" -termi. Ovat varmaan käyttäneet tietoisesti vanhaa Shinola -kenkäplankkimerkkiä ihan vain tuon vuoksi...
 

Tarmo

Uusi jäsen
Liittynyt
18.11.2018
Viestit
77
Hodinkeen kattava selvitys USA:n presidenttien kelloista on vähintäänkin selailun arvoinen, vaikka harvempi kelloista on amerikkalainen. Vulcain Cricket taitaa olla suosituin kautta aikojen, jättäen kakkoseksi jopa Rolex ”Presidentin”.


Obama näyttää vasenkätisenä pitävän kelloa vasemmassa kädessä. Itse olen tuskaillut monen kellon designin kanssa, kun eivät vaan sovi oikeaan käteen. Luulisi siinä olevan hyvä markkinarako, mutta jostain syystä destro-malleja myydään useimmin yksittäiskappaleina Only Watch -huutokaupassa (mm. Tudor ja Zenith). Mihin sen lottovoiton laitoinkaan...
 

Qristian

Jäsen
Liittynyt
12.4.2013
Viestit
237
Biden on Omegamiehiä ja Trump Rollemiehiä. Josko niistä sitten oman mielipiteen mukaan.
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 205
noc7exQ.jpg

zOH3byo.jpg



1YmHVGK.png


 

Notlimah

Uusi jäsen
Liittynyt
16.8.2018
Viestit
74
Hamilton Ventura oli aikoinaan maailman ensimmäinen paristoilla toimiva kello, mutta se ei ollut kvartsikello. Nykyiset Venturat ovat koneistoiltaan aivan tavallisia kvartsi- tai automaattikelloja.
 

Vanellus

Jäsen
Liittynyt
6.3.2020
Viestit
172
Tämän pajan tuotteita olen joskus pohtinut. Heillä on upea linkki paikallishistoriaan.
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 650
Viestit
64 831
Jäsenet
6 985
Uusin jäsen
Browseri
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös