Tervetuloa

Suomen suurimmalle kelloaiheiselle keskustelufoorumille

Liity mukaan!

Arvokello aiheuttaa paheksuntaa

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Tykkäyksiä
29
Vs: Arvokello aiheuttaa paheksuntaa

Asianosaiset tietävät, että asia on nyt käsitelty ja jatkamme rakentavasti eteenpäin. Käyttäjän poistaminen ei johtunut pelkästään tämän ketjun tapahtumista, joten tässä on aikamme katsottu ja ymmärretty, jonka jälkeen tuli raja vastaan.

Pahoittelut omalta osaltani, että päätös venyi näinkin pitkälle. Oppia ikä kaikki.

Maire

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Näinhän se on nähtävä. En kyllä usko, että rikosilmoituksia tulee. Tai
ainakaan, eivät ne etene.

Usein herää mielenkiinto, millainen ihminen tuolla nettiraivon takana mahtaa olla.
Jokin syy käytökseen on aina.

EJL

Jäsen
Tykkäyksiä
0

No sen verran jatkan vielä, että en kyllä harmaata aluetta tuosta löydä.
Käytös ei ehkä ollut foorumin hengen mukaista ja jos siitä rangaistusta tulee niin sen hyväksyn kyllä.
Lainsäädännön näkökulmalla aikaisemmin tapahtuneeseen ei ole mitään merkitystä.
Anonyymi nimimerkki "loukkaa" toista anonyymiä nimimerkkiä.
Mikäs se olikaan se suosittu SANA, jota saa VAPAASTI käyttää ja sen suojissa voi huudella mitä haluaa? ????
Ja jos vielä saivarrellaan, niin en missään vaiheessa väittänyt kyseisen nimimerkin olevan kirjoittamiani asioita. Puhuin ainoastaan todennäköisyydestä. Ja kuten voimme varmasti todeta, niin iso osa anonyymeillä nimimerkeillä tapahtuvasta kanssakäymisestä on jossain määrin "epärehellistä/valheellista". Annetaan kuva, joka ei ole kuitenkaan ihan totta.
Ja laitetaan vielä sen verran, että sain myös kyseiseltä nimimerkiltä vaatimuksen julkisesta anteeksipyynnöstä ja "yllättävästi" myös rahallisesta korvauksesta, ettei hän tee ilmoitusta poliisille.
Mitäs tuon nimike sitten mahtaa olla? Onko kyseessä mahdollisesti kiristys tai laiton uhkaus?
Rangaistuksen otan vastaan, kunhan perusteet ovat oikeat eikä höpötellä mistään lainsäädännön harmaista alueista.

Maire

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Vaikea kuitenkin uskoa, että poliisia kauheasti kiinnostaa nettikeskustelujen
"Kunnianloukkaukset". Jos näin olisi, ei poliisi muuta tekisikään.

Ehkä tällaiset :eek:fftopic ketjut voisi unohtaa jatkossa.

Tykkäyksiä
0

Maire sanoi:
Viattomana sivustaseuraajana näkisin, että myös toista osapuolta tulisi muistaa rangaistuksia jaettaessa.
Osin keskustelussa mentiin jo harmaalle alueelle lainsäädännön näkökulmasta.
Sivustaseuraajan viattomuudesta voidaan olla monta mieltä. Pidän melko erikoisena, että rekisteröidyt kellofoorumille kohta trollin saatua kenkää, siirryt välittömästi kyseiseen ketjuun ja ensipostauksesi kellofoorumille on hassunhauska youtube-klippi ja kaksi seuraavaakin viestiä ovat samassa ketjussa ja niiden tarkoitusperä herättää kummastusta. Ainakaan kelloista niissä ei ole kyse. Harmaa alue, niinpä niin.

Hyvin alkaa, nyt jo neljä viestiä puhdasta off topicia.

arbit

Aktivisti
Tykkäyksiä
2

Onneksi sentään on edes nuo ip-osoitteet ylläpidolla :)

Näiden "oikeustaistelijoiden" julkinen laidasta-laitaan narsissipeli (termi pääsiäisen kunniaksi) on vain muutama ulottuvuus, privassa on vielä erilainen.

Maire

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Svengihirvi sanoi:
Maire sanoi:
Viattomana sivustaseuraajana näkisin, että myös toista osapuolta tulisi muistaa rangaistuksia jaettaessa.
Osin keskustelussa mentiin jo harmaalle alueelle lainsäädännön näkökulmasta.
Sivustaseuraajan viattomuudesta voidaan olla monta mieltä. Pidän melko erikoisena, että rekisteröidyt kellofoorumille kohta trollin saatua kenkää, siirryt välittömästi kyseiseen ketjuun ja ensipostauksesi kellofoorumille on hassunhauska youtube-klippi ja kaksi seuraavaakin viestiä ovat samassa ketjussa ja niiden tarkoitusperä herättää kummastusta. Ainakaan kelloista niissä ei ole kyse. Harmaa alue, niinpä niin.

Hyvin alkaa, nyt jo neljä viestiä puhdasta off topicia.
Ylläpito voisi lakaista tämän ketjun vaikka viemäriin. Sillähän tästä päästään.
Poistaa kokonaan. Todettu jo, ei rikosta.

Maire

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

arbit sanoi:
Onneksi sentään on edes nuo ip-osoitteet ylläpidolla :)

Näiden "oikeustaistelijoiden" julkinen laidasta-laitaan narsissipeli (termi pääsiäisen kunniaksi) on vain muutama ulottuvuus, privassa on vielä erilainen.
[/quotip

Ip-osoite. Olin juuri tulossa siihen.

Tykkäyksiä
1

Sai taas yhden sulan hattuunsa laittaa, kun syötti nielaistiin :mad:

Maire

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Vayrymat sanoi:
Sai taas yhden sulan hattuunsa laittaa, kun syötti nielaistiin :mad:
Nyt ollaan jännän äärellä. Yhdysvalloissa oli sellainen trolli, joka loi/hankki itselleen 3-4
käyttäjätunnusta ja yhden ylläpidon tunnuksen ja rakensi niiden "välille"
hirveän faitin, tappouhkauksineen jne...
Jengi seurasi aivan ihmeissään.

Lopulta tyyppi paljasti koko homman. Etsin linkin, jos se on vielä jossain.

Tykkäyksiä
0

Kvartsikello ei ole kuin korkeintaan rantakello, jos siihenkään käy, 10atm vedenpitävyys kuitenkin. Itselläni on Batman Rolle, joka maksoi uutena hieman alle 7,5k, ei mielestäni kallis, verrattuna mitä saa vastineeksi. Arvonsakin pitää kohtuullisesti.
Käyttökellona Breikku B01 Limited Edition.

Live and let others live too.

weasel

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
1

Täytyy sanoa, että yli puolet tästä topicista oli aivan turhaa itkemistä. Mä on skidistä saakka laittanut rahani mielelläni johonkin mistä on iloa vielä vuosienkin päästä. -Hifiä, autoja, kelloja..ym kivaa. Aniharvoin näissä on tullut isommin turpaan upgreidatessa. Toiset ostaa kiinalaisia muotikelloja, uusia perusajokkeja, perushifiä/elektroniikkaa joista vuosien päästä melkein joutuu maksamaan eroon halutessaan.
-Vaikka tämä ei oikeastaan koskaan ole ollut tarkoitus itse asiassa, on vain itse sattunut diggaamaan laadukkaista asioista.

Jotkin asiat vain on sellaisia, ettei niistä kaikkien tarvitse ymmärtääkään ja digata.. Hedonistiset asiat usein on ihan kivoja. En ainakaan minä diggaa asioista mitä käytetään vuosi ja sitten heitetään roskiin ja ostetaan uutta.

-Ja mikä sitten on esim. se arvokello? Jokusen satkun vintage-kello? -Vai joku hiukka yläkanttiin hinnoiteltu sieluton massatuotantotuote? -Tän voinee jokainen pähkäillä omassa päässään mieltymystensä mukaan..

Sanoohan joku arvoasunnoksikin sitä vuokratulle savipellolle kyhättyä sielutonta pakettitaloaankin..

"Live and let others live too."
-Erittäin hyvin sanottu. :)

Tykkäyksiä
1

Itse olen aina todennut ihmettelijöille, että on tämä halvempi kuin autoharrastus.
Pari Rollea, Omegaa jne...
Kyllä ne halvemmaksi tulee kuin pari Bentleytä pihassa.

ChristianJ

Uusi jäsen
Tykkäyksiä
0

Enempi kyse lienee tosiaan kahdesta asiasta:

1. Esineen suhteellinen kalleus verrattuna "perusmalliin": 100 - 1000x hinta ajattelu, josta joku aiemmin puhuikin.
2. Ei ymmärretä tarvetta ja hankintaa ylipäänsä. Auto, vene yms. ovat helposti ymmärrettäviä hankintoja jokaiselle vaikka ne olisivat hiukan "parempia". Iso vene --> onpa kiva harrastus, hieno auto --> tuolla lienee mukava ajella. Kallis kello --> WTF? Näet sinä ajan kännykästä tai ihan peruskello ajaa saman asian.

Kun nuo kaksi asiaa vetää yhteen niin riskinä on, että toinen henkilö kokee sinun vaan "pröystäilevan" rahallaan, koska on varaa ostaa jotain täysin turhaa ja kallista.

En itse omia kelloja paljon vieraille availe tai näyttele, mutta jos joskus joku asiasta kysyy niin perusvastaus on jotain tyyliin: Se on niitä harvoja "koruja" mitä miehellä voi olla ja arvostan sitä hienoa käsityötä, taitoa ja historiaa jota sen tekemiseen tarvitaan. Sijoituksena se myös pitää yllättävän hyvin arvonsa jos sen haluaa myydä myöhemmin. Tuolleen esitettynä se ehkä hiukan on avannut sitä mistä on kyse.

Maira

Administrator
Ylläpidon jäsen
Tykkäyksiä
29

Itse olen huomannut, että vintage-kellot ovat tässä mielessä turvallisempi valinta, koska se on jotenkin sympaattista - eikä niitä pidetä niin helposti kalliina saati ökyilynä.

arbit

Aktivisti
Tykkäyksiä
2

Maira sanoi:
Itse olen huomannut, että vintage-kellot ovat tässä mielessä turvallisempi valinta, koska se on jotenkin sympaattista - eikä niitä pidetä niin helposti kalliina saati ökyilynä.
Tämä on totta; koskee muutakin luksusta. Aika tekee tehtävänsä ja vanhaa arvostetaan sekä desingin että kestohyödykkeisyyden ja pysyvyyden vuoksi länsimaisssa kovin paljon. Mm. vintageautoista tykkäävät monet autoista välittämättömät sympaattisuuden/kauneuden ja iän vuoksi, ja vintagekelloa voi esitellä missä tahansa. Tosin, sen vintage-kellon on oltava vanhan ja vaatimattoman näköinen. Eli "tunnistettavasti vintage-kello on kellona sosiaalisesti hyvin turvallinen ja pröystäilemättömästi arvostettu"

Alex70

Jäsen
Tykkäyksiä
0

Hyvää juttua vintagesta.
Noin yleisesti ainot kerrat kun mietin tarkasti minkä kellon laitan, ovat jotkut asiakastapaamiset, eli olen myyjän roolissa. Liian kallis kello, liian kallis auto ym vain ovat joillekin punainen vaate joten mennän hillitysti.
Muuten taas oikeastaan ei voisi vähempää kiinnosta mitä ihmiset ajattelevat kelloistani. Lähipiiriä lukuunottamatta ja heidän suhtautumisen tiedän ja hyväksyn, positiivista siis.

Jos on varaa, varsinkin sitä itse tehtyä rahaa, nostan hattua. Niille jotka sitä laittavat kiertämäänkin ja antavat sen näkyä.
Kateus vie kalatkin vedestä, paitsi täällä pohjanmaalla jossa naapurikateus on ain valjastettu polttavaksi haluksi pärjätä paremmin kuin naapuri ja ostaa se isompi traktori tai Mersu. Tällainen kateus taas hyödyttää lähes kaikkia.

Tykkäyksiä
0

Jos arvokello aiheuttaa paheksuntaa, niin syy on paheksujan korvien välissä. Itsessäni arvokello herättää kiinnostusta.

Kellouutiset

Foorumin tilastot

Keskustelut
7 413
Jäsenet
4 462
Uusin jäsen
Csarkanen
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet