markoh

Jäsen
Liittynyt
11.2.2014
Viestit
148
Vs: Christopher Ward

Olen seuraillut malleja jo pidemmän aikaa ja nyt oli sen verran hyvät tarjoukset, että en voinut vastustaa.

CWSlimline2.jpg


Viimeistelyyn olen tyytyväinen, samoin manuaalivetoisen 2801:n käyntitarkkuuteen. Täytyy myös ihmetellä viiden vuoden takuuta ja 60 päivän palautusmahdollisuutta.

Todella mukava ranteessa ja Bader buckle on loistava.

Niin ja out-of-production C20 Lido löytyi alennusmyynnistä myös varsin houkuttelevaan hintaan. Sitä odotellessa.. Harrison 5 day ja Worldtimer ovat omaan silmään varsin kiinnostavia kelloja myös.
 

Vanhool

Uusi jäsen
Liittynyt
12.10.2014
Viestit
17
Vs: Christopher Ward

C60 GMT versiota tuolta alennusmyynnistä katselin ja arvoin tilaanko vai en. En sitten tilannut kun ehti kaikki mennä.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

Minulle on tämä osa kelloutta ollut vähän ristiriitainen harrastajaenemmistön kanssa.

Toki on huikeita suorituksia tehdä/johtaa uusi oma koneisto.

Ja arvostan esmes japanilais-sveitsiläistä yhteistyötä toisaalta, vastoin markkinoiden vikinää mm. TH 1887:ssa(ni), niin keskimäärin minusta yleisin standardikoneisto tai siitä lievästi modattu ovat huoltomielessä tosi kivoja.

Että ei tarvitse viedä aina 800 e brändihuoltoon, kuten nyt tekee suljetun arvomerkin kohdalla. Jne. Asioilla on puolensa. Tärkeätä minulle on, että koneisto on HYVÄ ja että kello on VIIMEISTELTY ja KAUNIS ja muuten sopiva tarpeisiinsa.

Tänään tuli hankittua pari kelloa, toisessa perus eta, toisessa sellita. Enkä ole siis kyyninen tässä asiassa, enkä missään nimessä ivaa, puhtaasti makuasioita.

"Merkille kokonaisuudessaan merkkiteko" julkaista uskottava ja hyvä oma koneisto mutta kelloyksilöissä se ei ole minulle henkilökohtaisesti tärkeätä.
 

Norri

Jäsen
Liittynyt
19.10.2014
Viestit
130
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

Mielestäni on hienoa että Ward panostaa tähänkin osa-alueeseen. Mielenkiintoisia kelloja ja olen ollut vähällä jo ostaakin. Joku pieni asia on aina vaivannut niin ettei ole tullut kuitenkaan ostettua. Ehkä se viimeinen omaperäisyys muotoilussa on puuttunut. Arvostan merkkiä kuitenkin kovasti. Tavoite olla halvin kallis kello on kuluttajan kannalta hyvä. Ja varmaan joskus vielä päätyy omaankin ranteeseen.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

Norri sanoi:
Mielestäni on hienoa että Ward panostaa tähänkin osa-alueeseen. Mielenkiintoisia kelloja ja olen ollut vähällä jo ostaakin. Joku pieni asia on aina vaivannut niin ettei ole tullut kuitenkaan ostettua. Ehkä se viimeinen omaperäisyys muotoilussa on puuttunut. Arvostan merkkiä kuitenkin kovasti. Tavoite olla halvin kallis kello on kuluttajan kannalta hyvä. Ja varmaan joskus vielä päätyy omaankin ranteeseen.

Pitkälti olen samaa mieltä. Yksinkertainen muotikieli, joka kaipaisi ehkä ihan pienesti jotain juttua, en osaa sanoa mitä. Jos se saa sen kuntoon, menee mm. Nomoksen ohi imho :)
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

Itse jatkan automaattisen 38mm Chr.Ward C61 Trident-Pro:n (C61-TRI-SKOS) ulkoisten teknisesti erinomaisesti viimeisteltyjen yksityiskohtien ihmettelyä. Matala hinta on jotenkin myönteisellä tavalla epäsuhteessa varsin korkeaan laatuun.

745IZbu.jpg
 

hm42

Aktivisti
Liittynyt
30.9.2014
Viestit
1 212
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

Eikös ChrWard ole kuitenkin ns. postimyyntimerkki, eli myyvät vain itse postimyyntikuvastojen (nykyaikana siis omien webbisivujen ja -kaupan) kautta, ja kelloja ei ole normaaleissa jälleenmyyntikanavissa?

Tällaisia yleensä perustellaan halvoilla hinnoilla suoraan kuluttajille, on myytävä artikkeli mikä tahansa. Itseäni aina hieman arvelluttaa tuo toimintamalli, lähinnä siitä syystä että jos se olisi niin ylivoimainen, miksi se on edelleen niin marginaalinen tapa toimia?
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

Oranssille värille iso peukku :) :rock
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

W.R.C. sanoi:
Itse jatkan automaattisen 38mm Chr.Ward C61 Trident-Pro:n (C61-TRI-SKOS) ulkoisten teknisesti erinomaisesti viimeisteltyjen yksityiskohtien ihmettelyä. Matala hinta on jotenkin myönteisellä tavalla epäsuhteessa varsin korkeaan laatuun.

745IZbu.jpg

Samanlainen oranssi 38mm saapui viime perjantaina. Oli todennäköisesti viimeinen myyty yksilö tuota vanhaa 38mm Tridenttiä. Positiivisesti olen yllättynyt laatuvaikutelmasta. Poika tulee saamaan tuosta hyvän lähdön automaattikellojen maailmaan. Ostin mukaan myös oranssin nahkarannekkeen.

Laatuvaikutelmasta tuli mieleen toinen tulokas Jaeger LeCoultren alligaattoriranneke, jonka viimeistely ei kyllä kaikilta osin mairitellut. Tosin noita rannekepettymyksiä on tullut vastaa aiemminkin mm. Zenithissä ja Eternassa. Noissa ei välttämättä laadussa, mutta omituisissa ratkaisuissa tai muotoiluissa. Esim. en ymmärrä miksi nahkarannekkeen sisäpinta pitää olla kumia.
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

Hyvin oranssi härveli tämäkin C61 on varusteineen....

7ZCmoU5.jpg
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Uusi in-house koneisto caliber SH21 julkaistu

:goodjob
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Vs: Christopher Ward

38mm Chr.Ward C61 Trident-Pro 300m automatic (C61-TRI-SKOS) oranssilla nahkahihnalla.

5tfSJkC.jpg
 

W.R.C.

Aika ei lopu.
Liittynyt
28.8.2014
Viestit
2 198
Vs: Christopher Ward ja Bader solki

Olen kokeillut tuota Chr.WARD myymää Synergies Horlogères SA valmistamaa ja Jörg Baderin suunnittelemaa solkea C61 Trident-Pro kellon hihnassa ja se on kyllä mielestäni hyvä. Rakenteellisesti hieman yksinkertaisempi ja ohuempi kuin Omegan vastaava mutta varmasti hinta-laatusuhde kohdallaan (kyseinen hihna titaanisolkineen maksoi n. 80e toimitettuna).

0O3fQO9.jpg


Hihna on musta 20/20mm CW nahkahihna ja CW/Bader (hihnakiinnitys 20mm) solki on mustaksi PVD pinnoitettua (Fysikaalinen kaasufaasipinnoitus = Physical Vapor Deposition = PVD) titaania (Ti).


http://www.synhor.ch/?portfolio=bader-buckle&lang=en

http://www.christopherward.co.uk/blog/the-bader-buckle/
 

Alex70

Jäsen
Liittynyt
27.3.2014
Viestit
306
Vs: Christopher Ward

Chr. Wardilla on jouluun asti kampanja. -15% pois kaikista malleista, koodilla FAM15.
 

pietu

Aktivisti
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
657
Vs: Christopher Ward

Hipelöin päivänä eräänä C8 Regulator mallia. Käsin vedettävä Unitas 6498 upeasti viimestellyssä titaaninharmaassa teräskopassa. Vanhahtavan mielikuvan tuovat tyylikäs antiikin ruskea remmi saman mallisella linkkulukokka kuin tuossa W.R.C. diverissä aiemmin ja ruskeat indeksit ja osoittimet. Taulu ja osoittimet ovat lähietäisyydellä safiirilasista. Halkaisijaltaan kello on isohko (42mm), mutta maltillinen paksuus tekee siitä siromman. Koneiston sykettä pääsee kurkkimaan lasikantisesta pohjasta. Jälleen kerran Chr. Wardin työn laatu vakuuttaa. Hintaahan tuolla on ~1400€, vaikea sanoa on hintansa arvoinen. Valmistajan sivusto näyttää että tarjolla on enää mustaa mallia ja sekin loppu toistaiseksi.

c8regulator_kvkt_14_1.jpg
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Christopher Ward

Keksiikö joku yhtään hyvää tai edes jonkinlaista syytä olla ostamatta C9 valkoisella taululla päivittäiseen käyttöön & ajoittaisiin pukuhommiin?

Siis nyt kun ovat puoleen hintaan Wardin verkkosivuilla: https://www.christopherward.eu/events/preview.
 

Jukkis08

Uusi jäsen
Liittynyt
21.1.2016
Viestit
4
Vs: Christopher Ward

Nyt kyllä täytyy sanoa, että en keksi. CW:n laatu on hyvä ja kun puoleen hintaan saat, niin osta pois kuleksimasta. Hieno kello????
 

Oiva

Jäsen
Liittynyt
10.1.2017
Viestit
100
Vs: Christopher Ward

Itselläni ei ole Wardeja aiemmin ollut, mutta hyvää noista olen kuullut muiltakin. Koneistoasiaa piti selvittää vähän pidemmin, mutta eipä tuostakaan taida olla deal breakeriksi.

COSC + viiden päivän käyntivara + nätti viimeistely + hyvät takuut ym. = 800 e on aika lyömätön paketti.
 


Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 571
Viestit
64 593
Jäsenet
6 960
Uusin jäsen
Deepforest77
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös