Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Steve McQueen sanoi:
Winderi olis tännekin tervetullut kapistus. Pitää varmaan ostaa jossain vaiheessa. Saako kysyä minkä Winderin tilasit?

Tuon edullisen/keskihintaisen, kerron kokemuksista sitten kun niitä on:

Modalo 102062
http://www.amazon.de/dp/B002YY5R2G/ref=pe_386171_37038021_TE_M3T1_dp_1

Lueskelin lukuisia arvosteluja ja satasen vehkeitä kaikki haukkuivat kovaäänisiksi ja kolhoiksi, tuossa parin sadan hintaluokassa oli tuo Modalo valtamerkki ja enimmäkseen ok-viestejä, joitakin valituksiakin. Mutta lukematon määrä eri variantteja malleistakin, osa huonommilla ja osa paremmilla arvosteluilla.

Etsiskelin myös suht kompaktia versiota, mieluummin lähempänä 30 kuin 50 cm leveätä.
 

arbit

Aktivisti
Liittynyt
28.2.2014
Viestit
1 010
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

UPS:in poikahan toikin sen winderin tänään. Kestosta mahdotonta sanoa mutta komea on peli ja käy hiljaa. Kaupungin äänten yli ei kuulu mitään. Tuossa on tosiaan paikkoja neljä pyöritykseen ja viisi kylmää paikkaa.

Pyöritykseen ohjelmistossa olisi voinut olla toivomisen varaa hippasen, kalliimmissa malleissa enemmän säätöjä. Tuossa on vain neljä eri ohjelmaa, ei erikseen suunnat ja määrät vaan neljä kiinteätä ohjelmaa, erilliset suunnat ja kaksi vuorotahtista ohjelmaa.
 

Steve McQueen

Uusi jäsen
Liittynyt
17.2.2014
Viestit
53
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Tyylikäs ja asiallisen oloinen.
 

JP

Jäsen
Liittynyt
6.10.2013
Viestit
162
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Ensimmäinen ostamani kello oli muistaakseni focus merkkinen analoginen qvartsikello.
Annettu pois jo.
 

Bald Eagle

Jäsen
Liittynyt
12.3.2013
Viestit
179
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Ensi viikolla tulee vuosi kun kirjoitin viimeksi tähän threadiin ja nyt hiukan jo hymyilyttää tuo kirjoitus. Zenith ja Sinn löytyvät edelleen, enkä näillä näkymin niistä luovukaan. Kelloja on sen jälkeen liikkunut suuntaan jos toiseenkin. Pari keepperiä on löytynyt tuosta, Glycinen vintage vuodelta 1969 ja Roamer vuosimallia 1976. Ainakin.
Ajatukset että 4-5 käyttökelloa riittäisi olen haudannut. Niitä tulee sen minkä tulee. Rahavarat säätelevät harrastusta mutta kummasti sitä voi tinkiä muusta käytöstä kun on kellokuume iskenyt. Ostoslista kasvaa melkein viikottain ja seuraava suuri hankinta alkaa olla varmistunut. Harrastus on vienyt mukanaan.
 

Kellox

Jäsen
Liittynyt
5.10.2013
Viestit
166
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Eka kello jonka sain oli faijan vaha Miljonär 919. Oli aika aika iso nuorenpojan käteen.
Kello muuten käy ja toimii vieläkin moitteettomasti. Aurore-Villeret koneistolla.
Vain lasikkeen olen vaihtanut, se vanha muovinen kun oli todella hirveässä kunnossa. Samoin nupin vahdoin koska vanhasta oli kulunut karhennus pois ja se oli todella ihnoihava vedettävä veto kello kun on.
Itse kellotaulu on jo hieman hmm.. sanoisko patinoitunut reunoista.
Tässä kuvia.
 

nouneim

Aktivisti
Liittynyt
1.6.2013
Viestit
557
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Aika komea, varsinkin ensikelloksi! Itselläni oli muovinen kvartsi lastenkello, joka on hukkunut aikoja sitten.
 

Mars

Uusi jäsen
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
51
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Minulla 1. kello lapsena oli faijan tai vaarin Atlantic, suunnilleen tällainen

zegarek-atlantic-worldmaster-varldsmastarur-50-2978055118_2_orginal.jpg


Nuorena sain Citizenin anadigin, suunnilleen tällaisen

JM0520-59A-01.jpg
.

Sittemmin otin käyttöön perintö-Omegan

3010.010.jpg


joka on edelleen satunnaisessa käytössä.
 

Steve McQueen

Uusi jäsen
Liittynyt
17.2.2014
Viestit
53
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Tuo Atlantic on upea!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Vayrymat

Jäsen
Liittynyt
11.5.2013
Viestit
399
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Se oli Swatch skeleton automaatti. Ostin hänet Tampereen Sokokselta joskus -90 luvun loppupuolella kesätyörahoillani. Se oli hieno ja tyylikäs kello, mutta hukkunut ajan ja nuoruuden tuulissa. Olen selannut nettiä josko tiemme vielä sattumalta kohtaisivat!

Kaivaten. Matti ;)
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Ensimmäinen kelloni oli merkiltään Ankkuri. Ankkuri kuuluu samaan sarjaan kuin vieläkin voimissaan oleva Leijona, eli suomessa suomenkielisellä nimellä myytävään kellon, jota ei valmisteta suomessa. Kello on todennäköisesti vuodelta -64.
13362513854_994a219146_b.jpg

Kello oli poikien mallia, joten kellotaulu oli kuvan mukaan 30 mm leveä, eli sopi pienempäänkin ranteeseen.
Kellotauluun on kuvattu Ankkuri ja teksti swiss, joka viitannee valmistusmaahan.

13362513834_fb5f37abcd_b.jpg

Caliberina oli AS 1686. Pienenä yksityiskohta huomattakoon toinen ranneketta kiinni pitävä Springbar on vaihdettu nuppineulaan.
 

Priima

Aktivisti
Liittynyt
11.3.2014
Viestit
596
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

13741532353_ba3d36843f_b.jpg

Tässä mittasuhteet
 

Svengihirvi

Jäsen
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
217
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Näyttää vaativan kirjautumisen tuo imagepark. Kokeile jotain muuta kuvanjakopalvelua, imgur, photobucket tms. Tuosta esikatselunapista voi testata ennen viestin lähettämistä. Viestiä voi myös editoida jälkeenpäin, paitsi kauppa-alueella.
 

chevybm

Jäsen
Liittynyt
4.2.2014
Viestit
332
Vs: Ensimmäinen kellosi - Mistä harrastuksesi alkoi?

Minun ensimmäinen kello taisi olla joku perus swatch kello ja olin noin 5-vuotias silloin, sen jälkeen tuli monta muuta swatchia jne. Taisin joskus 15 vuotiaana ostaa melkein aidon Rolex Submarinerin espanjasta ja yllätys yllätys ei kestännyt kovin kauan :D Sain sitten isältä rippilahjaksi Citizen Eco driven jonka käytin melko pitkään. Joskus vuosina 2006 aloin katselemaan uusia kelloja ja löysin U-boat merkkiset isot kellot ja tuli sitten ison kellon nälänhädässä ostettua TW Steel merkkisen möhkökellon :-[ jota käytin melko pitkää kun autoharrastus söi säästöjä aika nätisti. viimevuonna ostin yhden ison Invicta Reserve Chronogaphin, ja nyt maaliskuussa ostin Rolex Explorer 2 8)
tosin minulta löytyy isoisän vanha Gallet & Co kello 40-luvulta (vedettävä) sekä 70-luvun kulllattu Zenith (automaatti)

nyt pitää odottaa seuraavia veronpalautuksia että voi seuraavan kellon ostaa!
 
D

Deleted member 6510

Guest
Kelloharrastukseni big bang oli puoli vuosikymmentä sitten. Sain lahjaksi taskukellon, jonka edesmennyt isäni sai 40v-lahjaksi vuonna -82.
Tosin en tuolloin vielä tiennyt, että kiinnostus kelloihin herää nyt, kun itse olen nelikymppinen. Isän kello on maannut laatikossa vuosikausia. Eräänä päivänä Kaivoin laatikoita ja tiuku tuli vastaan. Katselin kellotaulua, vedin koneiston ja kuuntelin sen hiljaista tikitystä. Siitä se sitten lähti.
Tällä hetkellä minulla on tuon taskukellon ARSA Incacloc lisäksi vain Citizen Eco-Drive, jonka senkin sain lahjaksi muutama vuosi sitten.
En ole ostanut itselleni koskaan kelloa, enkä tiedä kelloista oikeastaan mitään. Mitä mahdollisuuksia onkaan edessä!
 

Liitteet

  • 27ED3E37-D742-4286-931F-4AA01998B300.jpeg
    27ED3E37-D742-4286-931F-4AA01998B300.jpeg
    168,2 KB · Katsottu: 15
  • image.jpg
    image.jpg
    118,3 KB · Katsottu: 16


Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
13 568
Viestit
64 604
Jäsenet
6 961
Uusin jäsen
antpant
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Ylös