Kirka
Uusi jäsen
- Liittynyt
- 31.7.2021
- Viestit
- 2
Tervehdys,
Omistan kuvissa olevan kellon joka lopetti käymisen.
Vein kellon hultoon nimeltämainitsemattomaan merkkiliikkeeseen Helsingin keskustassa, joka suoritti täyden huollon ja korjasi vian:
"Yksi taulun tolpan kiinnitysruuvi on irronnut ja se on koneistossa ja estää toiminnan.
Kellon saatuani takaisin melkein 9 viikon jälkeen, huomasin ongelman jota ennen ei ole ollut.
Nimittäin, kellon lasi huurtuu normaalissa jokapäiväisessä käytössä.
Koneen pitäisi olla vesitiivis ja liike on ilmeisesti myös testannut sen, mutta ilmeistä on että sisään on jäänyt jonkin verran kosteutta.
Huomautin asiasta liikkeelle ja he sanoivat että pieni määrä kosteutta on normaalia.
Omasta ja kaikkien mielestä joiden kanssa olen puhunut (jotka tietävät asiasta vähänkään), asian ei pitäsi olla näin.
Mitä mieltä foorumi on asiasta? Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Pitäisikö minun jatkaa huoltoliikkeen kanssa puintia ja vaatia uusintahuoltoa tai rahanpalautusta?
Omistan kuvissa olevan kellon joka lopetti käymisen.
Vein kellon hultoon nimeltämainitsemattomaan merkkiliikkeeseen Helsingin keskustassa, joka suoritti täyden huollon ja korjasi vian:
"Yksi taulun tolpan kiinnitysruuvi on irronnut ja se on koneistossa ja estää toiminnan.
- Kellon koneisto poistetaan kuorista. Taulu ja osoittimet irrotetaan ja koneisto esipestään.
- Koneisto puretaan ja kuluneet osat vaihdetaan uusiin.
- Koneisto pestään ja öljytään.
- Taulu ja osoittimet laitetaan paikoilleen.
- Kuori puretaan. Kuoren osat ja ranneke pestään.
- Kuori ja ranneke kunnostetaan (kiillotus ja/tai satinointi mahdollisimman lähelle alkuperäistä kuntoa).
- Kuori kasataan ja laitetaan uudet tiivisteet sekä nuppi.
- Kuorelle tehdään vesitestaus.
- Koneisto laitetaan kuoriin ja koekäytetään."
Kellon saatuani takaisin melkein 9 viikon jälkeen, huomasin ongelman jota ennen ei ole ollut.
Nimittäin, kellon lasi huurtuu normaalissa jokapäiväisessä käytössä.
Koneen pitäisi olla vesitiivis ja liike on ilmeisesti myös testannut sen, mutta ilmeistä on että sisään on jäänyt jonkin verran kosteutta.
Huomautin asiasta liikkeelle ja he sanoivat että pieni määrä kosteutta on normaalia.
Omasta ja kaikkien mielestä joiden kanssa olen puhunut (jotka tietävät asiasta vähänkään), asian ei pitäsi olla näin.
Mitä mieltä foorumi on asiasta? Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Pitäisikö minun jatkaa huoltoliikkeen kanssa puintia ja vaatia uusintahuoltoa tai rahanpalautusta?