Kellobloggarit joilla on "munaa"

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tarmo
  • Aloitettu Aloitettu

Tarmo

Uusi jäsen
Liittynyt
18.11.2018
Viestit
79
Hodinkeet, Tyyliniekat sun muut lienee foorumin aktiivien vakiolukemistoa. Laittaisin nämä luokkaan "hyvän mielen julkaisut", joita on aina kiva lukea, mutta kovin kriittisiä näkemyksiä niistä ei kannata etsiä. Nyt olisi haussa parhaat kirjoittajat tai tubettajat, jotka uskaltavat esittää rohkeasti mielipiteitä kelloista ja kaikesta niihin liittyvästä. Samalla pitäisi löytyä timanttiset tiedot aiheesta - kaikenlaisia huutelijoita on kyllä netti puolillaan.

Tässä omat suosikkini, eli parhaat toistaiseksi löytyneet:

Watch Snob - huikea tietomäärä ja mahtava kirjoitustyyli. Vastailee lähinnä lukijoiden lähettämiin kysymyksiin. Harmillisesti julkaiseminen näyttää hyytyneen keväällä, mutta historia on selaamisen arvoinen.

The Truth About Watches - asenne näkyy jo nimestä. Sen takaa löytyy kuitenkin hyvää analyysia kellomaailmasta. Älykäs lukija osaa varmasti jättää makuasiat omaan arvoonsa.

Bonus: Paul Pluta / ArchieLuxury - menee vahvasti viihteen puolelle, mutten yhtään väheksyisi miehen kellomakua. Alkaa kyllä toistaa itseään melko nopeasti.

Mikäs muu olisi lukemisen/katsomisen arvoista?
 
Hodinkeet, Tyyliniekat sun muut lienee foorumin aktiivien vakiolukemistoa. Laittaisin nämä luokkaan "hyvän mielen julkaisut", joita on aina kiva lukea, mutta kovin kriittisiä näkemyksiä niistä ei kannata etsiä. Nyt olisi haussa parhaat kirjoittajat tai tubettajat, jotka uskaltavat esittää rohkeasti mielipiteitä kelloista ja kaikesta niihin liittyvästä. Samalla pitäisi löytyä timanttiset tiedot aiheesta - kaikenlaisia huutelijoita on kyllä netti puolillaan.

Tässä omat suosikkini, eli parhaat toistaiseksi löytyneet:

Watch Snob - huikea tietomäärä ja mahtava kirjoitustyyli. Vastailee lähinnä lukijoiden lähettämiin kysymyksiin. Harmillisesti julkaiseminen näyttää hyytyneen keväällä, mutta historia on selaamisen arvoinen.

The Truth About Watches - asenne näkyy jo nimestä. Sen takaa löytyy kuitenkin hyvää analyysia kellomaailmasta. Älykäs lukija osaa varmasti jättää makuasiat omaan arvoonsa.

Bonus: Paul Pluta / ArchieLuxury - menee vahvasti viihteen puolelle, mutten yhtään väheksyisi miehen kellomakua. Alkaa kyllä toistaa itseään melko nopeasti.

Mikäs muu olisi lukemisen/katsomisen arvoista?

En tuosta munapuolesta tiedä, mutta rehellisiä mielipiteitä ja kovaa tietoutta löytyy Federico talk watches kanavalta.

Itse en pysty katsomaan noita Archie luxury/Paul pluta videoita, sellainen myötähäpeä kaverin kohkaamisesta ja jatkuvasta kiroilusta.

Edit. myös ID Guy kuuluu lemppareihin.
 
Olen varmaan väärää generaatiota, mutta minä en noita youtube-videoita pysty seuraamaan, mieluummin tämän kaltaisen matskun luen ihan tekstinä.
Truthaboutwatches on minusta hyvin lähellä näitä sivustoja joita he yrittävät joskus vähän lytätä liian perinteisiksi, kuten hodinkee. Mitään radikaaleja paljastuksia sieltä ei sen kummemmin löydy. Itselläni on joskus vahvempia mielipiteitä kellojen suunnitteluongelmista kuin heillä.
 
En tuosta munapuolesta tiedä, mutta rehellisiä mielipiteitä ja kovaa tietoutta löytyy Federico talk watches kanavalta.

Itse en pysty katsomaan noita Archie luxury/Paul pluta videoita, sellainen myötähäpeä kaverin kohkaamisesta ja jatkuvasta kiroilusta.

Jep, Federico on ihan hyvä, samoin Bruce Williams sekä Worn & Wound. A Blog to Watches on myös hyvä, mutta jotenkin siellä ei ole arvioissa ehkä ihan sellaisia kelloja, jotka itseä kiinnostaa. Archie luxury on tosiaan aivan kaamea.

Hodinkeeta on ihan mukava seurata, mutta onhan se heidän meininki aika silottelevaa ja monesti melkosta takapuolen nuolentaa. Harvoin heiltä kuulee kunnon kritiikkiä. Ideana kait onkin, että tällaisia kelloja ja teemoja ei edes käsitellä. Toisaalta, eikö kuluttajien ja kelloharrastajien olisi hyvä kuulla myös niistä?

Tyyliniekan arviot taitavat olla monesti tehty kaupallisessa yhteistyössä, joten ihan uskottavinta arviota sekään ei ole. Olenkin jättänyt ne suosiolla väliin.

Noin yleisesti toivoisin, että arvioissa hyödynnettäisiin todellisten ammattilaisten, kuten kelloseppien näkemyksiä. En oikein luota tavistoimittajan näkemykseen esimerkiksi koneistoista. Usein vain todetaan, että koneisto on hyvä, robust, workhorse etc. Tarkemmin ei kuitenkaan avata, että mihin näkemys perustuu, kuten mihin teknisiin ratkaisuihin. Harvoin edes näytetään, miltä koneisto näyttää.
In-houset ovat aina lähtökohtaisesti tosi hyviä, vaikka kukaan ei tiedä uusien in-house-koneistojen osalta, kuinka hyvin ne tulevat pelittämään. Eli arviot ovat hyvin pintapuolisia.

Muutenkin otan nämä YouTube ja muut arvioinnit ainakin osaksi ihan vain viihteenä. Ei ne mun hankintoja ratkaise. Antavat lähinnä inspiraatiota.
 
Kyllähän ne tavistoimittajien kellosaitit niin paljon pyörittävät samaa kellomaailmankatsomusta, että moisiin voisi rakentaa artikkeliautomaatin tekoälyllä aika helposti.

Hodinkee on muuttunut kellojen verkkokaupaksi ja blogipuoli alkaa olla enemmän kellomainoksia. Lisäksi taisi olla niin että LVMH on nykyään Hodinkeen osaomistaja. Sieltä ei siis liene odotettavissa kovin kriittisiä arvioita aiheesta.

Yleisestikin tämä in-house-koneistojen käsittely on vähän yksisilmäistä. Riskihän ne ovat, pienemmät tai edes keskisuuret valmistajat in-housejen kanssa noin jatkohuoltojen ja varaosien saatavuuden osalta. Isojen kanssa ei ole hätäpäivää, paitsi hinta jos valmistaja on kovin tiukkana varaosien jälleenmyynnin kanssa, mutta muuten voi valmistaja todeta aika helpostikin että tämän koneiston valmistus loppui nyt ja tuki loppuu X vuoden kuluttua ja sen jälkeen huolletaan vain jos sattuu vielä varaosia löytymään (mikäli firma ei ole vaikka mennyt suoraan konkurssiin - kuten nyt covid on jo alkanut jo ensimmäisille sveitsifirmoille tehdä). Ja jos se koneisto on jossain parin-viiden tonnin hintaluokan kellossa joissa niitä yleensä halvimmillaan löytää, kyllähän tuo pistäisi harmittamaan jos huoltoa ei enää 10 vuoden päästä löydä.

Ja yksi aika yleinen arvio todella monella saitilla on, miten älykellot tuhoavat edullisemman hintaluokan kellomarkkinan ihan tuossa tuokiossa, on sitten kyse kvartsikelloista tai halvemman hintaluokan mekaanisista. Tätä en itse ihan noin vain sulata, minusta kyse on eri markkinoista.
Jos jotain, niin älykellot ovat saaneet mekaanisten kellojen valmistajat differoimaan omia tuotteitaan entistä paremmin.
 
En tuosta munapuolesta tiedä, mutta rehellisiä mielipiteitä ja kovaa tietoutta löytyy Federico talk watches kanavalta.

Itse en pysty katsomaan noita Archie luxury/Paul pluta videoita, sellainen myötähäpeä kaverin kohkaamisesta ja jatkuvasta kiroilusta.

Edit. myös ID Guy kuuluu lemppareihin.

Onko joku syvemmin tutustunut tuon rähisevän Paul Plutan taustaan? Miksi hän on tuollainen sivistymätön ja outo huutaja ja mikä on tausta? Onko mies joidenkin aatelisten jälkeläinen, joka on alkanut tutustua kelloihin ja jokin on samalla aiheuttanut tuon räikeän tavan kommunikoida ja raivota? Vai onko mies ollut töissä kelloihin liittyen... ei ole yhtä selvä hänen tarinansa minulle ja tosiaan itsekin välillä turhaudun sen huutamisen kuuntelemiseen.
 
Kyllähän ne tavistoimittajien kellosaitit niin paljon pyörittävät samaa kellomaailmankatsomusta, että moisiin voisi rakentaa artikkeliautomaatin tekoälyllä aika helposti.

Hodinkee on muuttunut kellojen verkkokaupaksi ja blogipuoli alkaa olla enemmän kellomainoksia. Lisäksi taisi olla niin että LVMH on nykyään Hodinkeen osaomistaja. Sieltä ei siis liene odotettavissa kovin kriittisiä arvioita aiheesta.

Yleisestikin tämä in-house-koneistojen käsittely on vähän yksisilmäistä. Riskihän ne ovat, pienemmät tai edes keskisuuret valmistajat in-housejen kanssa noin jatkohuoltojen ja varaosien saatavuuden osalta. Isojen kanssa ei ole hätäpäivää, paitsi hinta jos valmistaja on kovin tiukkana varaosien jälleenmyynnin kanssa, mutta muuten voi valmistaja todeta aika helpostikin että tämän koneiston valmistus loppui nyt ja tuki loppuu X vuoden kuluttua ja sen jälkeen huolletaan vain jos sattuu vielä varaosia löytymään (mikäli firma ei ole vaikka mennyt suoraan konkurssiin - kuten nyt covid on jo alkanut jo ensimmäisille sveitsifirmoille tehdä). Ja jos se koneisto on jossain parin-viiden tonnin hintaluokan kellossa joissa niitä yleensä halvimmillaan löytää, kyllähän tuo pistäisi harmittamaan jos huoltoa ei enää 10 vuoden päästä löydä.

Ja yksi aika yleinen arvio todella monella saitilla on, miten älykellot tuhoavat edullisemman hintaluokan kellomarkkinan ihan tuossa tuokiossa, on sitten kyse kvartsikelloista tai halvemman hintaluokan mekaanisista. Tätä en itse ihan noin vain sulata, minusta kyse on eri markkinoista.
Jos jotain, niin älykellot ovat saaneet mekaanisten kellojen valmistajat differoimaan omia tuotteitaan entistä paremmin.

Pitää nostaa esiin blogien ja Youtube-sisällön lisäksi Hodinkee Radion podcastit. Lenkki menee todella nopeasti (oli pihalla tai juoksumatolla), kun kuuntelee.
 
Onko joku syvemmin tutustunut tuon rähisevän Paul Plutan taustaan? Miksi hän on tuollainen sivistymätön ja outo huutaja ja mikä on tausta? Onko mies joidenkin aatelisten jälkeläinen, joka on alkanut tutustua kelloihin ja jokin on samalla aiheuttanut tuon räikeän tavan kommunikoida ja raivota? Vai onko mies ollut töissä kelloihin liittyen... ei ole yhtä selvä hänen tarinansa minulle ja tosiaan itsekin välillä turhaudun sen huutamisen kuuntelemiseen.
Ilmeisesti pienimuotista kellomyyntiä tehnyt. Archieluxury on kyllä rähinää täynnä mutta videot joissa ollu juttelemassa muiden tubettajien kanssa on ihan eri linjaa. Mm Paul Thorpen ja Teddy Baldassaren kanssa oli jopa asiallinen.

Eli ilmeisesti archie on videopersoona mutta muuten vaikuttaisi olevan melkein jopa siedettävä tyyppi
 
Urban gentry tekee tyylikkäitö kellopätkiä.
Mm. Giugiaro Seikoista tullut tuoreehko..
 
Viime aikoina tullut fiilis, että monet YouTube-kanavat, jotka keskittyvät kelloja myyvien henkilöiden/firmojen arkeen toistavat vahvasti samaa brändiportfoliota. Sportti-Rolexit, RM, AP ja jonkun verran Patekia. Ja muu ei välttämättä nappaa juurikaan...
 

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Uusimmat ilmoitukset

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 235
Viestit
69 132
Jäsenet
7 631
Uusin jäsen
tshahar
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös