Puhti
Aktivisti
Onko muita kelloharrastajia alkanut jo tökkimään "kellouutuudet", joissa kellon design on haettu menneiltä vuosikymmeniltä tai jopa suoraan kopioitu merkin aikaisemmasta mallista/tehty suora uudelleenjulkaisu? Tämä trendihän on tainnut jatkua isona jo reilut 10 vuotta. Itse en jaksa enää innostua näistä vaan kaipaan jotain uutta, jotain mikä kuvastaa 2020-lukua. Toki edelleen julkaistaan kelloja, jotka tuovat uutta designia ja näyttävät tuoreilta. Yksi parhaimmista esimerkeistä tällaisesta on Bvulgarin Octofinissimo. Kaipaisin kuitenkin lisää näitä, en esim. valmiiksi patinoituneita kelloja.
Olen pohtinut sitä, että mikä on näiden vintagekelloja henkivien kellojen arvostus vaikka 20 vuoden päästä. Oma veikkaukseni on, että niitä ei erityisemmin arvosteta, koska on vaikea nähdä, että esim. 1960-70-luvun kellojen "kopiot" tulevat uudestaan muotiin. Sen sijaan alkuperäiset 196-70-luvun kellot voivat olla edelleen kovassa huudossa 20 vuodenkin päästä. Lisäksi ne onnistuneet uudet designit, joita on viime vuosina luotu, voivat olla tulevaisuudessa arvossa.
Olen pohtinut sitä, että mikä on näiden vintagekelloja henkivien kellojen arvostus vaikka 20 vuoden päästä. Oma veikkaukseni on, että niitä ei erityisemmin arvosteta, koska on vaikea nähdä, että esim. 1960-70-luvun kellojen "kopiot" tulevat uudestaan muotiin. Sen sijaan alkuperäiset 196-70-luvun kellot voivat olla edelleen kovassa huudossa 20 vuodenkin päästä. Lisäksi ne onnistuneet uudet designit, joita on viime vuosina luotu, voivat olla tulevaisuudessa arvossa.