Kellokaupat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zqu
  • Aloitettu Aloitettu
Vs: Kellokaupat

tumperto sanoi:
Moi! Uusi kasvo foorumilla ja tarvisin apua kello kauppojen löydössä. Onko http://www.watchshop.com/ luotettava kauppa ja kuinka nopeasti toimittaa? Käyttääkö DHL:llää vai postia toimituksissa?

Sivuilla lukee, että yli sadan punnan arvoiset lähetetään DHL Expressillä, halvemmat DHL Global Mail ja sen voi upgradata vitosella Expressiksi.

Tuolta tuli itselleni Casion Pathfinder reilu kk. sitten. Hyvin toimi kaikki ja nopeasti tuli.

Suomen päässä sen lähetyksen toimitti perille Posti.

Kellodivarin jätkät ovat tuoneet Haemmerin Suomeen.
http://kelloniekka.fi/haemmer-kellomerkin-myynti-on-aloitettu-suomessa/

Maira sanoi:
Kellodivarin jätkät ovat tuoneet Haemmerin Suomeen.
http://kelloniekka.fi/haemmer-kellomerkin-myynti-on-aloitettu-suomessa/

Olihan tuo myynnissä Wanhojen Waristen listoilla joskus. Kivijalassa sitä myi Hallin Kello.

Widemarkia täällä on kehuttu aiemminkin mutta täytyypä kehaista että olipa tällä viikolla sujuva huolto ja kellokauppa. Palvelu ja osaaminen on ensiluokkaista. Voi vain suositella. :)

Sattuisiko kellään olemaan kokemusta kellot.fi-sivustosta? Näköjään samalla templatella ja yhteystiedoilla on tehty myös casio-kellot.fi. Minulla olisi lahjakortti, jonka voisi käyttää tuolla, mutta en ole törmännyt sivustoon aiemmin.

No niin, nyt on kokemusta Montredosta: Kello tuli perille ajallaan ja rasia oli jopa kääritty tyylikkäästi liikkeen tarralla varustettuun silkkipaperiin...

Liikkeen toimintaperiaate on verraten järkevä. Se tarjoaa sivuillaan paria tuhatta eri kelloa, mutta ymmärtääkseni sillä ei ole varastossa niistä yhtäkään. Vasta kun maksu on saapunut perille, liike hankkii kellon. Jonkinverran yllättävää on, että esim. tämä minun ostamani kello on peräisin pienehkön pohjois-italialaisen Marano Vincino -kylän kellopuodista nimeltä Orologeria Stefani. Puoti myy myös muita tuotteita, kuten koruja. Takuukorttiin on ostopäiväksi kirjattu minun maksuni saapumisen seuraava päivä.

Hinnaltaan Montredo on kilpailukykyinen. Toki italialaiset liikkeet ovat edullisempia, mutta ainakin siinä ainoassa, jonka valkoimaa olen tutkaillut, lähetyskulut ovat olleet moninkertaiset saksalaisiin liikkeisiin verrattuna. Toki kokonaishinta on jäänyt ihan selvästi saksalaisten liikkeiden hintojen alapuolelle. Nyt kävi näet niin, että haluamani kellomalli tuntui alkavan katoamaan markkinoilta ja niinpä ostin kellon sieltä, mistä sen kohtuuhinnalla vielä löysin. Eurooppa oli kumminkin ostoalueenani.

Mielenkiintoista olisi saada tietää, mitä ko. kello tuossa Stefani-liikkeessä on maksanut. Lähetinkin sinne tiedustelun. Valitettavasti en kuitenkaan osaa italiaa ja kokemukseni mukaan monet italialaiset liikkeet eivät vaivaudu englanniksi vastaamaan. Tälläkään liikkeellä ei englanninkielistä kotisivuvaihtoehtoa ei ole.

Google kääntäjä tjms. kyllä kääntää italiasta suht sujuvaan englantiin.

Nyt on huokeampia kelloja tarjoava kellot.fi kokeiltu. Tilaus oli sisällä tiistaina kello neljän jälkeen. Sivuilla sanotaan, että ennen klo 17 jätetyt tilaukset ehditään yleensä postittaa samana päivänä ja että Suomessa kaikki tilaukset postitetaan Matkahuollon kautta. Tilausta tehdessä kuitenkin oli valittavana peruskuljetus (0€) ja Matkahuolto (taisi olla 3.90€). Peruskuljetuksesta kerrotaan, että kellot.fi valitsee heille edullisimman vaihtoehdon eikä seurantakoodia välttämättä lähetetä. Valitsin peruskuljetuksen enkä saanut Matkahuollon koodia, mutta pakettia pääsi seuraamaan varaston hyllyltä lähetykseen asti. Käytin lahjakortin, joka oli toimitettu presentcard.fi-palvelusta, ja alennuskoodin syöttäminen meni sujuvasti. Luottokorttimaksu loppusummasta varmistettiin MC:n securecodella.

Torstaina postilaatikkoon ilmestyi Tanskan koodeilla varustettu pieni kuplamuovikirjekuori, jonka sisällä oli pieni paksu manuaali ja tyhjä takuulappu sekä kello, joka oli pakattu ainoastaan ohueeseen nyrkin kokoiseen pakastuspussiin. Kellon hihna oli vielä vedetty kiinni, joten kello matkusti kuoressa kyljittäin eikä litteänä. Olin hieman yllättynyt, mutta kellossa ei ollut ylimääräisiä jälkiä ja se toimii niinkuin pitää. En tiedä, onko tuo sitten riittävän hyvä pakkaustapa, oliko matka yllättävän hellävarainen, vai olisiko auttanut että kello oli Casion tough solar -mallia. Positiivinen puoli oli, että kellon varaus oli vielä toiseksi ylimmällä tasolla, joten kaikki toiminnot olivat käytettävissä samantien.

En kyllä tiedä, ostaisinko tuolta välttämättä toiste. Toiminta oli nopeaa ja tilauksen teko oli uskottavan näköistä, mutta sivuston sekava informaatio ja nihkeä pakkaustapa eivät oikein kerää luottamusta.

Eräässä tämän foorumin myynti-ilmoituksessa mainittiin, että Sepän Viisari siirtyy täysin Rolex-välittäjäksi. Esimerkiksi Omegoita sinne on enää turha tarjota. Onko jollain parempa tietoa asiasta?

Juttelin Sepän kanssa ja tieto pitää osittain paikkansa. Eli ei keskity pelkästään Rolexiin, vaan harventaa merkkivalikoimaa sellaiseksi, jossa on riittävä kiertonopeus. Omega säilyy jatkossakin. Rolexin ymmärtää kyllä täysin, kun se taitaa olla Sepän suuri rakkauden kohde. :-)

No sitähän minäkin. Kyllä Omegalle aina löytyy ottajia.

Kysäisenpä onko muilla kokemusta tällaisesta kun tuli eilen taas tehtyä Rolex kaupat tämän sivuston kautta. Kiitoksia myyjälle jos luet.

Ostamani Rolle oli päätynyt myyjälle Sepänviisarin kautta, kuten niin moni Rolex Suomessa tekee. Tämä on minulle jo kolmas rolle joka tulee samalla kaavalla, eli sv on myynyt sen eteenpäin ja minä taas hankkinut ko. ostajalta.

Kaikissa kolmessa on sama tilanne, eli yksi Oyster rannekkeen pala puuttuu. Aloin pohtimaan onko tämä joku Sepänviisarin juttu, eli kauppias niistää täydestä hihnasta aina sen yhden itselleen jemmaan.

Eihän tämä iso asia ole, pala maksaa sen 40 eur ja sen saa Lindroosilta heti kiinni, mutta kun minä tarvitsen sen 12. palan ranteeni ympärille, niin tuli vaan kiinnitettyä huomiota.

En ole koskaan käynyt viisarissa, joten minulla ei ole ko. kaupasta minkäänlaista muuta käsitystä kuin, että moni on kauppaa minulle kehunut.

Yksi maailman rehdeimmistä liikkeistä ja kauppiaista, joten veikkaisin edellisiä omistajia, joille paloja on jäänyt, kun niitä tuppaa niin helposti unohtumaan nurkkiin. Vahingossa.

Minullakin taitaa olla oysteria, cartieria, mitähän lie..

Komppaan arbittia. Ranteeni on hitusen normia jämäkämpi ja Sepältä ostamiini kelloihin olen saanut aina ylimääräisen palan merkistä riippumatta, Oysterin tapauksessa 13. palasen. Eikä niistä ole ylimääräistä tarvinnut maksaa.

Tyrvään Sanomissa kerrotaan, että vuodenvaihteessa Kulta- ja Kelloliike Merja lopettaa omistajan jäädessä eläkkeelle.

Loppuunmyynti viittaa vahvasti tähän. Verkkokaupasta voi tehdä kenties löytöjä.

Ei muuta kuin että muutamissa kelloissa aika tuuheat pyynnit. Vertaa chrono24 hintoihin niin monta tonnia kovempi pyynti.

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 154
Jäsenet
7 602
Uusin jäsen
Zakdabv
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back