Kellosepän tutkinto lakkautetaan?

herra numero 147

Uusi jäsen
Liittynyt
24.4.2017
Viestit
2
Moi, Oli pakko (viimein) rekisteröityä tänne.

Kansanedustajat ovat kaikessa viisaudessaan hyväksyneet opetus- ja kulttuuriministeriön ehdotuksen, jossa poistuvat kello- ja mikromekaniikan perustutkinnot, joten Suomessa kellosepät tulevat tulevaisuudessa olemaan katoava luonnonvara ja poistunevat kokonaan ajan myötä.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201704242200109316_pi.shtml

edit. kello- ja mikromekaniikan perustutkinnot siirrettiin esityksessä kultuurialan alaisuuteen (ei siis poistettu kokonaan).
 
Vs: Kellosepän tutkinto lakkautetaan

Siis eikö Suomessa jatkossa kouluteta enää kelloseppiä? Jos näin on, mikähän järki tässä on? Eikös nämä työllisty ihan hyvin ja parhaimmillaan laittavat firmoja pystyyn? Ulkomaillakin ovat hyvin arvostettuja alansa ammattilaisia.
 
Vs: Kellosepän tutkinto lakkautetaan

Enpä usko tämänkään menevän läpi.
 
Vs: Kellosepän tutkinto lakkautetaan

Minun käsittääkseni tämä ehdotus ei toteutuessaankaan poistaisi kelloseppäkoulutusta itsessään, vaan -kuten IL:n taulukkoa tarkemmin tutkimalla huomaa- se siirrettäisiin yhdessä mikromekaanikkotutkinnon kanssa tuonne kulttuurialojen alaisuuteen, mikä nyt sinänsä on kyllä myös järjetöntä. Mitä käytännön muutoksia tästä sitten seuraisi, sitä en osaa arvioida. Ikuisena pessimistinä en usko, että ainakaan mitään positiivista.

Toki Kelloseppäkoululla on hallituksen koulutusleikkausten kanssa joka tapauksessa edessään tukalat ajat.
 
Vs: Kellosepän tutkinto lakkautetaan

Tähän sopisi kuva koulutuksesta ei leikata.
 
Vs: Kellosepän tutkinto lakkautetaan

Crystron sanoi:
..se siirrettäisiin yhdessä mikromekaanikkotutkinnon kanssa tuonne kulttuurialojen alaisuuteen..
Kiitos huomautuksesta, joka oli mennyt itseltä ohi. Threadin otsikkoa muutettu hiukan.
 
Vs: Kellosepän tutkinto lakkautetaan?

https://tyyliniekka.fi/suomalainen-kelloseppakoulutus-vaarassa/
 
Vs: Kellosepän tutkinto lakkautetaan?

Ikävää.
Itselle tulee heti mieleen että tuo tulee vaikuttamman kellohuoltojen hintoihin.
Hintojen nostoa on helppo perustella ammattitaitoisen hekilökunnan vaikealla saamisella.
Kuten tuossa edelisen blokin kirjoutuksessa todetaan ei tuleva koulutus tule olemaan niin syvälistä kuin se nykyään on joten...
opetus- ja kulttuuriministeriö voi nuuhkia.. hmm.. jääköön sanomatta.
 

Mainos

Viimeisimmät keskustelut

Jäseniä paikalla

Ei jäseniä paikalla juuri nyt.

Foorumin tilastot

Keskustelut
15 234
Viestit
69 128
Jäsenet
7 629
Uusin jäsen
Partatimppa
Kellofoorumin luotettavan palvelinalustan toimittaa XetNET – Webhotelli ja virtuaalipalvelimet
Back
Ylös